Ocarina of Time 3D op 17 juni + alle andere 3DS spellen in Q2

  • Puzzle Bobble Universe – 21 april
  • Steel Diver – 6 mei
  • Lego Pirates of the Caribbean – 13 mei
  • Dead or Alive Dimensions – 20 mei
  • Sudoku Puzzle Game Connection – 26 mei
  • Sports Island 3D – 2 juni
  • LoZ: Ocarina of Time 3D – 17 juni
  • Naruto Shippuden 3D – 17 juni
  • Pac-Man & Galaga Dimensions – Q2

Nintendo waarschuwt dat deze lijst nog niet compleet is, maar ik gok dat de belangrijkste titels er toch wel opstaan. Met andere woorden: dit is wat er de komende drie maanden verschijnt voor de 3DS. Daarboven alvast de Amerikaanse boxart van het spel dat iedere 3DS-bezitter gegarandeerd gaat kopen. (Ja jij ook ja. Zelfs als je hem in 1998 al hebt gespeeld. Wat moet je de komende maanden anders met je 3DS?). Steel Diver ziet er ook leuk uit, maar Amerikaanse recensies waarschuwen dat je er in een paar uur doorheen bent. Pac-Man & Galaga Dimensions is al bijna de aanschafprijs waard vanwege het fantastische Pac-Man: Championship Edition (voor het eerst op een Nintendo-spelcomputer!) maar over de andere spellen op die compilatie heb ik mijn twijfels.

De releaseschema’s (PDF alert) voor Wii en Nintendo DS zijn een beetje mager, al kun je een hoop plezier beleven aan Plants Vs. Zombies op DSiWare (6 mei) en Chrono Trigger in de Virtual Console (exacte datum nog niet bekend). Voor RPG-liefhebbers verschijnen ook nog Solatorobo en Dragon Quest VI: Realms of Reverie op de Nintendo DS, maar daarmee is de koek toch echt wel op. Ik zei toch dat je Ocarina of Time weer ging aanschaffen.

[g.forum]

Lees ook:Bewegen om te richten in Galaga Dimensions op de 3DS
Lees ook:Gratis 3D Classics: Kid Icarus voor trouwe Nintendofans
Lees ook:Nieuwe trailers: Pilotwings, Nintendogs + Cats, Steel Diver
Lees ook:Eijij Aonuma over de nieuwe Legend of Zelda
Lees ook:Reserveer Ocarina of Time 3D en krijg…

15 reacties op “Ocarina of Time 3D op 17 juni + alle andere 3DS spellen in Q2

  1. G.Tom

    Erik kan mijn gedachten weer eens lezen…

      /   Beantwoorden  / 
  2. ヤミホシ

    Japan krijgt Dead or Alive 1 dag voor Europa, Europa krijgt Zelda 2 dagen voor Amerika.
    Zou Nintendo nu met een nieuwe strategie gekomen zijn?
    Ik bedoel, het is gebruikelijk voor Nintendo om een paar maanden verschil tussen regio’s te plaatsen, met de 3DS zou dit wel erg veranderd zijn.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Niels

    Ik vraag me af of ze een gouden kaartje hebben voor deze zelda.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Inno Vation

    Van Dragon Quest moet je houden. Het is niet bepaald Final Fantasy en we hebben het over een spel van 15 jaar geleden.
    .
    Persoonlijk ga ik voor Solatorobo: Red the Hunter. Vooral als ik het verhaal lees.
    .
    “Solatorobo: Red the Hunter is een Role Playing Game vol epische fantasie en actie, gesitueerd op de mythische zwevende eilanden van de Shepherd Republic. De speler neemt de rol aan van Red Savarin, een hond die in een mens kan veranderen en strijdt met enorme, robotachtige mecha en andere vijanden die hij tijdens het verkennen van de zwevende eilanden ontmoet.
    .
    Dit meeslepende avontuur komt tot leven in tekenfilmachtige beelden, geproduceerd door enkele van de grootste namen in anime en manga, zoals Nobuteru Yki (The Vision of Escaflowne), terwijl de filmpjes zijn gemaakt door Madhouse (Marvel Anime, Ninja Scroll, DeathNote, CardCaptor Sakura).”

      /   Beantwoorden  / 
    1. G.Tom

      “Terwijl de filmpjes zijn gemaakt door Madhouse”

      BAM, dat is de ticket om die handel binnen te halen.

        /   Beantwoorden  / 
  5. Anthony

    Ik hoop dat ze dragon quest rocket slime 3 localiseren. het is een van de 3DS spellen waar ik als het ware naar uitkijk.

