Categorie: "Switch"

Breath of the Wild DLC-pakket 2 nu verkrijgbaar

Kijken op YouTube
Kass the Bard (die vogel met een accordion) wil een lied schrijven over de vier Champions die 100 jaar geleden tegen Ganon vochten. Link helpt hem alle verhalen te ontdekken, en stuit onderweg op nieuwe shrines, een nieuwe kerker en eh… een gouden motorfiets?

Geen nieuw stukje bovenwereld dus, maar wel veel content. En hoe vet wordt het om op een motorfiets door Hyrule te crossen? The Champions’ Ballad-DLC is nu verkrijgbaar voor beide versies (Switch en Wii U) van Breath of the Wild.

Neo-games.blog forum

Volgende Portal-spel is samenwerking met Bridge Constructor

Kijken op YouTube
Bridge Constructor is een simulatiespel waar sinds 2012 al vier verschillende versies van zijn verschenen. Het doel is steeds om een min of meer realistische brug te bouwen, die zo stevig is dat een voertuig (meestal een vrachtwagen) veilig de overkant kan bereiken.

Portal is een puzzelspel uit 2007 over een teleportatie-pistool. Schiet twee cirkels op twee verschillende muren (of plafonds, of vloeren, of waar dan ook) en er onstaat een magische poort. Stap in een van de cirkels en je komt er bij de ander weer uit, waar die zich ook bevindt.

Bridge Constructor: Portal is de verrassende samenwerking tussen die twee series. Het doel is nog steeds om voertuigen aan de andere kant van een ravijn te krijgen, alleen kun je nu dus ook portals gebruiken om de meest onmogelijke bruggen te bouwen. Okee, het is niet bepaald Portal 3 (wanneer maken jullie die nou eindelijk Valve?), maar het ziet er wél leuk uit. Ik ben benieuwd hoeveel bizarre puzzels de makers kunnen ontwerpen met dit nieuwe spelmechanisme.

Bridge Constructor: Portal verschijnt op 20 december voor Android, iOS, Mac, en pc. Begin volgend jaar komt het spel dan ook nog naar alle spelcomputers (PS4, Switch, Xbox One).

Neo-games.blog forum

Capcom kondigt Mega Man 11 aan

Kijken op YouTube
Wow, dit ziet er verrassend goed uit. Mega Man 11 heeft geen retro-graphics zoals de vorige Mega Man-revival (het duo MM9 & 10), maar fraaie driedimensionale achtergronden. Al het rennen, springen, en schieten gaat nog net zo plat als vroeger, alleen ziet alles er nu uit als een interactieve tekenfilm.

Mega Man-bedenker Keiji Inafune zal wel balen. Zijn indiegame Mighty No. 9 had ongeveer hetzelfde idee, maar de uitvoering van Capcom is veel mooier. Nu maar hopen dat deel 11 nog net zo lekker speelt als de oude Mega Man-spellen.

Mega Man 11 verschijnt eind 2018 voor Nintendo Switch, pc, PS4, en Xbox One.

Neo-games.blog forum

Gelimiteerde Explorer’s Edition BotW aangekondigd

explorersedition
Goed nieuws voor iedereen die Legend of Zelda: Breath of the Wild nog moet kopen. Nintendo heeft vandaag een luxe Explorer’s Edition aangekondigd. Naast het spel bevat deze doos ook een papieren plattegrond en een Explorer’s Guide van 100 pagina’s dik.

Niet dat BotW zulke dingen nodig heeft (het spel bevat zelf al een prima plattegrond en alle geheimen in dat boek zijn veel leuker om zelf te ontdekken), maar het ziet er mooi uit en het wordt later gegarandeerd een geliefd verzamelobject.

De Explorer’s Edition is nog niet aangekondigd voor Europa, maar staat in Amerika gepland voor Black Friday (24 november) – een “feestdag” die hier ook steeds populairder wordt.

Er staat voor die dag ook nog een gelimiteerde “Link Green” versie van de 2DS gepland, maar die is zo lelijk dat ik me niet kan voorstellen dat iemand hem wil kopen. Een afbeelding daarvan zie je na de klik.

DLC-helden Shovel Knight krijgen eigen amiibo

Kijken op YouTube
De jongens en meisjes van YouTube-kanaal Game Grumps mochten een trailer maken voor drie nieuwe Shovel Knight amiibo. Het resultaat is heel euh… apart. Je dacht misschien dat jij een fanatieke verzamelaar bent, maar het kan altijd extremer. Ik heb nog nooit iemand zo opgewonden zien raken van drie plastic poppetjes.

Neo-games.blog forum

No More Heroes spin-off Travis Strikes Again aangekondigd

Kijken op YouTube
No More Heroes komt terug. Acht jaar na het laatste spel (No More Heroes 2 op de Wii) beleeft Travis Touchdown in 2018 weer een nieuw avontuur. De eerste trailer is stijlvol, maar bevat helaas nog geen echte spelbeelden. We zien hoe Travis een potje Hotline Miami speelt, waarna de vader van een van de eindbazen uit het eerste spel wraak komt nemen. Wat er daarna gebeurt en hoe je het spel speelt blijft onduidelijk.

