Zie hoe Rayman Legends de Wii U-controller gebruikt


Een mogelijk horrorscenario voor de Wii U in deze gelekte trailer van Rayman Legends: plastic poppetjes! Ubisoft heeft het blijkbaar voor elkaar gekregen om Nintendo’s nieuwe controller te gebruiken als een soort basisstation voor Rayman-speelgoed. Leg een hartje op het scherm om je levensbalk aan te vullen, of een wit konijn om toegang te krijgen tot een Raving Rabbids-bonuslevel. Normaal ben ik altijd te porren voor nieuwe besturingsmethodes, maar ik hoop toch niet dat deze goedkope gimmick aanslaat. Het laatste wat ik nodig heb is een kast vol plastic rommel om bonuslevels te activeren in al mijn Wii U-spellen. (Mijn innerlijke nerd is trouwens wel nieuwsgierig hoe de controller het verschil weet tussen een hartje en een Rabbid. Meet hij het gewicht? De vorm? Zit er een microchip in ieder poppetje?)

De andere besturingsmethode die Ubisoft hier demonstreert ziet er gelukkig leuker uit. Terwijl drie spelers het spel spelen met een gewone Wiimote, beïnvloedt nummer vier de spelwereld vanaf haar Wii U-tablet. De speciale krachten blijven in deze trailer beperkt tot het verschuiven van een paar blokjes, maar het is niet moeilijk om andere toepassing te verzinnen. Dit idee biedt mogelijkheden! Al verwacht ik dat het pas écht leuk wordt zodra de speler met het touchscreen de slechterik mag zijn die valstrikken activeert en vijanden op de andere spelers afstuurt.


Kijken op YouTube

En je zou het haast vergeten met al die beelden van de Wii U-controller, maar Rayman Legends (die ook gewoon verschijnt voor PS3, Xbox 360, Vita, 3DS en pc) ziet er ook fantastisch uit. De graphics zijn misschien nog wel indrukwekkender dan in voorganger Rayman Origins. Ik was vooral gecharmeerd van de scene waarin Rayman het met zijn blote handen opneemt tegen honderden pluizige beestjes. Het ziet eruit als een heerlijk chaotisch platformspel. Ik kan niet wachten om erin te duiken.

[g.forum]

Lees ook:Een Rayman Legends-level gebaseerd op Eye of the Tiger
Lees ook:Hoe is Rayman Legends de afgelopen 6 maanden verbeterd?
Lees ook:Exclusief voor de Wii U: Rayman Legends ziet er weer prachtig uit
Lees ook:Ubisoft kondigt Rayman Origins aan voor PSN & XBLA
Lees ook:Bunnies like ABBA

3 reacties op “Zie hoe Rayman Legends de Wii U-controller gebruikt

  1. Inno Vation

    Op de “uitgelekte” trailer heeft Ubisoft inmiddels een reactie gegeven.
    .
    “An internal video showing images of Rayman Origins’ sequel has leaked over the Internet. This video was intended as a purely internal demonstrative video, and in NO way represents the final game, the final console or their features. This video was destined for internal production teams who often create game prototypes with work in progress development kits. Ubisoft confirms the development of Rayman Legends handled by Michel Ancel and his team in Montpellier.”
    .
    Dus valt het allemaal mee met die mogelijk horrorscenario.
    Dat aan de Wii U tablet een draadje hangt, hoeft niet te betekenen dat het niet draadloos is.
    .
    “Wii U dev kits are currently wired to their tablets, as evidenced at E3 last year, but this will not be the case with the final product.”
    .
    Niets aan de hand, mensen…. rustig doorlopen….

      /   Beantwoorden  / 
  2. RikkieR

    Die co-op/counter-op lijkt me wel een mooie toepassing van de Wii U tablet! En het spel ziet er inderdaad weer top uit! Ik kan nergens achterhalen of dit een launchgame wordt, maar dit zou een mooie reden voor mij zijn om een Wii U te kopen. Op de Wii geniet ik ook nog regelmatig van Origins.

    Wat betreft die detectie van de figuurtjes, zou de camera die hoek niet gewoon halen? Of waarschijnlijker, de onderkant van elk figuurtje heeft een bepaalde vorm, een beetje zoals een stempel. Ik hoop in ieder geval niet dat het aanslaat, zit ook echt niet te wachten op dat soort rommel/toepassingen…

      /   Beantwoorden  / 
  3. Erik

    “and in NO way represents the final game”
    .
    En toch kan ik me moeilijk voorstellen dat Ubisoft zo’n video zou produceren als die plannen voor Rayman Legends niet al in een vergevorderd stadium verkeren. Ik bedoel, de production values van dat filmpje zijn hoog genoeg om ‘m op de E3 te vertonen (wat stiekem misschien ook wel de bedoeling was). Bovendien is dat spel Skylanders (ook met speelgoedpoppetjes) een doorslaand succes. Vanuit commercieel oogpunt kan ik daarom best begrijpen dat Ubisoft en Nintendo dit proberen. Ik hoop alleen dat gamers er niet in trappen. ;)
    .
    “zou de camera die hoek niet gewoon halen?”
    .
    Hm… aan de camera had ik nog niet gedacht. Als dat een groothoeklens is kan hij misschien inderdaad zien wat er op het scherm wordt gezet. Het klinkt vergezocht, maar touchscreens die specifieke vormen kunnen herkennen bestaan volgens mij ook niet.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.