De optische illusie van Zelda: A Link Between Worlds


Een van de vreemdste screenshots die je ooit zult zien. Dit zijn de “echte” graphics van Legend of Zelda: A Link Between Worlds op de 3DS.

Het leek zo’n simpele opdracht: gewoon de platte graphics van een 20 jaar oud spel namaken in 3D. Maar toen Nintendo’s programmeurs daarmee aan de slag gingen ontdekten ze iets vreemds. Hoe nauwkeurig ze de wereld van A Link To The Past ook nabouwden, met de camera recht boven het speelveld zag het er altijd verkeerd uit. Van gebouwen zag je alleen de daken en Link zelf veranderde in een groene vlek. Wat bleek: alle omgevingen waren in 1992 getekend vanuit een raar pseudo-driedimensionaal perspectief. De enige manier om dat effect na te bootsen was door alles schuin te maken zoals op het rechterplaatje. Bomen groeien dus scheef, gebouwen staan krom en Link leunt de hele tijd achterover. Van opzij ziet het er ongelooflijk bizar uit, maar met de camera recht boven het speelveld oogt Hyrule weer precies als in 1992.

Het plaatje is afkomstig uit de nieuwste aflevering van Iwata Vraagt, waarin je nog veel meer kunt lezen over de moeizame ontstaansgeschiedenis (het spel was bijna gecancelled!) van A Link Between Worlds.

[g.forum]

Lees ook:Nieuwe trailer Zelda: A Link Between Worlds
Lees ook:3D screenshots van Virtual Boy-spellen
Lees ook:A Link To The Past in 3D? Miyamoto denkt erover
Lees ook:Bekijk een demonstratie van Zelda: A Link Between Worlds
Lees ook:Regisseur Eiji Aonuma praat over Zelda (tijdens een achtervolging)

3 reacties op “De optische illusie van Zelda: A Link Between Worlds

  1. G.Tom

    Woah, dat is vaag! Blijkbaar is die overstap tussen 2D en 3D toch lastiger dan gedacht!

      /   Beantwoorden  / 
  2. The Dude

    En hoe zit het dat in de stukjes dat je een tekening op de muur bent? Zie je dan ook dat alles schuin staat?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Kikujiro

      @The Dude
      .
      Als je langs muren loopt, verandert de camerahoek. De camera staat dan iets lager en je hebt een soort van zij-aanzicht. N.a.v. jouw vraag heb ik gelet op of iets schuin staat. Dit is me echter maar op één lokatie opgevallen. In een dungeon stonden in het 2D-aanzicht wat beeldjes uit het lood, verder niets kunnen ontdekken.

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.