Hoe staat het ondertussen met Super Meat Boy?


Monochroon GameBoy-level in Super Meat Boy. Op IGN legt Edmunc McMillen uit dat ieder hoofdstuk van SMB vier verborgen warpzones bevat. Eén daarvan transporteert Meat Boy naar een andere indiegame (waar hij personages als Commander Video uit Bit.Trip BEAT en Tim uit Braid kan unlocken), en de andere drie zijn tijdmachines waarmee Meat Boy terechtkomt in retro-werelden zoals dit GameBoy-level. Die zien er niet alleen ouderwets uit, er gelden ook ouderwetse spelregels: per retro-level krijgt Meat Boy drie levens en meer niet. Daarna wordt hij onverbiddelijk teruggeflitst naar de normale wereld.


Het menu-scherm heeft verdacht veel weg van een planeet uit één van McMillen’s andere spellen: Aether.


Het verschil tussen een normaal level en een Alt-level. Telkens als je een normaal level uitspeelt met de hoogste ranking (A), komt de alternatieve Alt-versie beschikbaar. Die is zoals je ziet *iets* moeilijker en bedoeld als extra uitdaging zodat getalenteerde spelers zich niet hoeven vervelen.


Dat GameBoy-level was al behoorlijk ouderwets, maar het kan nog primitiever. Dit bonuslevel speelt zich schijnbaar af op een Atari 2600.


Super Meat Boy-knuffelbeest door Edmund’s vriendin Danielle. Nu hoor ik je denken: best schattig, maar haar andere knuffels zijn veel schattiger. En dat klopt, maarrr…


…daar staat tegenover dat de Meat Boy-knuffel (à 35 dollar) wel wordt geleverd met Edmund’s zelfgemaakte Meat Boy-stripboekje. Nog steeds duur, maar voor echte vleesfans die balen van digitale distributie wel een manier om toch een soort tastbare handleiding te bemachtigen.

[games.blog forum]

Lees ook:Super Mario Maker – Super Meat Bros.
Lees ook:Hoe staat het ondertussen met Super Meat Boy? (2)
Lees ook:Hoe staat het ondertussen met Super Meat Boy? (3)
Lees ook:Helaas: deze Super Meat Boy Galaxy bestaat niet echt
Lees ook:Edmund & Tommy over de besturing van Super Meat Boy

8 reacties op “Hoe staat het ondertussen met Super Meat Boy?

  1. Berend Jan

    Breng dat spel nu maar gewoon uit.
    .
    Die homage’s zijn geniaal, ik kom er waarschijnlijk geen een tegen aangezien ik inschat dat ik niet langs wereld 1.4 kom vawege het übermoeilijke karakter van deze titel (zie forumpost over gamesuur/tijd/spelplezier).
    .
    Maar toch ga ik het wel halen een “vlees”geworden homage aan indy en retro gaming dat wil toch iedereen. -IGN.com*
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    *luister de Idle Thumbs podcast voor verdere info.

      /   Beantwoorden  / 
  2. harm

    ziet er saai uit… dat jullie hier uberhaupt naar kijken… kijk liever of er echt wat interessants op wiiware komt. Dit is gewoon Mariobros-ripoff.

      /   Beantwoorden  / 
    1. piratus

      Pardon? van zulke dingen kan ik nou echt kwaad worden.
      niet elke 2d game is meteen een mario bros-ripoff.
      meatboy is meer een walljump principe game waar je de meeste tijd besteed om van het andere muurtje naar het andere te springen. bij mario bros loop je van punt A naar punt B. ik zie de vergelijking niet tussen deze twee games .

        /   Beantwoorden  / 
    2. Berend Jan

      Meatboy is ietsie pietsie meer hardcore dan mario.
      .
      Het is een heel ander spelconcept zoals Piratus al vermelde. En de artstyle is zo anders (in welk spel speel je anders een homp rauw vlees ?) dat je het wel moet spelen als je van toffe nice spellen houd.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Pauly Wauly

        waarschijnlijk is harm na 1990 geboren, en deelt hij deze nostalgie niet met de “oudere” games.blog bezoekers :D .

          /   Beantwoorden  / 
  3. harm

    ik ken de filmpjes van youtube…
    en ik blijf bij mijn punt… ieder zijn eigen mening toch? Het is een mario-ripoff in mijn ogen.:)

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Hehe, zo kijk ik er meestal ook tegenaan als er weer een open world sandbox-game wordt aangekondigd met morele keuzes en ongekende vrijheid. ;) Niet echt mijn genre, en dan lijken ze al snel allemaal hetzelfde.
      .
      Platformgames zijn juist wel heel erg mijn genre dus daar vallen alle verschillen me wel meteen op. De twee grootste verschillen tussen Meat Boy en Mario Bros in mijn ogen:
      .
      - Moeilijkheidsgraad. NSMBW, daar ben ik vast weer binnen een week doorheen terwijl ik met SMB hopelijk maaaanden zoet kan zijn als ik er echt voor ga om alles te unlocken.
      .
      - Walljump. Kan Mario Bros tegenwoordig ook een beetje, maar zeker niet zo goed als Meat Boy. In de flash game zaten uitgebreide vertikale levels waar je alleen aan het begin en aan het einde even vaste grond onder de voeten had. De afstand daartussen moest je al walljumpend afleggen.
      .
      Ik verheug me er gigantisch op. Meer dan op de twee nieuwe Mario-spellen eigenlijk. Dat ik er aandacht aan besteed is imo goed te verdedigen omdat de meeste andere Nederlandse gamesites zich er amper voor interesseren.

        /   Beantwoorden  / 
  4. harm

    Oke ik ben blij voor jou. en ik ben blij dat je niet zo boos reageert:)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.