Sony zoekt Wipeout ontwerper

Sony is momenteel dringend op zoek naar een senior/lead designer voor : "a key role in realising future iterations of Wipeout on PSP and PS3." De conclusie die we daaruit kunnen trekken is misschien niet heel erg verrassend (er komt een Wipeout voor de PS3!), maar is wel erg goed nieuws.

Als het gaat over futuristische racegames ben ik zelf altijd meer een F-Zero man geweest. Naar mijn bescheiden mening spelen die gewoon het beste. Maar ik was vroeger altijd wel stikjaloers op de sfeer en de vormgeving van Sony’s Wipeout.
F-Zero is qua vormgeving helaas altijd een beetje blijven steken bij wat we in de jaren ’80 als futuristisch beschouwden. Duister, smerig, Mad Max-achtig. En met natuurlijk Captain Falcon in zijn foute superheldenkostuum in de hoofdrol. Onder aanvoering van F-Zero X op de Nintendo64 is de muziek bovendien steeds meer de (foute) hardrock kant op gegaan.

Hoe anders is het bij Wipeout, en dan vooral het het derde deel wip3out. Nog steeds mijn favoriete deel uit de serie. De vormgeving van the designers republic bereikte een nieuw hoogtepunt en was klinischer en minimaler dan ooit, wat voor een hele unieke sfeer zorgde. Alles was schoon, grijs, wit en volgeplakt met bizarre logo’s. Het bekende 3… 2… 1… werd opgelezen door een Japans meisje en op de achtergrond klonk hippe technomuziek. Zo kon het dus ook.

Mijn droom is nog steeds een spel dat speelt als F-Zero, maar eruit ziet als Wipeout. Het kan me niet schelen welke van de twee series uiteindelijk die perfecte balans bereikt, als het maar gebeurd. Dan pas zal ik gelukkig zijn.

Bron: datascope

Zie ook:
- Kaz Hirai: "Ik wou dat Microsoft ons niet de hele tijd kopieerde."
- Koei opent Fatal Inertia website
- Veelbelovende Fatal Inertia screenshots
- Nieuwe Fatal Inertia beelden
- Motion sensors en rumble gaan prima samen, zegt Immersion
- Analoge PS3 controlstick veel gevoeliger dan PS2 controlstick
- Het einde van het port-tijdperk?
- "Geruchten PS3 downgrade zijn onzin," aldus Sony

Lees ook:Dat wordt toch weer wachten op Wipeout
Lees ook:Nieuwe Fatal Inertia screenshots
Lees ook:Fatal Inertia onderwater?
Lees ook:Veelbelovende Fatal Inertia screenshots
Lees ook:Koei opent Fatal Inertia website

5 reacties op “Sony zoekt Wipeout ontwerper

  1. mark

    Erik voeg me even toe (al mijn gegevens staan bij ´Animal Crossing dagboek – dag 197´)

      /   Beantwoorden  / 
  2. SinnardoCode

    @ mark

    sorry hoor maar jij zit helemaal bij het verkeerde bericht

      /   Beantwoorden  / 
  3. Kikujiro

    Hoe Nintendo ooit op het idee kwam om hardrock muziek met F-Zero te combineren is voor mij een groot raadsel. Aan de originele muziek van de SNES-versie mankeerde absoluut niets… Ik wil eigenlijk gewoon een F-Zero op de Wii, uiteraard met Wiimote besturing, geproduceerd door Toshihiro Nagoshi (Amusement Vision), vormgeving van the designers republic (heel goed Erik) en als “cherry on top” als OPTIE de orignele SNES soundtrack…

      /   Beantwoorden  / 
  4. erik

    “Ik wil eigenlijk gewoon een F-Zero op de Wii, uiteraard met Wiimote besturing, geproduceerd door Toshihiro Nagoshi (Amusement Vision), vormgeving van the designers republic (heel goed Erik) en als “cherry on top” als OPTIE de orignele SNES soundtrack…”

    Ik zal vannacht niet kunnen slapen om dat ik de hele tijd aan die dreamgame ga denken en hoe geweldig het zou kunnen zijn. ;) Wat een zalige combinatie! De SNES tunes mogen van mij wel een klein beetje gemoderniseerd worden, maar niet teveel, en zeker geen hardrock invloeden meer. Ik wil echt alle bekende liedjes er in terug kunnen horen. :) Wat een prachtige soundtrakck had die snes-versie toch!

      /   Beantwoorden  / 
  5. Moonblade

    F-zero en wipeout zijn futuristische racers en daar hoort techno muziek bij, geen hardrock of beethoven.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.