Nintendo legt uit: het nut van stickers in de nieuwe Paper Mario


Hier is iets dat je (veel te) weinig ziet op de E3: een medewerker die 10 minuten de tijd neemt om dieper in te gaan op de onderliggende spelmechanismes van zijn nieuwe product. Met alleen een trailer hadden we ons verheugd op de grapjes maar waren we er verder van uitgegaan dat Sticker Star hetzelfde deed als al zijn voorgangers. In werkelijkheid doet Paper Mario op de 3DS een paar dingen heel erg anders. Alle traditionele aanvallen zijn bijvoorbeeld vervangen door stickers. Daarmee is het abstracte concept van “ervaringspunten” (EXP) ook overboord gegooid. Om sterkere vijanden te verslaan heeft Mario simpelweg betere stickers nodig. Verzamel er dus zoveel mogelijk zodat je tijdens gevechten op alles bent voorbereid.

Stickers zijn gelukkig niet moeilijk te vinden; de wereld van Paper Mario: Sticker Star is ermee bezaaid. Het enige wat mij tijdens de presentatie een beetje stoorde is dat Mario ze iedere keer handmatig los moet peuteren met de A-knop. Dat duurt maar een seconde, maar omdat het er zoveel zijn kost het je uiteindelijk toch… nou ja, een paar minuten. (Ja okee, terwijl ik dat opschreef voelde ik mezelf ook een zeurkous). Natuurlijk is er ook een normale trailer (zie helemaal onderaan), en ik moet zeggen dat ik na de uitleg van Bill Trinen veel beter begrijp wat daarin gebeurt. Check het uit!

Paper Mario: Sticker Star verschijnt eind 2012 voor de 3DS.

Kijken op YouTube

Kijken op YouTube

[g.forum]

Lees ook:Paper Mario Sticker Star’s ouderwetse wereldkaart
Lees ook:Nieuwe trailer Paper Mario: Sticker Star op de 3DS
Lees ook:Paper Mario: vechten met stickers
Lees ook:Paper Mario: Color Splash recensieoverzicht
Lees ook:Verrassend mooie trailer Paper Mario: Color Splash

6 reacties op “Nintendo legt uit: het nut van stickers in de nieuwe Paper Mario

  1. Kikujiro

    Collect-a-thon i.p.v. grinding?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Alleen hoefde ik in de voorgaande Paper Mario’s eigenlijk nooit te grinden. Door gewoon de levels te doorlopen verdien je altijd ruim genoeg punten om elke uitdaging aan te kunnen. Waarschijnlijk puilt je stickerboek in dit spel ook al snel uit.

        /   Beantwoorden  / 
  2. Zaaltje

    Deze komt ook zoizo in de collectie :)

      /   Beantwoorden  / 
  3. Berend Jan

    RPG dus ZZZ…zzz…ZZZ…zzz voor mij.. sorry…

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Mocht je je ooit bedenken dan is Paper Mario wel de allerbeste RPG om mee te beginnen. Ik zag die turnbased gevechten eerst ook helemaal niet zitten, maar Paper Mario maakt ze echt onderhoudend. Het verhaal is ook lekker luchtig en ik moet er vaak hardop om lachen. Vooral Bowser is echt briljant geschreven in die RPG’s :’)
      .
      Als “gateway drug” heeft het voor mij niet gewerkt (maw: ik speel nog steeds geen rpg’s), maar een nieuwe Paper Mario sla ik nooit over.

        /   Beantwoorden  / 
  4. Zaaltje

    Ieder zo zijn eigen genre toch? :)
    Met paper mario heb ik me altijd wel kostelijk vermaakt en ziet er nu ook weer goed uit!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.