Nieuwe Fatal Inertia beelden

De eerste trailer van Fatal Inertia deed ons collectief naar adem happen. Het spel zag er fantastisch uit en had de meest spectaculaire manoeuvres die we ooit in een race game hadden gezien. Was dit nu Next Gen? Kon de PS3 echt zulke mooie games afspelen?

Inmiddels zijn er via IGN een paar echte screenshots opgedoken, en moeten we concluderen dat het toch een stapje terug is van wat we in de trailer zagen. Voor de duidelijkheid, het spel ziet er nog steeds fantastisch uit, maar als men vanaf het begin al deze beelden had laten zien was het alleen maar een prachtig spel geweest zonder verder commentaar. Maar nu, dankzij deze bizarre promotietechniek, vallen de eerste screenshots van een prachtige next-gen futuristische racer toch enigszins tegen. Eerlijk duurt het langst Koei, wanneer leren jullie het nu eens?

Maar genoeg over de graphics. In het bijbehorende artikel interviewt IGN lead designer Michael Bond. Die kon bij mij meteen al niet meer stuk toen hij onthulde wat zijn favoriete spel allertijden was: "I’ve always been a big fan of racing/combat games (Super Mario Kart for the SNES is still my all-time favorite game) and so I wanted a shot at making one."

Daarnaast heeft hij ook geprobeerd om de physics en de interactie met de omgeving in dit spel zo goed mogelijk te maken. Iets dat volgens hem nog door te veel developers verwaarloosd wordt, terwijl het enorm veel impact heeft op de spelervaring. "Fatal Inertia was conceived to be an arcade-style racing/combat game with the realistic "feel" of a racing simulation." Ik lees dan: Simpel van opzet, maar met veel diepgang. Precies zoals ik mijn racing-games het liefst zie.

Maar er is meer, wat dacht je van Katamari Damacy invloeden? "Bond: This may sound surprising but Katamari Damacy was one of the major original influences behind Fatal Inertia. I really liked the idea of piling more and more stuff onto a player’s character, changing the gameplay at the same time. For FI, we are aiming to extend this idea to the game’s weapons. The player can attach various magnetic items to other player’s vehicles, changing the way they drive."

Voor de duidelijkheid, hoewel Fatal Inertia een race-spel is, speelt het zich af in futuristische vliegtuig/hoovercraft achtige voertuigen. Ik weet niet hoe gedetaileerd dat vliegen is uitgewerkt, maar het idee om met een speciaal wapen allerlei magnetische rotzooi aan je tegenstanders te hangen waardoor hun zwaartepunt verandert is natuurlijk erg interessant. Als je ze vlak voor een scherpe bocht weet te raken kunnen ze door het extra gewicht misschien niet op tijd bijsturen en knallen ze te pletter tegen de rotswand. Zolang ik zelf niet door dat wapen geraakt wordt lijkt het me een fantastische toevoeging.

Al met al een veelbelovend spel. Ik verwacht stevige concurrentie in de vorm van sequels op wipeOut en F-Zero, maar als dit spel net zo goed is als ze ons willen doen geloven, dan moet het Fatal Inertia zeker lukken om een eigen plaatsje op de markt te veroveren.

Hier ook nog een keer de bijzonder spectaculaire bewegende trailer van het spel:

Bron:IGN

Zie ook:
- Realtime MGS4 demo, nu met ondertitels
- Sega Rally Revo naar PS3
- PSM: Playstation 3 in november voor 399 dollar
- Virtua Tennis 3 naar PS3
- Werk aan Final Fantasy XIII is alweer begonnen

Lees ook:Dat wordt toch weer wachten op Wipeout
Lees ook:Fatal Inertia onderwater?
Lees ook:Nieuwe Fatal Inertia screenshots
Lees ook:Veelbelovende Fatal Inertia screenshots
Lees ook:Koei opent Fatal Inertia website

3 reacties op “Nieuwe Fatal Inertia beelden

  1. Mr. Bell

    Oja, voor dat mensen gaan zitten kwijlen bij dat filmpje: Het is voorgerenderd, en niet ingame…

      /   Beantwoorden  / 
  2. Paul Hu

    als iemand dat stukje tekst leest dan weten ze dat zelf ook wel ;)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.