Zes minuten Sonic Wild Fire

"Shake to Start" staat er duidelijk op het titelscherm. Met zelfs een kleine animatie ernaast van een controller die geschud wordt. Maar blijkbaar zat degene die hier het spel speelt toch eerst driftig op de startknop te klikken, want het duurt een volle 30 seconden voordat hij voorbij het titelscherm komt. Daarna volgt nog een minuut speluitleg (wat opzich ook wel weer interessant is), en dan gaan we van start!
Dit komt aardig dicht in de buurt van wat mijn ideale 3D Sonic spel zou zijn. Een krankzinnige achtbaanrit die je maar beperkte vrijheid geeft. Dus geen levels om te onderzoeken of schatten om te verzamelen. Sonic kan alleen naar links of naar rechts sturen om obstakels te ontwijken. Een springknop zit er ook nog op, en door de controller naar voren te kantelen voert hij een dash-aanval uit. Het klinkt heel beperkt, maar tijdens de beste 2D Sonic levels hoef je feitelijk ook niet zo verschrikkelijk veel zelf te doen.

Zo te zien zitter er wel veel hindernissen in die je niet van te voren ziet aankomen. (Spikes die ineens uit de grond omhoog schieten en dergelijke). Levels zullen dus uit het hoofd geleerd moeten worden. Dat zijn we nu niet meer gewend maar nogmaals, zo werkte Sonic vroeger ook.

Grafisch levert Sega één van de mooiste Wii-spellen af, hoewel het natuurlijk niet op kan tegen het Next Gen geweld van 15th Aniversary Sonic The Hedgehog op de PS3 en Xbox360. Maar juist door een stapje terug te doen qua controls zie ik gebeuren dat Sonic Wild Fire oneindig veel leuker zal zijn om te spelen.

Zie ook:
- Phil Harrison voorspelt ook een tweede plaats voor Nintendo
- Peter Moore hoopt op succes voor Wii
- Elebits gameplay video
- Nog meer Super Mario Galaxy filmpjes

Lees ook:Terug naar het City Escape-level in Sonic Generations
Lees ook:Sega kondigt Sonic Wild Fire aan voor Wii
Lees ook:Sonic Mania Collector’s Edition toch naar Europa
Lees ook:Voel de nostalgie: Sonic Generations drie minuten in actie
Lees ook:Nieuwe screenshots Sonic the Hedgehog 4

5 reacties op “Zes minuten Sonic Wild Fire

  1. grape

    idd veel leuker

      /   Beantwoorden  / 
  2. BertVeldkamp

    Hoewel Sonic nooit mijn favoriet was en ook niet zal worden, ziet het er wel aardig uit.
    Ik ben alleen bang dat het spel vrij snel gaat vervelen.

      /   Beantwoorden  / 
  3. wackman

    dit is voor het eerst sinds de 16 bit vind ik dit weer een Sonic die misschien de moeite waard is. Beetje Arcade achtig. Lijkt een stuk leuker dan de Sonic op de 360 en de PS3….

      /   Beantwoorden  / 
  4. Prakash

    Wow wat een mooi spel.
    De 16bit Sonic games waren geweldig. De games die daarna uitkwamen deden de legendarische franchise geen eer aan. Dit ziet er inderdaad uit als een waardige opvolger. Nu maar hopen dat het inderdaad zo goed is als het eruitziet.

      /   Beantwoorden  / 
  5. joeri

    ik hoop dat het weer een goed verhaal is dan !

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.