Bewegen om te richten in Galaga Dimensions op de 3DS


Officiële illustratie die Namco Bandai gebruikt om Galaga Dimensions voor de 3DS uit te leggen. De bezoekers van het NeoGAF-forum zijn nog steeds niet uitgelachen. Volgens een hands-on preview op IGN schakelt het 3D-effect automatisch uit als je de 3DS rondzwaait (en weer in zodra je hem stil houdt). Dat scheelt, maar toch weet ik niet of ik wel op deze manier wil gamen. Als de motion sensors van de 3DS gevoelig genoeg zijn om ook bewegingen te registreren van een paar milimeter lijkt het me een interessante manier van sturen, maar als we echt zulke wilde armbewegingen moeten maken als op deze illustratie haak ik af.

Galaga Dimensions is overigens een on-rails shooter waarin je dus richt met de motion sensors. De screenshots zien er best goed uit, maar ik zou enthousiaster zijn als er ook een optie was om te richten met de analoge schuifknop.

Het spel wordt later dit jaar gebundeld op één cartridge met Pac-Man Tilt – een kruising tussen een flipperkast en een 2D platformspel. Je bestuurt Pac-Man door de 3DS te kantelen (en niet wild rond te zwaaien) wat al een stuk plezieriger klinkt. Commentaar van IGN: “I enjoyed my brief time with Pac-Man Tilt quite a bit, although because it doesn’t use 3D, I was left wondering why I was playing it on a 3DS and not an iPhone.”

[g.forum]

Lees ook:Lair maakt ook gebruik van PS3 tilt sensors
Lees ook:Ocarina of Time 3D op 17 juni + alle andere 3DS spellen in Q2
Lees ook:Scan van Call Of Duty 3 Wii
Lees ook:Metal Slug Wii controller setup filmpje
Lees ook:Speelgoedpistool + motion sensor + LCD scherm = GameGun

Eén reactie op “Bewegen om te richten in Galaga Dimensions op de 3DS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.