Krijgt het een traditionele besturing, of gaan we weer zwaardvechten met motion controls? Is er weer een open wereld om te verkennen, of wordt het een kleinere spin-off met alleen een reeks eindbazen? Zijn er weer 8-bit minigames? En misschien wel de belangrijkste vraag: moet Travis weer op de wc gaan zitten om het spel te saven?

Het enige dat we zeker weten is dat Travis Strikes Again in 2018 exclusief verschijnt voor de Nintendo Switch.

Neo-games.blog forum

Nieuwe trailer Super Meat Boy Forever

Kijken op YouTube
Super Meat Boy Forever leeft! Het al vaak uitgestelde spel (oorspronkelijk gepland voor 2015) heeft een nieuwe trailer gekregen en een voorlopige releasedatum in 2018.

Van ontwikkelaar Edmund McMillen mogen we SMBF geen endless runner noemen, maar dat is het natuurlijk wel. Meat Boy en Bandage Girl rennen automatisch, en de levels zijn iedere keer anders omdat ze tijdens het spelen dynamisch worden gegenereerd.

McMillen’s punt is vooral dat Meat Boy Forever geen simpel telefoonspelletje wordt. Hij ziet dit als een volwaardig vervolg (Super Meat Boy 2, but with a less boring name than “Super Meat Boy 2″) dat eerst voor pc en spelcomputers verschijnt, en daarna pas voor iOS en Android. En ook al rent Meat Boy automatisch, hij belooft dat spelers met twee knoppen (eentje voor springen en eentje voor omlaag duiken) toch verrassend veel controle hebben.

Al met al ben ik toch wel weer nieuwsgierig naar dit nieuwe spel, ook al ogen de tekenfilmgraphics in de tweede helft van de trailer wel een beetje goedkoop.

Super Meat Boy Forever verschijnt in 2018 voor Android, iOS, pc, PlayStation 4, Switch, en Xbox One.

Neo-games.blog forum

Op één plek in Breath of the Wild ziet Link er anders uit

creepylink1
Er is in The Legend of Zelda: Breath of the Wild een brug over Lake Hylia. Het is een oude brug, dus bij een van de toegangspoorten zit een gat in de muur. Als Link in dat gat klimt gebeurt er een interessante glitch.

Normaal gesproken ziet Link eruit als een tekenfilmfiguur, maar om wat voor reden dan ook wordt in dat ene gat in die ene muur de Cel-Shading uitgeschakeld. Opeens verandert je favoriete held in een glimmende emotieloze etalagepop. Sommige mensen vinden die “realistische” look misschien mooier, maar ik vind het maar een raar gezicht. Blij dat hij er in de rest van het spel uitziet als een volwassen versie van Toon Link uit The Wind Waker.

Je hebt verder niets aan deze glitch, maar het is wel een zeldzame blik achter de schermen. (Die, nu de glitch bekend is, ongetwijfeld wordt weggepoetst in de volgende update van BotW).

Nieuwe trailer indiegame Fe

Kijken op YouTube
Nieuwe trailer voor Fe, een veelbelovend 3D puzzel/stealth/platform/exploratie spel. Het wordt gemaakt door Zoink Games, de indiestudio achter Stick it to The Man en Zombie Vikings. Die spellen waren ook leuk, maar Fe ziet eruit als een grote stap vooruit. De humor is ingeruild voor een serieuzere sprookjeswereld waarin zo te zien ook ruimte is voor griezelige en ontroerende momenten. Daarnaast is dit met afstand het mooiste spel dat Zoink tot nu toe heeft gemaakt. Een sfeervolle en gepolijste open wereld waar duidelijk veel tijd en (met dank aan uitgever EA) geld in is gestoken.

Fe zou eerst alleen verschijnen voor pc, PlayStation 4 en Xbox One, maar vandaag maakte Zoink bekend dat het spel ook uitkomt voor de Nintendo Switch. De release staat gepland voor begin 2018.

Neo-games.blog forum

Blauwe schilden blijven voorlopig in Mario Kart

blueshell
We’re always experimenting with what new elements to introduce or what elements can be removed. We have tried – or we are trying – to see what the game’s like without the blue shell. When we’ve experimented without the blue shell, actually it feels like something’s missing. Like there’s something not quite enough in the game. So for now we’ve kept it in. You know, sometimes life isn’t fair. Sometimes in life you have something where you feel that’s not right, and that’s frustrating. I think things are more interesting like that, with the blue shells of life.

Niet het antwoord dat we wilden horen, maar het is nu in ieder geval duidelijk. Blauwe schilden blijven voorlopig een vast onderdeel van Mario Kart. Omdat regisseur Kosuke Yabuki vindt dat kleine irritaties het leven interessant maken. Nooit gedacht dat er zo’n filosofische reden achter die rotschilden zou zitten. (Zou hij zelf ooit 3 keer achter elkaar zijn geraakt door een “kleine irritatie”, vlak voor de finishlijn?)

Elders in hetzelfde interview bevestigt Yabuki iets anders waar ik al bang voor was: Nintendo weet nog niet of de Switch zijn eigen exclusieve Mario Kart krijgt. (“We’re already of course thinking about preparations for future Mario Kart games. That’s not saying that there’s going to be a new Mario Kart game on the Switch!”) Geen probleem voor mensen die Mario Kart 8 DX voor het eerst spelen op de Switch, maar wel een beetje zuur voor trouwe fans die het spel al door en door kennen van de Wii U.

Neo-games.blog forum