Twilight Princess, duurt 100 uur, meer dungeons dan ooit en Revolution-functionaliteit “anders dan je zou verwachten”

Eiji Anouma is de producer van het aankomende Gamecube spel: The Legend of Zelda: Twilight Princess. In een interview met HM-Fusion heeft hij weer een paar interessante uitspraken gedaan. Ik kende die site helemaal niet, maar godzijdank weten ze wel waar ze het over hebben en stellen ze precies de goede vragen!

"Allereerst wil ik alle fans graag bedanken voor hun geduld nu het spel is uitgesteld. Het komt allemaal omdat we Zelda: Twilight Princess zo goed mogelijk willen maken. Het is ons streven om er een spel van te maken dat nog beter is da Ocarina of Time."
Wat we allemaal precies nog hebben veranderd waardoor we een jaar extra nodig hadden daar kan ik nu nog niet specifiek op in gaan. Immers dat zou voor iedereen de verrassing verpesten tijdens het spelen! Laten we het er op houden dat we elementen aan het spel toevoegen waar de fans heel blij mee zullen zijn.

Onmiddellijk denk je dan natuurlijk aan de al bevestigde ondersteuning van de Revolution-controller. Maar dat zit volgens Eiji Anouma anders in elkaar dan je zou denken. "We zullen de hardware van de Revolution inderdaad gebruiken, maar niet op een manier die veel mensen zullen verwachten."

Wat moeten we daar nu weer van denken?

HM-Fusion stelt vervolgens dat ze het geweldig zouden vinden om een versie van OoT’s vis-minigame te kunnen spelen met de Revolution controller.

Eiji Anouma: "Dat zou inderdaad leuk zijn vind je niet?"

Gevraagd of het klopt dat het grofweg 100 uur zal duren om het spel uit te spelen zegt hij: "Dat hangt er natuurlijk van af. Het zal verschillen per speler. Maar wij schatten in dat de meeste spelers van een Zelda-game de spelwereld wel heel grondig zullen onderzoeken, en dan denk ik dat 100 uur wel ongeveer zal kloppen. We hebben meer dungeons dan in alle voorgaande Zelda games. Mr. Miyamoto en ikzelf zijn hard aan het werk om een aantal hele unieke en verrassende dungeons aan het spel toe te voegen."

HM-Fusion: "De dungeons die we hebben gezien leken allemaal gebaseerd op dieren in plaats van de bekende elementen als wind, aarde, vuur, etc. Gebruiken jullie in het hele spel dieren als inspiratiebron voor de dungeons?"

Eiji Anouma: "We hadden het gevoel dat de elementen die we gebruikten in de voorgaande games een beetje uitgeput begonnen te raken. Het lukte ons niet om leuke nieuwe puzzels te verzinnen die we nog niet eerder gebruikt hadden. En we kwamen op die manier echt helemaal vast te zitten. Totdat Mr. Miyamoto uiteindelijk voorstelde dat we deze keer voor een andere aanpak zouden kiezen, en zo kwamen we terecht bij thema’s van dieren. Ik vind het een hele verfrissende ervaring! Zowel voor ons als ontwerpers als straks voor de spelers."

HM-Fusion: "Zullen we Jabu-Jabu ook weer terug zien? Of een andere dungeon die zich binnenin een groot dier afspeelt?"

Eiji Anouma: "Dat kan ik op dit moment nog niet zeggen."

HM-Fusion: "En nu we het toch hebben over oude bekenden, zullen we Tingle, Saria of Navi weer terugzien?"

Eiji Anouma: "Er zitten heel veel karakters in het spel. Sommigen zijn bekend uit vorige spellen, sommigen zijn helemaal nieuw. Maar ik mag nog niet zeggen welke oude bekenden jullie precies terug zullen zien. Sommige personages zullen misschien ook terugkeren met een ander uiterlijk."

HM-Fusion: "Zoras?"

Eiji Anouma: "Zou het een echt Zelda spel zijn zonder de Zoras? Maar wacht maar af!"

HM-Fusion: "Over welk onderdeel van Twilight Princess bent u het meest tevreden?"

Eiji Anouma: "Ik ben blij dat ik kan zeggen dat mijn eigen puzzels me het beste bevallen. Maar serieus, ik ben tevreden met het hele spel. We hebben geprobeerd om er een frisse nieuwe ervaring van te maken, zodat ook spelers die zijn opgegroeid met de serie (Yo!) zullen zeggen: ‘Dat had ik nog niet eerder gezien!’, terwijl ze tegelijkertijd ook een paar vertrouwde elementen tegen komen."

