Sega’s merkwaardige platformspel Pole’s Big Adventure kwam vandaag uit in Japan. Spencer van Siliconera ging er meteen mee aan de slag en ontdekte in het vijfde level een paddestoel met wel hele opvallende resultaten. Toen hoofdrolspeler Pole hem opat… nou ja, bekijk de screenshot maar. Verderop in datzelfde level werden de graphics glitchy, zoals wanneer je vroeger de cartridge moest schoonblazen, en begon het spel Spencer zonder reden te treiteren met ouderwetse slowdown. Hoe grappig dat ook allemaal is, het wordt nu wel steeds duidelijker dat Pole’s Big Adventure nooit buiten Japan gaat uitkomen. Bekijk hieronder Sega’s laatste trailer om nog één keer te zien wat we daarmee mislopen.
Zie ook:
- Wie wil er honderd nieuwe levels voor Bubble Bobble?
- Another Code R en Endless Ocean 2 komen dit jaar naar Europa
Lees ook:Pole’s Big Adventure is heel heel heel erg ouderwets
Lees ook:Maar Sega, hoe grappig is Pole’s Big Adventure nu echt?
Lees ook:Sega’s eerste Wii Ware-spel ziet eruit als een 8bit-klassieker
Lees ook:Virtua Tennis 3 PSP trailer
Lees ook:Sega maakt een ouderwetse 16-bit Sonic the Hedgehog
Tsja…de naam Pole’s Big was natuurlijk nooit door de keuring gekomen.
Wel een geniale powerup
Pole’s Big *Censuur* bedoel ik natuurlijk…
das ook wat ik bedachtdan weten we ook waarom het poles big adventure heet
Het blijkt een onderdeel van een grap die door het hele spel heen loopt. De eerste paddestoel die je tegenkomt maakt Pole zo groot dat hij niet meer op het scherm past en doodgaat. Bij de volgende paddestoel groei je op tot een realistische versie van jezelf. En dan is er dus ook nog een paddestoel waarvan alleen bepaalde lichaamsdelen groeien.
.
De berichtgeving uit Japan is ook dat het in minder dan een uur is uit te spelen, vooral omdat het extreem makkelijk is. Het ging Sega duidelijk meer om de grappen dan om de gameplay.