Categorie: "Xbox One"

Casa Bonita-DLC voor nieuwe South Park-RPG

casabonita
South Park: The Fractured But Whole krijgt volgend jaar DLC die zich afspeelt in Casa Bonita. Het is natuurlijk geen garantie dat een pretpark uit een van de beste afleveringen ook meteen een leuk spel oplevert, maar ik ben wel nieuwsgierig.

De volledige titel van de DLC wordt From Dusk Till Casa Bonita. Dat klinkt als een parodie op de prettig gestoorde Quentin Tarantino-film From Dusk Till Dawn. Dat zal dus wel iets met vampiers worden.

  • South Park: The Fractured But Whole verschijnt aanstaande dinsdag voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. Je hebt dus nog maar twee dagen om het spel te pre-orderen en aanspraak te maken op een gratis download van de vorige South Park-RPG The Stick of Truth. Voorlopig de enige manier om dat spel te spelen op Xbox One of PlayStation 4.
  • Als je hem nog niet hebt gezien: de meest recente aflevering van South Park was een soort van prequel op The Fractured But Whole. Het was alleen wel een matige aflevering, dus niet zo’n hele goede reclame voor het spel. Laten we hopen dat Ubisoft een grapperige eindbaas heeft bedacht dan Mark Zuckerberg’s VR-avatar.

Neo-games.blog forum

Nieuwe trailer Red Dead Redemption 2

Kijken op YouTube
De nieuwe trailer voor Red Dead Redemption 2 bevat weinig echte spelbeelden, maar wel weer ouderwets veel verhaalscenes. Ik was een beetje bang dat ontwikkelaar Rockstar na het succes GTA Online ook dit spel zou veranderen in een online speeltuin, maar dat lijkt mee te vallen. Als er straks ook een Red Dead Redemption Online komt, dan is het in ieder geval naast een uitgebreide verhaalstand. Een prequel met een nieuwe hoofdrolspeler die lid is van Dutch van der Linde’s roversbende. De slechteriken die fans nog kennen uit het eerste spel.

Red Dead Redemption 2 verschijnt in de lente van 2018 voor PS4 en Xbox One.

Neo-games.blog forum

Nieuwe trailer Super Meat Boy Forever

Kijken op YouTube
Super Meat Boy Forever leeft! Het al vaak uitgestelde spel (oorspronkelijk gepland voor 2015) heeft een nieuwe trailer gekregen en een voorlopige releasedatum in 2018.

Van ontwikkelaar Edmund McMillen mogen we SMBF geen endless runner noemen, maar dat is het natuurlijk wel. Meat Boy en Bandage Girl rennen automatisch, en de levels zijn iedere keer anders omdat ze tijdens het spelen dynamisch worden gegenereerd.

McMillen’s punt is vooral dat Meat Boy Forever geen simpel telefoonspelletje wordt. Hij ziet dit als een volwaardig vervolg (Super Meat Boy 2, but with a less boring name than “Super Meat Boy 2″) dat eerst voor pc en spelcomputers verschijnt, en daarna pas voor iOS en Android. En ook al rent Meat Boy automatisch, hij belooft dat spelers met twee knoppen (eentje voor springen en eentje voor omlaag duiken) toch verrassend veel controle hebben.

Al met al ben ik toch wel weer nieuwsgierig naar dit nieuwe spel, ook al ogen de tekenfilmgraphics in de tweede helft van de trailer wel een beetje goedkoop.

Super Meat Boy Forever verschijnt in 2018 voor Android, iOS, pc, PlayStation 4, Switch, en Xbox One.

Neo-games.blog forum

BioMutant is een open wereld RPG over pluizige dieren

Kijken op YouTube
Eerste trailer + spelbeelden van BioMutant. Een open wereld actie-RPG, bedacht door de creative director van de Just Cause-spellen (Stefan Ljungsqvist, die speciaal voor dit spel een nieuwe studio heeft opgericht).

Het ziet er verrassend leuk uit. De hoofdrolspeler is een katachtig wezen dat aan Kung Fu doet, en zijn sidekick een mechanische sprinkhaan. Samen reizen ze door een post-apocalyptische wereld met de hulp van allerlei robots en futuristische tanks. (Mijn favoriet is een grote mechanische hand die vijanden wegtikt met zijn wijsvinger).

Dit soort kleurrijke spellen met dieren in de hoofdrol raakten een beetje uit de mode na de PS2/Xbox generatie, maar na het zien van deze trailer ben ik wel klaar voor een comeback. Dit gaat volgens mij een heel tof spel worden, vooral als de spectaculaire stunts van Just Cause ook nog steeds aanwezig zijn.

BioMutant verschijnt volgend jaar voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Neo-games.blog forum

Nieuwe trailer indiegame Fe

Kijken op YouTube
Nieuwe trailer voor Fe, een veelbelovend 3D puzzel/stealth/platform/exploratie spel. Het wordt gemaakt door Zoink Games, de indiestudio achter Stick it to The Man en Zombie Vikings. Die spellen waren ook leuk, maar Fe ziet eruit als een grote stap vooruit. De humor is ingeruild voor een serieuzere sprookjeswereld waarin zo te zien ook ruimte is voor griezelige en ontroerende momenten. Daarnaast is dit met afstand het mooiste spel dat Zoink tot nu toe heeft gemaakt. Een sfeervolle en gepolijste open wereld waar duidelijk veel tijd en (met dank aan uitgever EA) geld in is gestoken.

Fe zou eerst alleen verschijnen voor pc, PlayStation 4 en Xbox One, maar vandaag maakte Zoink bekend dat het spel ook uitkomt voor de Nintendo Switch. De release staat gepland voor begin 2018.

