Zijn deze WipEout HD-geluidseffecten beter dan het origineel?


Hier is iets dat je niet iedere dag eh… hoort: iemand die niet de graphics maar de geluidseffecten van zijn favoriete spel verbetert. Jim McGowan volgt de studie ‘sound and music for video games’ en besloot de audio van WipEout HD onder handen te nemen. Zijn versie verschilt op het eerste gehoor nauwelijks van SCEE’s officiële geluidseffecten, maar dat verandert als je het filmpje beluistert met een koptelefoon. Opeens gebeuren er hele interessante stereo-effecten waardoor het lijkt alsof je op hoge snelheid door een tunnel zweeft. Sommige Kotaku-bezoekers omschrijven het als irritant, maar ik vind het gaaf hoe je de speedboosts haast kunt voelen terwijl alle feedback in de officiële trailer uit de graphics moet komen. Ik weet niet of deze geluidseffecten zouden passen bij WipEout’s technomuziek, maar het is op z’n minst interessant om een keer mee te maken. Maar nogmaals: luister wel met een koptelefoon voor het volledige effect.

Jim McGowan’s versie:

SCEE’s versie:

[g.forum]

Lees ook:Chaotisch puzzel/race-spel DYAD uitgelegd in nieuw filmpje
Lees ook:Hoor dit: de ruimtelijke geluidseffecten van Capcom’s 3DS-spel
Lees ook:Platinum Games maakt Scalebound voor Xbox One
Lees ook:Sony’s luxe officiële PlayStation 3 headset (hij is groot!)
Lees ook:Zo sluit je een headset aan op de Switch

Eén reactie op “Zijn deze WipEout HD-geluidseffecten beter dan het origineel?

  1. Gulzt

    Gaaf zeg, ik vind die nieuwe inderdaad wat aangenamer voor de oren.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.