Kijk dit: nieuwe levensvormen ontwerpen in indiegame Incredipede


Ik ben verliefd op deze trailer van indiegame Incredipede. Het is een puzzelspel waarin je zelf een levend wezen mag ontwerpen. Je begint met een klein groen bolletje, waar je vervolgens naar hartelust ledematen aan kunt plakken. Dat klinkt verdacht veel als de Creature Creator in EA’s Spore, alleen hebben je creatieve uitspattingen in dit spel ook echt een functie. De bedoeling is om je beestje zo te ontwerpen dat hij een hindernisbaan kan afleggen. En die worden in de loop van het spel uiteraard steeds ingewikkelder. Aan het begin is het nog genoeg om iets te ontwerpen dat langzaam van links naar rechts kruipt, maar later moet je creatie ladders beklimmen, hindernissen opzij duwen en ravijnen overbruggen. Om dat allemaal te overleven zal ‘Quozzle’ steeds veelzijdiger moeten worden.

Op dit moment ziet Incredipede er nog erg primitief uit, maar in een reactie op het IndieGames Weblog laat bedenker Colin Northway weten dat dat nog gaat veranderen. De huidige graphics zijn maar tijdelijk en we kunnen ervan uitgaan dat het eindproduct er begin 2012 “very different” uitziet. Okee dan! Met de juiste graphics moet Incredipede makkelijk kunnen doorbreken bij een groter publiek. Ik verheug me nu al op de filmpjes van geavanceerde gebruikers die het vast en zeker voor elkaar krijgen om hier belachelijk ingewikkelde beesten mee te ontwerpen.


Kijken op YouTube

[g.forum]

Lees ook:Kijk dit: je eigen Quozzle ontwerpen in Incredipede
Lees ook:Kijk dit: de bijzondere graphics van Incredipede
Lees ook:Online spelletje: p0nd
Lees ook:Umbrella Chronicles 1.000.000 keer verkocht
Lees ook:Super Meat Boy naar Xbox Live Arcade

3 reacties op “Kijk dit: nieuwe levensvormen ontwerpen in indiegame Incredipede

  1. Ap0c

    Dit ziet er zeker erg indrukwekkend uit. Je moet ook door de graphics heen kijken. Als developer weet ik dat je eerst het doel van het spel en dan de mechanics maakt en je dan pas gaat bezighouden met het uiterlijk (in het geval je alleen werkt.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Ja dat snap ik. Lijkt mij ook de handigste volgorde. Maar de meeste ontwikkelaars maken in zo’n vroeg stadium dan ook nog geen trailers. Juist omdat dat een verkeerde indruk kan geven. Zonder die reactie op het indiegamesblog zou ik denken dat dit al de definitieve graphics waren.

        /   Beantwoorden  / 
  2. Gulzt

    Wat vet, ben benieuwd hoe dat speelt!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.