Hands on met de Revolution dev. kit

IGN heeft een heel vroeg exemplaar van de Revolution development kit te pakken gekregen. Dit is de versie die alleen nog maar bestond uit een Revolution-controller die in de Gamecube geplugd kon worden.

Het is de eerste keer dat we beelden zien van de sensor die de bewegingen van de freehand controller moet registreren. Maar tegelijkertijd zien we eigenlijk niets omdat ook dit nog maar een prototype betreft. De uiteindelijke versie kan er nog radicaal anders uit komen te zien. In ieder geval worden alle geruchten over twee motion sensors nu voorgoed het zwijgen opgelegd. Het wordt echt 1 langwerpige sensor.

(Nee, IGN heeft geen speelbare versie van Metroid Prime 3 in handen gekregen, deze afbeelding is gewoon een fotocollage met een plaatje uit de MP:3 trailer van de 2005 E3)
Een beetje Nintendo-fan heeft inmiddels natuurlijk al lang een keer een papieren exemplaar van de controller in elkaar gevouwen. Maar voor wie het nog steeds niet wist benadrukt IGN nog eens een keer dat deze echt heel klein is.

"Een eigenschap van de controller die moeilijk in te schatten is aan de hand van foto’s is zijn afmeting. Want hoe vaak we hem ook al gezien hadden in video’s en op foto’s, we zijn toch weer verrast hoe klein het apparaatje uiteindelijk aanvoelt. De freehand-controller is veel kleiner dan de mini-remote die bij de premium set van de Xbox360 werd geleverd, bijvoorbeeld. Maar ondanks dat hij zo klein is ligt hij toch heel natuurlijk in de hand."

Het ding voelt ook heel licht, maar dat komt omdat er nog geen batterijen in zitten. Dit prototype wordt nog met een snoertje aangesloten op de memory-card opening van de Gamecube.

Helaas konden de mannen van IGN verder vrij weinig met hun nieuwe speeltje doen, omdat ze er nog geen software voor hebben. Nintendo heeft zelf nog steeds geen uitspraken gedaan over de kracht van de hardware, maar uit gesprekken met ontwikkelaars wordt steeds duidelijker dat we moeten rekenen op een console die ongeveer tweemaal zo krachtig is als de Gamecube.

Minder krachtig dan de concurrentie, maar krachtig genoeg om hele mooie spellen op te spelen. Daarnaast rekent Nintendo ook vooral op het "DS-effect". Een minder krachtige console (qua rekenkracht verbleekt de DS naast de PSP) die zich toch meer dan uitstekend staande weet te houden dankzij innovatieve features en briljante spellen. Steeds meer ontwikkelaars, zodra ze de mogelijkheden van de nieuwe controller doorkrijgen, beginnen aan te geven dat Nintendo daarin weleens gelijk zou kunnen krijgen.

Bron: IGN

Zie ook:
- Losse DVD-speler voor de Revolution?
- Een boeiend Revolution interview met Nintendo Frankrijk
- Revolution controller heeft geen touchscreen
- Kaplan: Nintendo heeft altijd al meer risico’s genomen dan haar concurrenten
- Revolution development kits laat maar goed ontvangen
- Wordt PS2 Sony’s "Revolution Killer"?

Lees ook:Zelda ook met Revolution controller te spelen
Lees ook:Revolution games werken niet met de Gamecube controller
Lees ook:Revolution development kits laat maar goed ontvangen
Lees ook:Revolution specs bekend
Lees ook:Revolution Light Sabre gevecht

2 reacties op “Hands on met de Revolution dev. kit

  1. Mithrandir

    Het is helemaal geen fotocollage, het is een screenshot van het enige beschikbare Revolution materiaal tot dusver (E3 2005) Waarbij gezegd moet worden dat het toen feitelijk nog op gamecube hardware draaide.

      /   Beantwoorden  / 
  2. erik

    Ahja, maar die screenshot hebben ze toch geplakt op een plaatje van een tv met die sensor eronder. Komt dat niet duidelijk genoeg over?

    Het beeld opzich is wel van MP:3, maar IGN heeft daar nog geen demo van.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.