Categorie: "retro games"

Legend of the Mystical Ninja naar Virtual Console


Meestal beperk ik het Virtual Console-nieuws tot nieuws over de Europese Virtual Console. Het is anders toch alleen maar frustrerend om te zien welke spellen wij allemaal (nog) niet mogen downloaden. Maar voor Legend of the Mystical Ninja maak ik graag een uitzondering. Gonintendo bericht dat dit spel in Australië een leeftijdskeuring heeft gehad, altijd een duidelijk signaal dat een spel op het punt staat om aan het winkelkanaal toegevoegd te worden. En aangezien Mystical Ninja destijds ook gewoon in Europa is uitgebracht ben ik optimistisch over de kans dat hij binnenkort ook bij ons wordt toegevoegd.

Uitgebreid Starfox 2 filmpje


Het is één van de grote vragen van onze tijd: waarom brengt Nintendo Starfox 2 niet uit op de Virtual Console? Het spel was destijds zo goed als af en ziet er (kijk naar dit nieuwe filmpje!) fantastisch uit. Nu begrijpen we Dylan Cuthbert’s opmerking ook wat beter dat Shigeru Miyamoto het spel destijds heeft gecancelled om de Nintendo64 niet teveel wind uit de zeilen te nemen. Klinkt belachelijk, maar kijkend naar dit filmpje is het dat niet. Voor een Super Nintendo spel is de 3D ronduit ongelooflijk. Beter dan alle andere Super FX games. Misschien had dit spel Mario64 inderdaad wel een stuk minder revolutionair doen aanvoelen.

Nieuw in het winkelkanaal: week 6 – Super Mario World, Zelda II en Vigilante


Het is weer vrijdag en dat betekent drie nieuwe Virtual Console spelletjes in het winkelkanaal. De grootste titel vandaag is uiteraard Super Mario World. Start je Wii maar alvast op want dit is een essentiële aanschaf. Het enige geldige excuus om Super Mario World niet te downloaden is als je het spel al op een andere manier (SNES of GBA) gespeeld hebt. Voor de rest: verplichte kost!

Now you’re playing with power


Een behoorlijk coole gadget van RetroZone. Een adapter om, via de GameCube controller ports, authentieke NES en SNES controllers aan te sluiten op je Wii. Beleef de Virtual Console games écht net zoals vroeger. Spelen met precies dezelfde controller als in je herinneringen. (Hoewel de NES-controller waarschijnlijk een stuk minder comfortabel aanvoelt dan je je zult herinneren. Met zijn vierkante ontwerp, scherpe randen en de holle actieknoppen is de NES controller een stuk minder ergonomisch ontworpen dan je zou denken).

De lokroep van de PSP: Dracula X Chronicles


O PSP, ik wil je helemaal niet kopen! En in het begin was dat niet moeilijk omdat al je spellen waardeloos waren, maar de laatste tijd probeer je me steeds vaker te verleiden met je nieuwe games. Goede games. Onmisbare games. Hoe word ik in hemelsnaam geacht om weerstand te bieden tegen Castlevania: Dracula X Chronicles? (Niks minder dan een remake van Dracula X: Rondo of Blood, de zeldzaamste Castlevania ever, en een soort heilige graal voor Castlevania-fans. Zoals wetenschappers zoeken naar de evolutionaire missing link tussen aap en mens, zo is Rondo of Blood de missing link tussen Castlevania IV en Castlevania: Symphony of the Night). O PSP, o, ik voel dat ik bijna ga bezwijken.

Bonanza Bros, Gain Ground, Comix Zone, Gradius – wow!


Dat zijn vier nieuwe Virtual Console spellen in één week. Lang geleden dat Nintendo dat voor elkaar kreeg. Met dank aan Sega die tekent voor drie van de vier retro-games. Op Comix Zone verheugde ik me al een tijdje, dus die heb ik vanmorgen vroeg (of gisteravond laat, het is maar hoe je het bekijken wilt) meteen gedownload. Maar hoe zit het met die andere drie spellen?

Problemen Mario Kart 64 ghost data niets aan te doen


Echte Mario Kart-fans zagen de bui al hangen. Zodra de Virtual Console release van Mario Kart 64 werd aangekondigd dook onmiddellijk de vraag op wat Nintendo zou doen met de ghost data in de Time Trial stand. Op de Nintendo64 was het immers alleen mogelijk je beste races (in de vorm van een ghost) op te slaan voor mensen met een controller pak.

Afgelopen vrijdag bleek dat Nintendo er voor de zekerheid maar helemaal niets aan heeft gedaan. Ghosts opslaan is simpelweg niet mogelijk in de VC-versie. Gamesite Pro-G nam contact op met Nintendo om te horen of dat probleem in de toekomst nog opgelost gaat worden.

Een recensie van Soldier Blade


Ik voel me alsof ik al wekenlang ronddwaal over een rommelmarkt. Er is niet veel te beleven en er liggen vooral spullen die ik al heb. Eigenlijk valt het gewoon tegen. Maar één keer in de week, meestal in de nacht van donderdag op vrijdag, kom ik een obscure spelcassette tegen waar ik nog nooit van heb gehoord en die er erg interessant uitziet. Tegen die tijd ben ik allang vergeten dat ik ooit echt geld heb betaald voor die Wii Points, en voor ik het weet klik ik al op al de verkeerde knopjes. De dure knopjes.

Kortom, ik heb dit weekend Soldier Blade gedownload.

VC Mario Kart 64 – dubbele snelheid glitch


Dit zijn de betere glitches! De enige fout die ik ooit ben tegengekomen in Mario Kart 64 was er eentje waardoor het spel constant vastliep tijdens Banshee Boardwalk. Dat was niet leuk. De schrijvers van gonintendo daarentegen, liepen vandaag tegen een heel ander foutje in de Virtual Console emulatie van MK64 aan. Plotseling ging de actie tijdens een driespeler race over Moo Moo Farm dubbel zo snel. En dat is wel leuk!

VC Ocarina of Time voor 1200 Wii Points?


O Nintendo, zullen jullie ooit een kans laten liggen om jullie trouwste fans nog wat extra geld uit de zak te kloppen? (Zoals een spuuglelijk gouden Zelda-standbeeld aanbieden voor 20.000 sterren). Volgende week dinsdag wordt in Japan het legendarische Zelda spel Ocarina of Time aan het winkelkanaal toegevoegd. Japanse fans kunnen de klassieker dan downloaden voor de lieve som van 1200 Wii Points. Een gegarandeerde bestseller voor een hogere prijs, zo doen we dat… blijkbaar.