Wii-fans willen persé zwaardvechten


Het grote Nintendo-nieuws is vandaag dat de Wii-versie van Legend of Zelda: Twilight Princess toch analoge zwaardgevechten krijgt. Dat wil zeggen: jij zwaait met de controller, Link doet jouw bewegingen na. Opvallend, want in de E3 demo gebeurde het zwaardvechten nog ouderwets met een knopje. Nintendo was bang dat spelers te moe zouden worden van al dat hakken en zagen met de controller.
Maar bij nader inzien is Miyamoto nu toch geïnteresseerd geraakt in de nieuwe controlmethode. "Upon actually playing it, it’s more interesting this way," zo lezen we in de Nintendo Dream. En hij was niet te beroerd om ook maar meteen te bevestigen dat het spel inderdaad uitgerust zou worden met deze controls.

Nintendo is hiermee al de tweede ontwikkelaar die is teruggefloten door het publiek. Eerder kreeg Ubisoft veel kritiek over zich heen toen bleek dat er in Red Steel geen échte controle over het zwaard was. Het spel zou aanvankelijk met voorgeprogrammeerde aanvallen werken die werden geactiveerd door met de controller symbolen te tekenen. Dat werd echter zo slecht ontvangen dat men toch maar wat consessies heeft gedaan aan dat concept. Het schijnt dat alle basisaanvallen nu volledig door de speler zelf uitgevoerd worden. Alleen de special attacks zijn nog steeds voorgeprogrameerd.

En nu dus ook Zelda. Ik vind het geweldig nieuws, maar ik moet bekennen dat ik nu voor het eerst ook een heel klein beetje twijfel voel. Twee ontwikkelaars die eerst voorspelden dat het te ingewikkeld en/of te vermoeiend zou zijn, geven nu allebei wel heel gemakkelijk toe aan de grote druk van het publiek. Waren hun eerdere bezwaren dan overdreven? Er is in de tussentijd niks veranderd aan de controller, dus hoe zijn die problemen dan overwonnen?

Laten we hopen dat de publieke opinie het bij het juiste eind had.

Bron: IGN

Zie ook:
- Miyamoto spreekt over Wii-remakes van GameCube titels
- PS3/Wii titels waar Amerikanen het meest naar uitkijken
- Spongebob Squarepants: Creature from the Krusty Krab plaatjes
- Vermoeide armen van het Wiien?
- Rayman Raving Rabbids boxart?
- Red Steel graphics interview + nieuwe screenshots
- Sonic Wii krijgt eindelijk titel

Lees ook:Meer foto’s van de Revolution controller
Lees ook:Starfox DS, Diddy Kong Racing DS, Yoshi’s Island 2
Lees ook:H.A.M.M.E.R.time!
Lees ook:Zelda: Skyward Sword is Wii Sports Resort in een avonturenspeljasje
Lees ook:Twee Japanse Phantom Hourglass commercials

11 reacties op “Wii-fans willen persé zwaardvechten

  1. denise

    kunnen ze geen funcie verzinnen waar mee je het zelf mag weten of je lekker alles in de pan hakt, terwijl je buren door het raam staan te kijken met de gedachte “wat doet die mafkees NOU weer?”
    of dat je lekker ouderweds je duim stuk drukt op een knopje ..

      /   Beantwoorden  / 
  2. erik

    “kunnen ze geen funcie verzinnen waar mee je het zelf mag weten”

    Die optie is er ook… een soort van. Je moet hem alleen in de winkel al maken. De Wii-versie en de Gamecube versie zijn allebei precies hetzelfde op de controls na.

    Dus als je niet bang bent voor de buren neem je de Wii-versie, als je liever wat discreter wilt gamen ga je voor de GameCube versie. Aangezien allebei de versies op de Wii gespeeld kunnen worden… je hebt een keuze. Maar waarschijnlijk niet zoals jij bedoelde.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Prakash

    Denise beide opties meegeven lijkt me inderdaad het makkelijkste. Maar ja, ik kan de fans wel begrijpen. Als je de online commercial ziet vorige jaar, van de mensen spelend met een wii, waarbij een gast bezig is met zwaardvechten, dan wil je dat ook als fan. Ik doe persoonlijk liever geen gymnastiek terwijl ik game, maar zo’n optiemogelijkheid die uit en in te schakelen is naar wens, zou wel heftig zijn.

      /   Beantwoorden  / 
  4. denise

    het lijkt erop, daar had ik eigenlijk nog niet bij na gedacht :)
    ik bedoel ook meer met andere spellen, dat je gewoon kan kiezzen wat je deze keer doet, met de wiimote of gewoon ‘normaal’

      /   Beantwoorden  / 
  5. ben

    Blijkbaar hebben ze wel wat moeite om de controls helemaal goed te krijgen.

    De kans lijkt me dan ook klein dat ze op twee verschillende manieren de controls gaan perfectioneren. Dat zou wel ‘ns kunnen leiden tot twee manieren die net toch niet helemaal perfect werken.

    Ik ben blijk dat Nintendo een keuze maakt daar, zodat ik er geen moet nemen.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Käleb

    “Wii-fans willen persé zwaardvechten” ??
    per se ;)

    Verder is deze ontwikkeling beter voor het spel lijkt mij zo, want zo wordt het nóg realistischer.

      /   Beantwoorden  / 
  7. Ezra

    tegek dat wou ik nou

      /   Beantwoorden  / 
  8. micha

    ik ben blij :D :D :D

      /   Beantwoorden  / 
  9. Michael

    Mijn verlanglijstje is aan het groeien =/

      /   Beantwoorden  / 
  10. marleen

    michael maar loopt kaitlin in jou’n dorp zo’n kat die loopt te zeuren naar haar dochter??

      /   Beantwoorden  / 
  11. micha

    “Mijn verlanglijstje is aan het groeien =/”

    stond dezen er dan nog niet op ga je schamen:P

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.