Okami-maker teleurgesteld in Twilight Princess. Ik vind Okami ook mooier


Niemand zal ontkennen dat Zelda: Twilight Princess een beter spel is dan Okami, maar Okami-regisseur Hideki Kamiya heeft wel een punt als hij zegt dat de graphics van Twilight Princess niet bijzonder en vooral niet verrassend waren. Ik vermaak me prima met Twilight Princess, maar Wind Waker blijft de enige Zelda die ik met een open mond van verbazing heb gespeeld.

To be frank, I was disappointed when I saw [Twilight Princess'] visuals. I’m a Zelda freak — it’s no overstatement to say that I created Okami because of Zelda. I really wanted [Twilight Princess] to have that regal aura, because Zelda was what we were aspiring to. I wanted it to show me things that were surprising, but…”

But… helemaal niks. Inderdaad, grafisch wist Nintendo nergens echt te verrassen. Hoe mooi en degelijk alles er ook uitzag, we hadden het al eens eerder gezien. Was het niet in andere spellen, dan was het wel in Ocarina of Time.

Okami is het spel dat de risico’s durfde te nemen waar Nintendo bang voor is geworden, en van mij mag Hideki Kamiya zichzelf daar best even voor op de borst kloppen.

Bron: Joystiq

Zie ook:
- Harvest Moon Wii plaatjes
- Nieuw in het winkelkanaal: Sword of Vermilion, Streets of Rage, Chew Man Fu, Bio Hazard Battle

Lees ook:2008 was het eerste Zelda-loze jaar van deze eeuw
Lees ook:Japanse Fishing Master Wii trailer
Lees ook:Aha, dus zo bestuur je Twilight Princess op de Wii…
Lees ook:Eijij Aonuma over de nieuwe Legend of Zelda
Lees ook:Hey! Listen! Mini-trailer Ocarina of Time op de 3DS

6 reacties op “Okami-maker teleurgesteld in Twilight Princess. Ik vind Okami ook mooier

  1. The Dude

    Nintendo spellen maken op gameplay-gebied goed wat ze grafisch links laten liggen. Zelda met GoW-graphics ftw!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Will

    Ik denk niet dat Nintendo iets goed had kunnen doen hier. Als ze weer een Wind Waker-stijl game hadden uitgebracht hadden daar weer andere mensen op gezeken.

    Ik ben het trouwens wel met je eens voor wat betreft de graphics van Wind Waker. Die zijn over 5 jaar nog steeds goed, terwijl Twilight Princess dan verouderd is. Ik verbaas me nu nog steeds over Wind Waker.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Altasia

    Ik kan miss nog niet helemaal oordelen omdat ik TW nog niet helemaal heb uitgespeeld. Zo vond ik, als een van de weinige de nieuwe zelda style van de WW er goed uitzien, je kon goed in de verte kijken alles was strak en fris uit. De vrijheid op de gigantische kaart met alkleine eilandjes waar wat viel te ontdekken met een dorpje waar iedereen zzun eigen ding aan het doen was..
    Enige mindere aan WW vond ik toen je in het orginele Hyrule kwam en er na een tijdje achter kwam dat je daar helemaal niks kan doen.

    Zo miste/mis ik nu ook meerdere grote steden ik wil gewoon overompeld worden door alles wat om me heen gebeurt, mensen overal die wel iets aan het doen zijn waar sidequest voor kan doen. want wat we nu zien in TW is goed maar niet meer vernieuwend want het is opzich niet extreem veel meer in deze wereld te doen als in WW miss wel minder heb ik een beetje het gevoel.

      /   Beantwoorden  / 
  4. erik

    “Als ze weer een Wind Waker-stijl game hadden uitgebracht hadden daar weer andere mensen op gezeken.”

    Maar ik krijg juist de indruk dat Nintendo met Wind Waker heel erg heeft gedaan wat ze zelf wilden, terwijl TP er meer uitziet als het resultaat van luisteren naar het publiek.

    “Ik verbaas me nu nog steeds over Wind Waker.”

    Precies, dat spel heeft echt een tijdloze look. Toen ik voor het eerst een demo zag in de speelgoedwinkel viel m’n mond haast open van verbazing. Écht net een tekenfilm.

    “Enige mindere aan WW vond ik toen je in het orginele Hyrule kwam en er na een tijdje achter kwam dat je daar helemaal niks kan doen.”

    O ja, er was beslist van alles mis met Wind Waker, maar wat Kamiya zei ging alleen maar over de graphics. Twilight Princess met Wind Waker graphics… dat was pas echt geweldig geweest.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Will

    Daar ben ik het zeker mee eens. TP met WW graphics had een tijdloze klassieker opgeleverd.

      /   Beantwoorden  / 
  6. The Dude

    Ook eens, maar toch blij dat ze voor “realistisch” zijn gegaan. Hoe mooi de cartoony look van WW ook is, zo zijn battles nooit écht spannend of creepy. De Wii kan grafisch beter (yadayada GameCube-port, yadayada) en er hoeft wmb niet voor de veilige weg (hoe artistiek ook) gekozen te worden.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.