Red Steel graphics interview + nieuwe screenshots


Een heel aardig interview met Stephane Bachelet vandaag op IGN. Bachelet is de artistic director van Red Steel, en kan zodoende uitgebreid vertellen over de art direction en graphics van het spel. Zoals de beslissing om de relatief beperkte kracht van de Wii gewoon te accepteren, en juist in het voordeel van het spel te gebruiken. Bijvoorbeeld door er bewust niet voor te kiezen om met behulp van moderne shaders de graphics zo fotorealistisch mogelijk te maken. In Red Steel draait alles om sfeer en om het neerzetten van de juiste stijl.
Ook interessant om te lezen is dat het nog altijd Franse team achter dit project expres niet heeft geprobeerd om een authentieke Japans spel te maken. Red Steel laat heel doelbewust een Japan zien dat wordt bekeken door Westerse ogen. Alle cliché’s worden uitvergroot. De neon-reclames, de manga, de technologische snufjes. Maar ook de traditionele Japanse cultuur. Twee verschillende aspecten die in Red Steel naadloos met elkaar verweven zijn. Op een ongetwijfeld totaal onrealistische manier. Ik verwacht dat Japan zelf wel niet zo gecharmeerd zal zijn van deze game, maar dat geeft niet. De markt voor first person shooters is daar toch al zo goed als nihil.

En dan nu, de screenshots! Blijkbaar genomen uit de nieuwste versie van het spel, die draait op echte Wii devkits (en niet op opgevoerde GameCube hardware zoals de E3 demo).









Bron: IGN

Zie ook:
- Red Steel vergt zelfbeheersing
- Bekijk hier de Red Steel trailer
- Geen gamecube controls voor Twilight Princess Wii
- Sonic Wii krijgt eindelijk titel
- Nintendo bulkt van zelfvertrouwen
- Nintendo’s nieuwe Training spellen houden ons fit

Lees ook:Twee nieuwe Red Steel screenshots
Lees ook:Het vervolg op Red Steel dat niemand ooit zal spelen
Lees ook:Hé kijk, een Red Steel 2 bossfight
Lees ook:Hudson brengt Star Soldier R naar Wii (video)
Lees ook:Ubisoft rekent op een tweede plaats voor Red Steel

5 reacties op “Red Steel graphics interview + nieuwe screenshots

  1. MetroidPrime

    De oorspronkelijke screenshots op de site van IGN zijn in een veel te hoge resolutie genomen. Ik twijfel er aan of ze wel van een devkit afkomstig zijn want ik krijg de indruk dat het renders zijn en geen screenshots.

      /   Beantwoorden  / 
  2. erik

    Die afbeeldingen op IGN hebben inderdaad wel een hele hoge resolutie. Als dat inderdaad te hoog is voor de Wii, dan moet je bijna wel gelijk hebben. Jammer want ze zien er wel erg fraai uit. :)

      /   Beantwoorden  / 
  3. Rens

    “het nog altijd Franse team”

    Had je verwacht dat die Fransen opeens Duits waren geworden ofzo?

      /   Beantwoorden  / 
  4. blepe diskoteke

    mooie graphics vette game ook

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.