Koei opent Fatal Inertia website

Toen ik twee dagen geleden op deze plek opmerkte dat ik Fatal Inertia voor de PS3 er erg veelbelovend uit vond zien, was vreemd genoeg bijna niemand dat met me eens. Is er dan echt alleen nog maar plaats voor grauwe en donkere spellen met hyperrealistische graphics? Dat weiger ik te geloven.

Misschien ligt het aan mijn ogen, maar ik vind de bovenstaande screenshot er wederom erg goed uit zien! Het ziet er vooral uit als… iets dat ik ook echt zou willen spelen.
Hij is afkomstig van de pas geopende officiële website van de game. Daarop is ook dit (al van de E3 bekende) filmpje te vinden:

Helaas weinig echte gameplay-beelden. Die volgen hopelijk binnenkort.

Volgens babelfish is dit wat er ongeveer te lezen staat op de website:

- Real it is based on physical law actualizing the race game
- Manage the various weapons, aim toward the victory
- Fuselage freely customization
- Colorful game mode, preparing race type
- Variation rich course and opposition mode of incandescence

Gebaseerd op realistische physics, veel verschillende wapens, wagens die flink "gecustomized" kunnen worden, kleurrijk en met rijkelijk gevarieerde banen. Wat willen we in hemelsnaam nog meer?

Bron: gamecity/fatal

Zie ook:
- Veelbelovende Fatal Inertia screenshots
- Nieuwe Fatal Inertia beelden
- Motion sensors en rumble gaan prima samen, zegt Immersion
- Analoge PS3 controlstick veel gevoeliger dan PS2 controlstick
- Het einde van het port-tijdperk?
- "Geruchten PS3 downgrade zijn onzin," aldus Sony

Lees ook:Nieuwe Fatal Inertia screenshots
Lees ook:Dat wordt toch weer wachten op Wipeout
Lees ook:Fatal Inertia onderwater?
Lees ook:Veelbelovende Fatal Inertia screenshots
Lees ook:Nieuwe Fatal Inertia beelden

8 reacties op “Koei opent Fatal Inertia website

  1. Rens

    “Misschien ligt het aan mijn ogen, maar ik vind de bovenstaande screenshot er wederom erg goed uit zien! Het ziet er vooral uit als… iets dat ik ook echt zou willen spelen.”

    Ziet er goed uit hoor, zou ik graag willen spelen, dus het licht niet aan je ogen!

      /   Beantwoorden  / 
  2. ikke

    Er valt weinig te zeggen over een screenshot van 366 x 206 pixels …

    Die vorige screenshots zagen er voor een PS3 gewoon beroerd uit.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Kikujiro

    Ziet er inderdaad “lekker” uit. Lijkt mij absoluut een spel met potentie. Ik ben erg benieuwd naar de werking van de accelerometers bij dit spel. Vooral gezien het feit dat je niet alleen naar links en rechts kunt bewegen, zoals bij F-Zero en WipeOut (even los van jumps), maar ook naar boven en naar beneden.

      /   Beantwoorden  / 
  4. mumu

    gameplay in filmpje ziet er leuk uit. Op de screenshot lijkt ‘t een saaie snes-fzero/n64-starwars-podracer
    ^^v

    ‘T zal vast geen must-have zijn.

      /   Beantwoorden  / 
  5. ikke

    Ik heb het filmpje nogmaal bekeken maar ik zie geen gameplay in het filmpje. Er is geen HUD te zien en alle extreme camerastandpunten in het filmpje zal je nooit gebruiken tijdens echte gameplay.

    Vrij lastig vliegen als je je voertuig alleen van voren en van de zijkant ziet nietwaar?

      /   Beantwoorden  / 
  6. erik

    “Vooral gezien het feit dat je niet alleen naar links en rechts kunt bewegen, zoals bij F-Zero en WipeOut (even los van jumps), maar ook naar boven en naar beneden.”

    Precies! Dat is echt een heel groot verschil. En als ze het goed uitwerken kan het ook briljant werken met die controller.

    “Er valt weinig te zeggen over een screenshot van 366 x 206 pixels …”

    Ik heb het niet over het aantal pixels of hoe scherp de textures zullen zijn. Het spreekt me gewoon aan dat de planeten er lekker exotisch uitzien, niet realistisch maar heel erg… tja… “videogame-achtig”, bij gebrek aan een beter woord. Die overdreven reflecties in het water, die felle oplichtende neon-kleuren, het ontwerp van de voertuigen. Alles spreekt me gewoon aan. :) Zelfs op een screenshot van 366 pixels breed.

      /   Beantwoorden  / 
  7. Kikujiro

    Zou leuk zijn als je tegenstanders van onder- of bovenaf met je voertuig kun “aanvallen”. Hopelijk is het water net als bij Lylatwars voor de N64 (enigszins) interactief. Ik vond het altijd wel aardig om met de vleugels van de Arwing over het water te scheren… (totaal zinloos maar net als met het zinloos kapot stompen van blokjes in mario games, gewoon leuk om te doen).

      /   Beantwoorden  / 
  8. erik

    “Zou leuk zijn als je tegenstanders van onder- of bovenaf met je voertuig kun “aanvallen”.

    Ja! Ik hoop verder wel dat dat aanvallen een beetje simpel gehouden worden. De nadruk moet wel op het racen blijven liggen. Qua wapens zie ik het liefst iets met auto-aim, of nog beter gewoon rechtstreeks tegen je tegenstanders op rammen. ;)

    “Hopelijk is het water net als bij Lylatwars voor de N64 (enigszins) interactief. Ik vond het altijd wel aardig om met de vleugels van de Arwing over het water te scheren… “

    Dat deed ik ook altijd! :D

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.