Huxley voor de Xbox360

Als je er over nadenkt kan eigenlijk van ieder genre wel een MMO gemaakt worden. Er is geen enkele reden waarom het fenomeen alleen tot RPG’s beperkt zou mogen blijven.

Dat is dan ook precies wat we de komende jaren gaan meemaken. Iedere ontwikkelaar zal zijn eigen MMO willen hebben. Uiteindelijk zullen we dat dan ook wel weer zat worden, maar voorlopig is het nog best een opwindend vooruitzicht. De eerste pioniers hebben zich nu al gemeld. Test Drive Unlimited wordt de eerste MMOracing game, en het ziet er naar uit dat Huxley de eerste MMOFPS gaat worden. (Tussen twee haakjes: allebei de games verschijnen qua consoles exclusief op de Xbox360. Microsoft lijkt niet van plan om zijn voortrekkersrol op online gebied zomaar op te geven).
Vernoemd naar Aldous Huxley, op wiens boek Brave New World het spel gedeeltelijk is gebaseerd, belooft Huxley een spelwereld waarin meer dan 5000 spelers tegelijkertijd kunnen wonen. Wel zal het daadwerkelijke first person shooteren zich beperken tot zogenaamde Battle Areas waar "maar" een paar honderd man tegelijkertijd in kunnen vechten.

De mensheid is in Huxley geëvolueerd in verschillende rassen, die elkaar vanzelfsprekend uit willen roeien. Als speler kies je bij welk ras je wilt horen, en dan begint het. Er zijn verschillende steden, van elkaar gescheiden door een wildernis die wordt bewoond door agressieve (niet speelbare) wezens. En spelers zijn vrij om zich door die wereld heen te bewegen zoals ze zelf willen. Het sociale aspect (alles buiten de Battle Areas) wordt waarschijnlijk ook een heel belangrijk deel van het spel, al is het nog niet echt duidelijk wat ontwikkelaar Webzen zoal heeft bedacht om ook die gedeeltes interessant te houden.

Hét grote verschil tussen een MMOFPS en een MMORPG is volgens Webzen dat de gevechten in een MMOFPS 100% gebaseerd zijn op de vaardigheid van de speler. Op die momenten zal het spel spelen zoals een traditionele shooter, en de speler met de snelste reflexen zal daarbij altijd als winnaar uit de strijd komen. In MMORPG’s worden de virtuele personages sterker, zonder dat een speler daarvoor ook werkelijk "beter" in het spel hoeft te worden. Mensen kunnen vrijwel onverslaanbaar zijn, enkel en alleen omdat ze de game zolang gespeeld hebben. In een MMOFPS draait alles om het verscherpen van je eigen vaardigheden. Het is waar dat ook in Huxley de personages sterker gemaakt kunnen worden (betere uitrusting, effectievere wapens), maar reflexen en accuratesse zullen altijd belangrijker blijven in de strijd.

Huxley wordt gemaakt met de Unreal 3 Engine en zal verschijnen voor de PC en de Xbox360. Webzen is van plan om op de E3 meer bekend te maken over het spel.

Bron: Gamespot

Zie ook:
- Bekijk hier de nieuwe Battlefield 2 Xbox360 trailer
- Microsoft wil volgende GTA als Xbox360 exclusive
- Bekijk hier de Rock Star Table Tennis trailer
- Screenshots van Bomberman: Act Zero
- Halo 3 komt naar de Xbox360 in maart 2007

Lees ook:“Blu-Ray doet ons aan Betamax denken”
Lees ook:Nieuw schijfje doet zowel Blu-Ray als HD-DVD
Lees ook:HD DVD heeft voorsprong, Blu-ray wint op lange termijn
Lees ook:Ook Xbox 360 Premium met HDMI output, wie zit erop te wachten?
Lees ook:Wie er als eerste 10 miljoen verkoopt wordt de grootste

2 reacties op “Huxley voor de Xbox360

  1. piers

    Er bestaan al twee MMOFPS games, Planetside en WWII Online. Er was ook al een MMO Driving game, Motor City Online. Die is in 2003 offline gegaan jammergenoeg.

      /   Beantwoorden  / 
  2. mmorpg

    Hai!

    Ik zag dat er veel gesproken werd over mmorpg’s. Zelf heb ik een startpagina over mmorpg’s. http://mmorpg.startpagina.nl.
    Hebben jullie tips over verschillende mmofps? an kan ik daar een kleindochter voor maken.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.