    Oh, Erik, heb je monster tale onderhand al binnen? Ik had de mijne vandaag net uitgespeeld. :)

      /   Beantwoorden  / 
      1. Anthony

        Ah, ik ben niet een fan van de meeste Jrpgs. Maar bedankt voor de moeite.

          /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Ja ik kreeg hem vorige week. Nog niet uitgespeeld. Gevoelsmatig zit ik ongeveer halverwege.
      .
      Ik vind het opvoeden van dat monster tot nu toe (zoals verwacht) een stuk minder interessant dan het puzzelscherm van Henry Hatsworth. Het is wel leuk dat je zijn evolutie kunt beïnvloeden, maar het komt verder nogal geforceerd over.
      .
      Daar staat tegenover dat de actie op het bovenste scherm net zo goddelijk bestuurt als Henry Hatsworth. :D Bijna hetzelfde eigenlijk. Wat voelt het weer lekker om vijanden eindeloos in de lucht te blijven boksen. Ik beschouw het eigenlijk geewoon als een vervolg. (Volgens mij hinte Ellie er in één van de cutscenes ook naar dat zij een achternicht van Henry was). Iets minder goed dan het eerste spel, maar nog steeds ontzettend leuk.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Anthony

        Ik vind de muziek ook een stuk minder, als ik eerlijk mag zijn. Ook de Dash vind ik moeilijker te gebruiken op mijn 3DS.

        Ja, die cutscene maakte me helemaal hysterisch dat hatsworth kon verschijnen. valse hoop. maar toch een leuke cameo.

        dit is helemaal persoonlijk, maar ik mis een gentleman mode. De moeilijkheidsgraad in hatsworth vond ik echt heerlijk en dat had ik hier niet. En dan nog al dat backtracken. Beetje irritant.

        Chomp reageert soms inderdaad erg traag. Zeer irritant tegen een aanval van Priscilla.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Erik

          Hm… Henry Hatsworth werd ook pas echt krankzinnig in de tweede helft van het spel. Jij zegt dus dat dat moment in Monster Tale nooit aanbreekt? Dat is wel zonde dan. :( Ik zat me al te verheugen op afgesloten kamers waar de monsters minutenlang op je af blijven komen (zoals in Hatsworth).
          .
          Maar als je Chomp te langzaam vindt is dat toch gewoon een kwestie van hem op een andere manier trainen? Ik ben nog wel van plan om het spel straks een 2e keer te spelen en hem dan een hele andere richting op te laten evolueren. Bij mij is hij nu ook log en sterk, maar er is vast ook een snelle intelligente vorm.

            /   Beantwoorden  / 
          1. Anthony

            Ja, de makers zeiden al dat ze hatsworth te moeilijk vonden.

            Met die traageheid bedoel ik dat als ik wat vind, dat chomp eerst drie tellen er omhee moet zweven, dan nog een laaaaangzaam omhoog/omlaag gaat. en dan pas gaat slaan. dat was redelijk irritant bij een aanval van de laatste eindbaas. en dat gebeurde bij alle vormen.

              /  
          2. Erik

            Helpt het ook niet als je hem meer boeken laten lezen en foto’s laat maken? Mijn Chomp is niet supersnel, maar die traagheid die jij beschrijft daar herken ik me toch niet in. Als hij bij mij een knop in moet drukken gaat hij meestal recht op z’n doel af.
            .
            En wel treurig dat ze Hatsworth zelf ook te moeilijk vonden. Dat maakte het spel juist zo gaaf! Het gebeurt niet vaak dat medewerkers van een groot bedrijf voor zichzelf beginnen om toegankelijkere spellen te maken. ;) Monster Tale voelt meer als een EA-spel terwijl Henry Hatsworth veel weg had van een compromisloze indiegame.
            .
            Anyway, volgens mij heb ik hem ook bijna uitgespeeld. Ik ben nu al door drie van die dimensiepoorten gereisd naar verborgen gedeeltes van oude levels. Ik krijg sterk de indruk dat dit al de ‘endgame’ is. Teleurstellend snel zeg! Hatsworth had veel meer bossfights.

              /  
  6. Gulzt

    Tot nu toe voor mij nog geen enkele reden om een 3DS te kopen dus.. Zelda OoT geloof ik nu wel, had liever een nieuwe gezien.

      /   Beantwoorden  / 
  7. Anthony

    Zo veel meer bossfights waren het niet. 5 in monster tale, en henry hatsworth had er 8. Dat trage van chomp gebeurde trouwens niet altijd. maar meestal alleen tegen Priscilla.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.