HM-Fusion: "Heeft de nieuwe volwassen look van het spel het voor jullie makkelijker of juist moeilijker gemaakt?"

Eiji Anouma: "Het was vooral een uitdaging! We moesten de manier waarop Link loopt en zich beweegt in de spelwereld helemaal veranderen zodat hij goed zou passen binnen een realistische omgeving. Een heleboel elementen uit Wind Waker zouden juist totaal niet passen in deze nieuwe wereld, dus dat moesten we allemaal aanpassen. In die zin is het eigenlijk best wel moeilijk geweest, maar ik denk dat we al onze doelstellingen gehaald hebben."

HM-Fusion: "Was u verdrietig door de reactie van fans op de grafische stijl van Wind Waker?"

Eiji Anouma: "Het is onmogelijk om daar niet verdrietig van te worden. Ik vond het jammer dat zelfs sommigen van onze grootste fans zo ontdaan waren door de tekenfilm look. Persoonlijk vond ik juist dat we door die look Link’s wereld veel expressiever weer konden geven. Maar, als spelers liever een realistische wereld willen dan is het onze taak om die uitdaging aan te gaan en ze een realistische wereld te geven." (Ik vind het toch maar vreemd om iemand van Nintendo zo te horen praten. In mijn gedachten zijn ze nog altijd dat leuke eigenwijze bedrijf dat zich van niemand wat aantrekt. Ik had persoonlijk liever gezien hoe Twilight Princess uit zou pakken als ze zich niks aantrokken van de reacties op Wind Waker. Maar ja.)

HM-Fusion: "Zullen we nog een leuke bonus krijgen bij Twilight Princess? Zoals een making of-filmpje, of artwork dat je kunt unlocken?"

Eiji Anouma: "We zijn wel van plan om wat extra’s toe te voegen dat fanatieke spelers kunnen unlocken."

HM-Fusion: "Zal er een bonus disc bij zitten zoals bij Wind Waker?"

Eiji Anouma: "Misschien moeten we dat wel gewoon vanwege de afmetingen van het spel! Op dit moment zijn we aan het nadenken over een tweede disc als bonus, maar dat is nog niet definitief. Volgens mij wil vooral Mr. Iwata dat heel graag, maar we zullen zien of het ook echt gebeurd."

Bron: HM-Fusion

Zie ook:
- Geheugen van Revolution kan uitgebreid worden via USB poorten
- Iwata belooft goedkope Revolution games
- Iwata: fan van Will Wright, geen concurrent van Sony
- Iwata: gamers zijn verveeld
- Geen wereldwijde releasedatum voor de Revolution
- Geen klassieke Rare spellen op de Revolution
- Animal Crossing komt ook naar de Revolution
- Bekijk hier het Zelda: Phantom Hourglass filmpje (direct feed)
- Iwata over de Revolution

Lees ook:De Revolution zit nog vol verrassingen
Lees ook:Tingle RPG gecancelled, online Zelda wordt nog overwogen
Lees ook:ZELDA DS! The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Lees ook:Eerste wazige beelden van Zelda DS
Lees ook:Ook Megadrive en TurboGrafx spellen op Revolution

21 reacties op “Twilight Princess, duurt 100 uur, meer dungeons dan ooit en Revolution-functionaliteit “anders dan je zou verwachten”

  1. Cem

    Congrats met de langste titel ooit voor een weblog artikel! :-) In ieder geval wordt dit absoluut één van de beste games van 2006, tussen al het geweld van de next-gen games.

      /   Beantwoorden  / 
  2. erik

    Thnx. ;) Ik vond het wel passen bij zo’n episch spel.

    Het is ook de titel waar ik me het meeste op verheug!

      /   Beantwoorden  / 
  3. Prakash

    Wow. Ik vraag me af waar die extra Revolution functionaliteit dan inzit. Misschien is er ook een online modus mogelijk met de Revolution. Nintendo had al gezegd dat het MMO’s wilde zien op het nieuwe systeem. Maar ik zou zoiets pas van een volgende Zelda verwachten.

