Kotaku over Double Fine’s nieuwe spel Stacking

“The larger mission on the steam ship was to cause a mutiny amongst the passengers. This involved a multi-doll solution, in which four key passengers must be riled up enough by Charlie’s actions to take their grievances to the captain of the ship. One passenger will take issue with an onboard theme park, the Seaside Safari, being unsafe for passengers if Charlie can cause enough chaos around it. He can do so by causing accidents, taking possession of a growling bear or gumming up the shipworks with a cannonball. Another mouthy passenger can be convinced to mutiny by interfering with the ship’s caviar restaurant.”

Een interessante preview van Double Fine’s nieuwe spel Stacking op Kotaku. Veel details had ik zelf al uitgevogeld na het zien van de eerste trailer, maar ik werd blij van de hier door Tim Schafer beschreven speldoelen. Geen suffe fetch quests, maar maffe situaties waarvoor matroesjka-pop Charlie creatieve oplossingen moet verzinnen. Denk aan stakende conducteurs weer aan het werk krijgen of de passagiers van een cruiseschip aanmoedigen om muiterij te plegen. Het klinkt bijna als iets dat je zou doen in een point and click adventure. (Interessant omdat hoofdontwerper Tim Schafer medeverantwoordelijk is voor heel wat beroemde point and click adventures). Stacking verschijnt begin volgend jaar voor PSN en XBLA.

[g.forum]

Lees ook:Kijk dit: Double Fine’s nieuwe spel Stacking
Lees ook:Stacking komt morgen uit, bekijk de nieuwste trailer
Lees ook:Armikrog is een point and click adventure van klei
Lees ook:Trailer: Double Fine’s Kickstarter-spel Broken Age
Lees ook:The SCUMM Aquatic

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.