Hoe staat het ondertussen met Super Meat Boy? (3)


Komt het je al bekend voor? Wereld twee van Super Meat Boy speelt zich af in een ziekenhuis, maar zowel beeld en geluid zijn schaamteloos gekopieerd uit Konami’s klassieke Castlevania spellen. Veel mensen speculeren dat het idee voor dit level ontstond toen Edmund McMillen vorig jaar naar het ziekenhuis moest voor een spoedoperatie. Een traumatische ervaring, vooral omdat hij er niet voor was verzekerd. Er zijn deze week ook filmpjes uit het ziekenhuis-level, dus klik vooral door om te zien hoe het ondertussen gaat met Super Meat Boy.

Eén blik op deze screenshot is genoeg om te zien dat dat level 1-18 niet gemakkelijk wordt. Dit is hoe het volgens mij werkt: de blokjes met de sleutelgaten exploderen waarschijnlijk als Commander Video ergens aan de rechterkant van het scherm een schakelaar overhaalt. Naarmate de blokjes één voor één verdwijnen wordt de route naar Bandage Girl steeds verder afgesneden door de laserstralen (die in deze screenshot nog worden tegengehouden door de blokjes). Met andere woorden: als de schakelaar eenmaal is overgehaald wordt het een race tegen de klok om eerder dan de exploderende blokjes bij Bandage Girl te zijn.

Twee interessante citaten uit een recent Destructoid artikel:

“One of the concessions McMillen and Refenes made was to eliminate the respawn times. Whereas many games force players to wait for an animation to complete before finishing, Super Meat Boy immediately sets you back ready to try again. “Even with VVVVVV, the death animation is about 2 seconds. If that animation had been cut to a third of that, people would be less annoyed. So the goal now is to make the respawn itself less obnoxious.”

Yes! Eindelijk een ontwikkelaar die het begrijpt. Die instant respawn gaat absoluut het verschil maken tussen een level waar ik al na tien keer genoeg van heb, of een level dat ik honderd keer blijf proberen.

“We always said we want to go multiplatform,” says McMillen, with the goal to one day see Super Meat Boy outside the wagglebox and the PC snobbery. “Hopefully, everything will happen,” he says. Don’t discount a PSN or XBLA version of the game.”

Voorlopig staat Super Meat Boy alleen gepland voor Steam en WiiWare, maar het klinkt alsof Edmund grote plannen heeft voor het rode mannetje. Als die port dan maar geen extra bonuslevels krijgt zodat ik het spel twee keer moet kopen.

Melig interview met de site Kombo

Kombo: What was the process like asking other developers, such as Jonathan Blow, about using their characters in SMB?

Edmund Edmund McMillen: I go, “Hey, Jon, you cool with me using Tim in Meat Boy?” and he goes “Hellz yeah bro, sounds totally groovy, catch ya lata! PEACE!” or something like that. He was probably high.

Video’s afkomstig uit wereld twee: The Hospital
Opvallend genoeg lijken ze wat minder venijnig dan sommige levels uit wereld één?


Directe Link


Directe Link


Directe Link


Directe Link

En ter vergelijking, een level uit wereld één gespeeld door Edmund’s vriendin Danielle. Inclusief een uitstapje naar één van de retro bonuslevels.


Directe Link

Cover van het tweede Super Meat Boy stripboekje. Verdorie! Nu ik weet dat het een serie wordt heb ik helemaal spijt dat ik deel één nooit heb aangeschaft (inmiddels is hij uitverkocht). Dit wordt nog eens een echt collector’s item.

Citaat van Edmund’s eigen blog:

“Due to the addition of 150 more levels and other extras SMB will be pushed back from the Q1 release date but not by a ton.”

Dus daarom stond het spel nog niet op Nintendo’s release schema voor het eerste kwartaal van 2010. Langer wachten is nooit leuk, maar het vooruitzicht van nog eens 150 (!) extra levels maakt een hoop goed. Voor experts die niet honderd keer per level doodgaan is het spel in ongeveer tien uur uit te spelen. Voor jou en mij gaat het waarschijnlijk veel langer dan dat mee.


Tot slot: Flywrench
Er waren al vier extra personages bekend (Tim uit Braid, Commander Video, Alien Hominid en Gish), het ruimteschip uit Flywrench wordt de vijfde. Flywrench is een drie jaar oude indiegame die je hier gratis kunt downloaden. Er zijn nog geen beelden van het schip in Super Meat Boy, maar deze video uit het originele spel geeft je een aardig idee van hoe Flywrench ongeveer zal besturen.


Directe Link

[g.forum]

Lees ook:Nog steeds niet voor beginners: Super Meat Boy gameplaytrailer
Lees ook:Walljumping voor gevorderden: gameplaytrailer Super Meat Boy
Lees ook:Hoe staat het ondertussen met Super Meat Boy?
Lees ook:Hoe staat het ondertussen met Super Meat Boy? (2)
Lees ook:Nieuwe trailer Super Meat Boy Forever

Eén reactie op “Hoe staat het ondertussen met Super Meat Boy? (3)

  1. Gulzt

    Hopen op een PSN release

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.