Mega Man 9 klinkt beter en beter


Ja echt! Na het lezen van GamesRadar's interview en hands-on speelervaring heb ik nóg meer zin gekregen in Mega Man 9. Het lijkt er werkelijk op dat alle neuzen bij Capcom dezelfde kant opstaan en dat iedereen precies weet wat ze met deze Mega Man revival willen bereiken. En anders is het gewoon opperneus Keiji Inafune die alle medewerkers zijn ijzeren wil oplegt. In dit interview vertelt Mega Man's geestelijk vader hoe hij de ontwerpen van de graphic artists meerdere malen naar de prullenbak moest verwijzen voordat hun creaties er eindelijk weer net zo simpel uitzagen als twintig jaar geleden. Kijk, dat is wat je wilt horen als fanatieke retrogamer!

Na een uitgebreide speelsessie had schrijver Brett Elston ook alleen maar positieve berichten. De moeilijkheidsgraad omlaag schroeven om nieuwkomers niet af te schrikken? Ha, echt niet! Mega Man 9 kan zich meten met de moeilijkste delen uit de serie. In een speelsessie van twee uur wist Brett drie eindbazen te bereiken, en er daarvan maar twee te verslaan. Met de wetenschap dat de meeste Mega Man-levels door ervaren spelers binnen een paar minuten zijn te doorlopen kun je een aardige voorstelling maken van het aantal keren dat hij vloekend naar het Game Over scherm heeft gestaard.

Een sabbatical van vijftien jaar was blijkbaar ook precies wat Inafune nodig had om weer wat frisse ideeën op te doen. Portals waardoor Mega Man kan warpen zonder zijn momentum te verliezen (zoals in Portal) in het Galaxy Man level? Kom maar op! En ook schommelende platforms zoals in het Jewel Man level hadden we nog niet eerder gezien.

Hieronder nog eens acht nieuwe screenshots. Sommigen zijn misschien iets te ver doorgeschoten in hun retro simpelheid (kale zwarte achtergronden kwamen zelfs op de NES en Gameboy spellen niet vaak meer voor), maar toch kan ik erg gelukkig worden van zulke plaatjes.

Zie ook:
- Gametrailers reviewt Blast Works
- Laatste waarschuwing: My Pokémon Ranch uit in Europa

[games.blog forum]

Lees ook:Hoe Keiji Inafune Lost Planet en Dead Rising stiekem moest ontwikkelen
Lees ook:Capcom kondigt Mega Man 11 aan
Lees ook:Happy birthday Mega Man!
Lees ook:Weer een Mega Man-achtig spel van regisseur Keiji Inafune
Lees ook:Dus dit heeft Mega Man zoal uitgespookt op de GBA

5 reacties op “Mega Man 9 klinkt beter en beter

  1. panna

    Wow geweldig ziet het eruit.
    Op mijn eigen site schreef ik er ook over!
    jammer dat ik geen wii heb :-(

      /   Beantwoorden  / 
  2. Maarten

    Hmmzz, Ik kan dus ook niet wachten op deze game. Lijkt me echt super.

    Maar 1 ding snap ik al tijden niet.

    Is het nu echt alleen maar dat ze of Goede of mooie spellen maken. Eindelijk met WiiWare krijgen we weer 2d Platform spellen. Iets waar ik al tijden naar uit kijk. Maar waarom krijg een Mega Man 9 Dan niet gewoon de graphics van New Super Mario Bros ? een Goede 2d Platformer. Met huidige graphics moet toch niet al te moeilijk zijn. Misschien bij Mega Man 10 als dit een suc6 word :D

      /   Beantwoorden  / 
  3. erik

    Hm, moet zeggen dat ik juist erg blij ben met de gepixelde graphics. Ik had nooit verwacht dat ik nog een nieuw NES-spel zou meemaken en zou een stuk minder enthousiast zijn wanneer de plaatjes een New Super Mario Bros stijl make-over hadden gekregen.

    Als dit een succes wordt zou ik eerder rekenen op meer Wii Ware/PSN/XBLA spellen met retro graphics. ;)

      /   Beantwoorden  / 
  4. Rob

    ben zelf wat minder van de 2d scrollers, maar hier krijg ik toch wel ontzettend veel zin in. lekker ouderwetse moeilijkheid :)

      /   Beantwoorden  / 
  5. ben

    de gamewereld is heel interessant en ik volg het ook een beetje maar meestal wordt het te saai geschreven ,behalve de stukjes die erik schrijft zijn altijd wel echt met het hart geschreven dat is zeldzaam.daar zouden velen iets van kunnen leren

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.