Maak kennis met Super Kong, de Super Guide-aap

Eerste screenshot van Super Kong, de witte aap die je in Donkey Kong Country Returns helpt bij levels waar je zelf niet doorheen komt. Nóg een nieuw familielid voor Donkey Kong. Ik vraag me af waarom Retro niet gewoon één van de vele apen heeft gebruikt die Rare al verzon voor het DKC-universum? Denk aan Candy Kong, Chunky Kong, Dixie Kong, Funky Kong, Kiddy Kong, Lanky Kong, Tiny Kong, Cranky Kong, Wrinkly Kong en Swanky Kong. Vooral Donkey’s chagrijnige opa Cranky Kong lijkt mij geschikt. Als die de besturing had overgenomen met een “ik moet hier ook alles zelf doen”-speech was er vast niet zoveel kritiek geweest op de Super Guide.

Laatst schreef ik trouwens dat Donkey Kong Country Returns het derde spel was met een Super Guide, maar dat blijkt niet helemaal waar. Het is de vierde! Mario vs. Donkey Kong: Mini-Land Mayhem voor de Nintendo DS had deze maand ook al een optie om levels automatisch uit te spelen. Haters kunnen er maar beter aan wennen, Nintendo lijkt voorlopig nog niet van plan om te stoppen met de Super Guide.

[g.forum]

Lees ook:Ook Donkey Kong Country Returns helpt onervaren spelers met een Super Guide
Lees ook:Miyamoto en Iwata fans van de muziek in Donkey Kong Country
Lees ook:Nieuwe trailer Donkey Kong Country Returns
Lees ook:Donkey Kong Country Returns in 3D naar de 3DS
Lees ook:Rambi keert terug in Donkey Kong Country Returns

4 reacties op “Maak kennis met Super Kong, de Super Guide-aap

  1. Wormpaul

    En dat lijkt me een prima zaak!!
    *
    Superguide is prima voor mensen die moeite hebben met games en `t toch willen uitspelen.
    *
    Voor ons “hardcore” gamers is `t een prachtige optie om gewoon te negeren tijdens het spelen

      /   Beantwoorden  / 
  2. Jeffrey

    Vraag me af waarom mensen de functie zo haten. Ik bedoel, dan gebruik je hem toch niet? Zo simpel is dat. Want als die er niet in gezeten had en het was te makkelijk, was het weer niet goed.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Erik

    Helemaal eens met wat Wormpaul en Jeffrey zeggen. Zo lang je de keuze hebt om de Super Guide niet te gebruiken zie ik alleen maar voordelen voor iedereen.
    .
    Daarnaast vind ik het echt een geniale zet van Nintendo om wel te laten zien hoe zo’n witte aap het level speelt. Er bestaan al spellen die je simpelweg levels laten overslaan, maar dan zou ik mij als casual gamer toch een beetje bedrogen voelen. Je koopt immers geen spel om het niet te spelen. Door het level wel te laten zien mis je niks en ik kan me voorstellen dat het ook een “is dat nou alles?”-effect heeft om te zien hoe een pittige eindbaas wordt verslagen. Misschien stimuleert het zelfs om het toch nog een keer te proberen waarna het opeens wel lukt. :)

      /   Beantwoorden  / 
  4. Inno Vation

    In het spel Despicable me (Verschrikkelijke Ikke) zit een optie om een level over te slaan, als deze te moeilijk is. De consequentie is dan wel, dat je de bonussen niet kunt pakken in dat level. Maar omdat dit spel zich richt op de jongere spelers, is dat overslaan niet zo’n ramp.