Hoe is Rayman Legends de afgelopen 6 maanden verbeterd?

raymanlegends
“New features since January include the gigantic bosses at the end of each level – the only 3D-designed creations in Legends’ evolved UbiArt engine.”

Montpellier has also been working on new “Invasion” levels for the main campaign, where maps you’ve already beaten become infested with new enemies. These remixed levels offer a significantly harder challenge and come with a time limit to boot.

Rayman fans will also cherish a selection of “Back to Origins” levels from Legends’ predecessor, rejigged and pimped out with the latest that the UbiArt engine has to offer.”

Veel Wii U-bezitters balen nog steeds dat Rayman Legends niet is uitgebracht in februari zoals oorspronkelijk gepland, maar waar heeft Ubisoft Montpellier die 6 maanden extra ontwikkeltijd eigenlijk voor gebruikt? Volgens Eurogamer vooral om een toch al erg compleet spel nóg meer te polijsten. De meesten van de hierboven geciteerde verbeteringen kun je na de klik zelf bekijken. De Invasion-levels zien er inderdaad pittig uit en de driedimensionale eindbaas is ronduit indrukwekkend. Het enige dat volgens Eurogamer minder goed werkt is Murphy. Op de Wii U een extra personage dat spelers besturen met het touchscreen (wat nog steeds prima werkt), maar op de PS3/Xbox 360 veranderd in een soort quick time events die niet altijd even nauwkeurig zijn. Aan de andere kant: in het filmpje is regisseur Michel Ancel zelf juist wél enthousiast over de manier waarop zijn team Murphy heeft verwerkt in de touchscreen-loze versies van Rayman Legends. “It’s like if suddenly in a classical platformer you had the power to modify the environment.”

Kijken op YouTube

Dus dit is een beetje genant om toe te geven, maar tot voor kort had ik Rayman Origins (de voorganger van Legends) helemaal niet gespeeld. Ik ben er pas aan begonnen toen ik het spel vorige maand gratis kreeg via PlayStation Plus. Nu begrijp ik pas waar al die Wii U-bezitters zo boos over zijn; dit is echt heel leuk! Een klassieke 2D platformgame die bijna net zo goed in elkaar zit als Nintendo’s eigen New Super Mario Bros en Donkey Kong Country Returns. Met veel mooiere graphics bovendien.

Die vergissing maak ik dus geen tweede keer. Reken er maar op dat ik Rayman Legends meteen aanschaf zodra hij op 30 augustus in de Europese winkels ligt.

[g.forum]

Lees ook:Exclusief voor de Wii U: Rayman Legends ziet er weer prachtig uit
Lees ook:Gametrailers bespreekt Rayman Origins
Lees ook:Rayman Origins wordt een volwaardige retail release
Lees ook:Ubisoft werkt aan Rayman Origins 2
Lees ook:Zie hoe Rayman Legends de Wii U-controller gebruikt

3 reacties op “Hoe is Rayman Legends de afgelopen 6 maanden verbeterd?

  1. G.Tom

    Maar voor PS3 of voor Wii U?

      /   Beantwoorden  / 
  2. Erik

    Ik verwacht niet dat ik dan al een Wii U heb, dus waarschijnlijk de PS3-versie. Of misschien slaagt Ubisoft er op de Vita beter in om de touchscreen-functies te kopiëren? Even afwachten welke versie de recensenten beter vinden.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Zaaltje

    Dan hoop ik toch stiekem dat de WiiU versie er het beste uitkomt ;)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.