      /   Beantwoorden  / 
  4. darkrman

    wat een gelul over die dungeons lijkt wel als of het spel der omdraait o wacht effe dat is ook zo haha……………

      /   Beantwoorden  / 
  5. erik

    Het is leuk nieuws omdat het aantal dungeons gewoon een subjectief feit is. :) Dat hij zegt dat je er ongeveer 100 uur over doet zegt opzich niet zoveel, dit kan zo verschillen per speler. Maar meer dungeons is sowieso langere speeltijd. :D

    ALTTP had 11 “echte” dungeons en nog wat losse kastelen en kerkers om te onderzoeken. Ik ga er vanuit dat Twilight Princess dat moet overtreffen. Okee Nintendo? ;)

      /   Beantwoorden  / 
  6. DL

    Deze game gaat echt geen 100 uur duren. Misschien als je elke pixel grondig gaat bekijken ja

      /   Beantwoorden  / 
  7. erik

    Ik denk dat ik misschien over OoT wel 100 uur heb gedaan. Dat spel was echt lang. En met ook een paar lastige puzzels die ik zonder cheaten (gamefaqs) heb opgelost.

      /   Beantwoorden  / 
  8. jenne

    dit spel word f*cking lang egt wel 100 uur en met de nieuwe wii controller word ie nog vetter

      /   Beantwoorden  / 
  9. bs

    dit wordt gewoon de beste game.. EVER!

      /   Beantwoorden  / 
  10. Patrick

    Vette game, heb hem in 35 uur uitgespeeld. Jammer dat je niet kon veder spelen, had de minigames nog wel ff willen zien.

      /   Beantwoorden  / 
  11. Mikel

    Wij zijn nu met ons tweën 156 uur bezig met deze game, we schieten wel op, en we zijn ook een par keer blijven hangen. Er zou een traan over mijn wang lopen als het zo afgelopen is. Mijn vermoeden is dat als ik de 3e mirror shard heb gehaald, dat het dan ook einde verhaal is. Dan moeten we weer lang wachten op een nieuwe release..

      /   Beantwoorden  / 
  12. mikel

    Whoops.. 4e mirror shard bedoel ik .

      /   Beantwoorden  / 
  13. jasper

    ik heb sinds eergister zelda twillight princess .Ik ken de hele zelda generatie van de n64 en cube. Maar dit spel slaat alle stoppen ,met de nieuwe controllers van is het een hele andere ervaring,zelf slaan ,zelf schieten en het werk nog super ook.Ik ben nou bij 11 uur spelen en heb het ongeveer zo en daar wel onder de knie .maar er komen steeds nieuwe dingen bij die je moet leren . voor mij is dit een spel van klasse .IEDEREEN DIE ZELDA EEN VETTE GAME VIND KOPEN EN AL HELEMAAL VOOR DE WII. PUNT GREETZ JASPER

      /   Beantwoorden  / 
  14. bram 9999

    ik heb het bijna uit gespeelt maar ik kan zant niet ver slaan hoe moet dat mij email is [email protected]

      /   Beantwoorden  / 
  15. niels

    ik ken het hele spel uit mijn hoofd maar toch heb ik het niet uitgespeeld ga naar google en type in: filmpjes twilight princess daar staat links hele avontuur van ilia’s ontvoering tot en met ganondorf
    ps: dit is super cool

      /   Beantwoorden  / 
  16. laura

    zant gaat bijna alle eindbazen langs van de eerste t/m eh… ninja je moet gewoon de voorwerpen gebruiken die je als die eindbaas ook gebruikte bijvoorbeeld bij zant als Ook (de chimpansee) moet je tegen de paal aanrollen.

      /   Beantwoorden  / 
  17. nes

    moest nog zeggen dat je bij filmpjes twilight enz. op het zinnetje twilight princess moet drukken o,ja ik moet morpheel of zoiets verslaan ik krijg die oogbal niet uit die pijp gerukt maar ja oefening baart kunst ik heb hem nog niet zo lang en onze tv is kaduk dusssssss…

      /   Beantwoorden  / 
  18. audrey

    ik heb Zant pas verslagen mijn lievelings
    personge en dark lord ganondorf ook pas verslagen dus ik heb zelda TP uitgespeeld

      /   Beantwoorden  / 
  19. audrey

    Zant is de beste ganondorf is kut

      /   Beantwoorden  / 
  20. nes

    is het spel leterlijk voorbij en moet je opnieuw beginnen met alle voorwerpen enz.?

      /   Beantwoorden  / 
  21. nes

    waar vind je een grotere geldzak? voor 600 rupees?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.