Zou Stephen Cakebread zich beseft hebben, toen hij bezig was in zijn eentje Geometry Wars: Retro Evolved te programmeren, hoe invloedrijk zijn spelletje zou worden? Geometry Wars bewees immers dat gamers nog steeds graag simpele schietspelletjes willen spelen, zolang die spelletjes maar gepaard gaan met heel veel vuurwerk in alle kleuren van de regenboog. Super Stardust (een schietspelletje uit de jaren '90 dat op zijn beurt ook weer hevig beïnvloed was door klassieker Asteroids) is het zoveelste oude spelletje dat een High Definition remake krijgt met vooral heel veel extra vuurwerk. Dat klinkt misschien cynisch maar zo is het niet bedoeld. Ik ben gek op simpele schietspelletjes en al die krankzinnige explosies maken ze alleen maar nóg bevredigender om te spelen. Kom maar op, hoe meer hoe beter!
Bron: gametrailers
Zie ook:
- Zelfs Howard Stringer denkt na over prijsverlaging
- Microsoft betaalt 50 miljoen dollar voor exclusieve GTA IV downloads
Lees ook:Geometry Wars: Retro Evolved 2 onderweg
Lees ook:Terroriseer de dorpsbewoners met een vuurspuwende draak in nieuwe PSN-titel
Lees ook:Geometry Wars naar Wii en DS
Lees ook:Live Arcade vs. Virtual Console
Lees ook:Trailer: Geometry Wars 2
Eurogamer geeft deze game een 9/10 moest dus goed zitten
De referentie naar geometry wars is niet op z’n plek, aangezien Super Stardust HD een spin-off is van Super Stardust uit 1994 voor de Commodore Amiga. Zie ook dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=sJk0A8cx33A&feature=related
Qua flashy matrix backdrops ben ik het dan wel weer eens mbt. Geometry wars;)