Dat had ik dus niet verwacht. Ik ging er als vanzelfsprekend vanuit dat SNK’s Metal Slug Compilatie voor de Wii wel geen gebruik zou maken van de tilt sensors… maar ik had het mis. Er zijn maar liefst vijf verschillende controller setups bedacht, en allemaal maken ze op één of andere manier gebruik van de motion sensors.
"Wii Remote" lijkt nog het meest op wat ik had verwacht, en ik ga er ook nog steeds vanuit dat dat de meest practische methode zal blijken. Maar ik was blij verrast met "Arcade", en ook "Nunchuk Only" ziet er opvallend goed speelbaar uit.
Kortom, SNK is veel dieper in de Wii controller gedoken dan ik vooraf ooit had durven hopen. Goed werk heren. Het ziet ernaar uit dat ook dit spel aan collectie toegevoegd zal moeten worden.
Zie ook:
- Wat een mooie foto
- Suda51 interview over Heroes
- Nieuwe Elebits locaties
- Must See: A Wii Adventure
Lees ook:Lair maakt ook gebruik van PS3 tilt sensors
Lees ook:Capcom over de besturing van Monster Hunter 3
Lees ook:Vijf nieuwe Rune Factory screenshots
Lees ook:Wii controller heeft 6KB intern geheugen
Lees ook:Het Pokémon Dagboek dag 68: Wat nu?
vet!
Als je goed oplet zie je dat er ook een “Gamecube controller” optie in het menu staat. SNK heeft dus echt aan alle mogelijke control-opties gedacht, zowel met als zonder tilt-controls.
Wow, goed gespot MetroidPrime. Ik zie het nu pas nu ik speciaal ga zoeken en het filmpje pauzeer. Interessant. Ik zie er een beetje tegenop om een heel sec. 2D spel te besturen met een controlstick (en de vierpuntdruktoets van de GameCube controller is niet echt om over naar huis te schrijven), maar het is hoedanook goed dat de optie erin zit. Hoe meer opties hoe beter.
Ik ben benieuwd of de Wii Classic controller ook nog ondersteund gaat worden.
erik ! je moet ook tegenwoordig niet meer schrijven e mailen is veel handiger !
Maar echte brieven zijn leuker om te krijgen!
Ik weet alleen niet zo goed wat jouw opmerking met Metal Slug te maken had.
eigenlijk was het gewoon een vage creatieve uitspatting..:)