Ubisoft profiteert van succes Wii


De officiële cijfers komen pas de 23ste, maar analist Michael Pachter loopt daar alvast op vooruit en voorspelt dat Ubisoft haar doelstelling van 285 miljoen Euro (€285.000.000) gaat halen of misschien zelfs een beetje overtreffen. Over het afgelopen kwartaal heeft Ubisoft zelfs 19% meer winst gemaakt dan in dezelfde periode vorig jaar, en dat is volgens Pachter grotendeels te danken aan de succesvolle lancering van de Wii.

Ubisoft heeft een risico genomen door zo hoog in te zetten op Nintendo's nieuwe spelcomputer (zij waren de enige Westerse ontwikkelaar met een grote exclusieve titel voor de lancering (Red Steel)), en de consument heeft hen daarvoor beloond door het spel (samen met Rayman Raving Rabbids) massaal te kopen. En laten we ook vooral Monster 4×4 en GT Pro niet vergeten (okee… laten we die eigenlijk het liefst maar wel vergeten). Hoe slecht ze ook waren, die spellen stonden er toch maar mooi op de eerste dag en zijn ongetwijfeld vele malen beter verkocht dan wanneer ze pas later uitgebracht waren.

Bron: Gamasutra

Zie ook:
SSX Blur-demonstratie op de Wii
Godfather-demonstratie op de Wii
Nieuw in het winkelkanaal: Street Fighter II en Super Probotector

Lees ook:Pachter voorspelt groot Europees succes voor PS3. En een prijsdaling
Lees ook:Hebben third parties de Wii-boot gemist?
Lees ook:In Red Steel 2 eindelijk écht zwaardvechten dankzij MotionPlus
Lees ook:Jade uit Beyond Good & Evil in Prince of Persia
Lees ook:Sony: “Dat hadden beter gekund”

6 reacties op “Ubisoft profiteert van succes Wii

  1. Lottie

    Tja, het is natuurlijk wel beter om bij de release je game uitebrengen, want ik (en veel andere) wou niet aleen met wii sports opgescheept zitten vandaar dat het zo goed is gegaan.

      /   Beantwoorden  / 
  2. anthony_wii_man

    rayman raving rabbits was best wel leuk, GWAAAAAAAAA!! =p

      /   Beantwoorden  / 
  3. Lottie

    Vind je? Ik word er echt helemaal zenuwachtig van. Ik vind het gewoon een kut spel.

      /   Beantwoorden  / 
  4. anthony_wii_man

    ik vind het moeilijk om van konijntjes die wc ontstoppers hebben zenuwachtig te worden.

      /   Beantwoorden  / 
  5. otherotter

    red steel is echt heel cool, snap die matige recenties niet, kan zelf maar een paar kleine minpunten noemen(niet skippen filmpjes, zwaard vechten kon beter, heeeeel af en toe frame drops, bij een gemiddeld spel kan ik er veel meer noemen.bijvoorbeeld de achterlijke 360 versie van oblivion. (opbouw veld, frame rate en wachtijden)

      /   Beantwoorden  / 
  6. erik

    “(niet skippen filmpjes”

    En laten we niet vergeten ook echt hele lelijke filmpjes. Het spel kwam op mij heel erg afgeraffeld over. Die filmpjes lijken meer schetsen die eigenlijk gebruikt hadden moeten worden om de échte filmpjes te maken!

    Het zwaardvechten viel mij ook tegen. Vooral omdat je pistool wel levensecht reageert valt het extra op hoe omslachtig het zwaard reageert. Heel jammer!

    Naar voren leunen om in te zoomen vind ik ook maar vreemd. Je zit af en toe in de vreemdste houdingen als je van een afstand op iemand wil schieten.

    Ik vind dat er teveel dingen mis mee zijn om Red Steel een echt hoog cijfer te geven. Zo slecht als sommige recensies zeggen is het inderdaad niet, maar hoger dan een 7 is in mijn ogen onterecht.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.