Classic *SPOILER* level in Brawl


O ja, dit plaatje. Nu ja, jullie waren er uiteindelijk toch wel achtergekomen. Wat kan ik zeggen? Ik hou van retro-graphics, dus hou ik ook van dit level!


Ik herinner me nog levendig hoe ik dit spel altijd speelde tegen vriendjes. Het zat ook in Super Mario Bros. 3 en wist ons vroeger eindeloos te vermaken. Het is eigenlijk een stuk spannender dan het lijkt. Dankzij al die vijanden kunnen gevechten nog behoorlijk hectisch worden.


De vloeren zijn niet transparant in de Super Smash Bros-versie, dus dat gaat zeker weer ouderwets spannende situaties opleveren.


Maar waarom moeten de blokjes van de vloer nu weer meebuigen als Donkey Kong er tegenaan springt? Dat ziet er niet uit! Waarom de blokjes niet gewoon recht houden terwijl ze alleen een stukje omhoog stuiteren?


De vijanden kunnen als projectielen gebruikt worden, dus dat is cool. Eén van de levels waar ik me het meeste op verheug!

Bron: Smash Bros. Dojo

Zie ook:
- Okami Wii is bijna af
- Het is zover, mijn Wii is vol

Lees ook:Smash Bros als animated gif met 16-bit graphics
Lees ook:Niet echt maar wel mooi: Sonic in SSBB
Lees ook:Maak kennis met Super Kong, de Super Guide-aap
Lees ook:Oude Melee levels ook speelbaar in Brawl
Lees ook:Nee he, niet weer zo’n overdreven moeilijk Super Mario level?

7 reacties op “Classic *SPOILER* level in Brawl

  1. MetroidPrime

    Als ik het mij goed herinner, bogen de blokjes in het origineel ook mee als je er tegenaan sprong. Het ziet er inderdaad niet uit, maar het verhoogt het nostalgie gehalte wel.

      /   Beantwoorden  / 
  2. erik

    Huh? Maar dat kon de NES toch nooit aan? Om blokjes van vorm te laten veranderen heb je minstens een SNES nodig, dacht ik altijd.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Mark

    Ik heb alleen de versie van de gameboy advance gespeeld(die bij super mario world zit) en daar buigen ze wel:O

      /   Beantwoorden  / 
  4. Mithrandir

    Ik heb de originele NES versie op Rom (Zowel PC als Wii). Kan eens kijken of die het ook had.

    De SMB3 versie had in ieder geval wel vervormende blokjes.

      /   Beantwoorden  / 
  5. MetroidPrime

    Ik begon even te twijfelen, dus ik heb het even op Youtube nagezocht. Mario Bros. blijkt zowel op de NES als in de arcade het vervormende blokjes effect te hebben:

    Op zich is dat effect niet zo heel CPU-intensief, het hoeft niet realistisch te zijn. Je moet alleen de blokjes per kolom pixels tegelijk op het scherm te toveren, met steeds 1 kolom 1 pixel hoger/lager dan de vorige.

      /   Beantwoorden  / 
  6. MNC

    Leuk. Ik zit nog steeds te denken aan een modchip/wiikey/freeloader/whatever. Het is frustrerend.

      /   Beantwoorden  / 
  7. erik

    Hm ja, behoorlijk overtuigende beelden MetroidPrime. Ik kan mijn tweede NES-controller even niet vinden, anders zou ik kijken of het in de SMB3 versie ook zo was.

    Maar inderdaad, Sakurai heeft dan wel goed gekeken naar het origineel. Al vind ik nog steeds dat het er lelijk uitziet.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.