Neo-games.blog forum

Jurassic World pretpark simulator aangekondigd

Kijken op YouTube
Dit klinkt als een goed idee. Je eigen dinosaurus pretpark bouwen in officieel spel-van-de-film Jurassic World Evolution. Geen simpel klikspelletje voor de smartphone, maar een uitgebreide simulatie voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. Gemaakt door Frontier Developments, bekend van de populaire pretpark simulator Planet Coaster.

Helaas is de eerste trailer alleen een mooi animatiefilmpje. Nog geen echte spelbeelden dus. Al ben ik blij met de suggestie (als dat ook echt in het spel zit) dat dinosaurussen kunnen ontsnappen en personeel kunnen opeten. Hekken bouwen en restaurants aanleggen is leuk, maar het wordt natuurlijk pas echt spannend als alles volledig uit de hand loopt.

Jurassic World Evolution staat gepland voor de zomer van 2018, precies op tijd voor de volgende speelfilm Jurassic World: Fallen Kingdom.

Neo-games.blog forum

Procedureel gegenereerde actie-RPG Songbringer

Kijken op YouTube
Stel je voor dat The Legend of Zelda een wachtwoord-systeem had waarmee je miljoenen verschillende bovenwerelden kon genereren, allemaal met hun eigen unieke dungeons. Dat is in een notendop het idee achter Songbringer. Aan het begin van je avontuur verzin je een zesletterig wachtwoord, en het spel gebruikt die seed om een unieke wereld te genereren.

Dat klinkt als de zoveelste roguelike, maar deze werelden zijn veel groter. Waar een potje Spelunky of Binding of Isaac ongeveer 30 minuten duurt, schatten de makers van Songbringer dat het tussen de 8 en 16 uur duurt om hun spel helemaal uit te spelen. Er is bovendien geen permadeath (alleen als extra optie voor hardcore masochisten). Als je hier doodgaat mag je gewoon verder in dezelfde wereld totdat je het avontuur helemaal hebt uitgespeeld.

  • Het klinkt… interessant. Een avontuur van 8 uur nodigt niet echt uit tot eindeloos herspelen (terwijl dat juist de grote kracht is van veel andere roguelikes), maar het idee dat iedere speler straks zijn eigen unieke versie van Songbringer ervaart heeft ook wel iets speciaals.
  • En los van al die wachtwoorden en procedureel gegenereerde dungeons, ziet Songbringer er ook gewoon uit als een toffe actie-RPG met lekker nerveuze graphics.
  • Songbringer verschijnt op 1 september voor pc en Xbox One, en op 5 september voor PlayStation 4.

Neo-games.blog forum

Omgekeerd levelen in actie-RPG Sinner: Sacrifice for Redemption

Kijken op YouTube
De makers van Dark Souls zullen wel jaloers dat ze dit trucje niet zelf hebben bedacht. In actie-RPG Sinner: Sacrifice for Redemption moeten spelers ervaringsniveaus opofferen om tegen eindbazen te mogen vechten. “Level down gameplay” noemen de ontwikkelaars dat. Ondertussen wordt het spel wel gewoon steeds moeilijker, dus kies strategisch hoe en in welke volgorde je je stats wilt downgraden. Dat is pas hardcore!

Het spel zelf is ook overduidelijk geïnspireerd door de Souls-spellen (wat de makers gewoon toegeven), dus fans van ridders en dodge rolls en ruïnes vol monsterlijke eindbazen kunnen hun hart ophalen bij deze trailer. Eentje om in de gaten te houden.

Sinner: Sacrifice for Redemption staat gepland voor het tweede kwartaal van 2018. Het spel verschijnt voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Neo-games.blog forum

Eerste spelbeelden Beyond Good & Evil 2

Kijken op YouTube
Oh wow, Beyond Good & Evil 2 is ambitieuzer dan ik dacht. Check dit filmpje waarin bedenker Michel Ancel laat zien hoe groot alles is in zijn nieuwe universum. Denk aan een ruimteschip van 400 meter lang, naast een standbeeld van 700 meter hoog. En dat dat standbeeld dan een klein stipje blijkt te zijn op een planeet die wordt omringd door nog grotere planeten. In een gesimuleerd sterrenestelsel waar alle planeten draaien om een reusachtige ster.

De eerste Beyond Good & Evil was een Zelda-achtig avonturenspel op één planeet (plus een uitstapje naar de maan), maar dit vervolg doet eerder denken aan No Man’s Sky. Eindeloze verkenningstochten door willekeurig gegenereerde werelden. Al hoop ik dat Ubisoft er wel iets meer structuur in kan aanbrengen. Nieuwe werelden ontdekken is leuk, maar uiteindelijk wil ik ook een verhaal beleven en een paar kerkers met eindbazen verslaan.

Neo-games.blog forum

Monster Hunter World komt naar pc, PS4, en Xbox One

Kijken op YouTube
Monster Hunter gaat open wereld. Dat is misschien wel de grootste verandering in deze trailer. Uiteraard ziet Monster Hunter World (de eerste voor PS4 en Xbox One) er veel mooier uit dan alle voorgaande afleveringen, maar de echte revolutie is dat alle losse gebieden aan elkaar zijn geknoopt tot één grote wereld. Een wereld waarin alle monsters tegelijk rondzwerven. In plaats van eerst een missie te kiezen en met een groep hunters op specifieke beesten te jagen, gaan spelers nu alleen op pad. Pas als je hulp nodig hebt nodig je andere spelers uit – door een vuurpijl af te schieten.

Fans van de oude spellen zullen wel van gruwelen van al die veranderingen, maar het zou me niet verbazen als Capcom met dit spel (vooral in het westen) een veel groter publiek gaat bereiken.

Neo-games.blog forum