Contact, een ongebruikelijke Action RPG, komt naar Amerika

De enige overeenkomst tussen al mijn berichten over het spel Contact (wel, behalve dat ze allemaal over Contact gaan), is dat niemand ze ooit leest. Een trieste gewaarwording. Niet zozeer voor mezelf (ik kan er wel tegen, maak je geen zorgen), maar wel voor het spel. En voor Grasshopper. Zo weinig belangstelling voor een nieuw spel, dat voorspelt weinig goeds voor de verkoopcijfers straks. Maar toch blijf ik erover schrijven. Omdat het me fascineert en omdat Grasshopper’s vorige project zo fantastisch was.

Atlus U.S.A., Inc. deelt als enige wel mijn enthousiasme. We doen wat we kunnen, allebei op onze eigen manier. Ik schrijf erover voor iedereen die het niet wil lezen, en Atlus gaat Contact uitgeven in Amerika. Als uitgever staat Atlus sowieso al bekend als een bedrijf dat af en toe een risico durft te nemen met een bizar Japans spel dat normaal gesproken nooit in het Westen uit zou komen. Niet omdat ze verwachten er rijk van te worden, maar omdat ze in zo’n spel geloven. Lees snel verder voor het persbericht dat ze gisteren de wereld rond stuurden.
Een ongebruikelijke Action RPG tot de nok toe gevuld met Jagen, Koken, Vissen, Trainen, Verzamelen en Romantiek!

IRVINE, CA – 3 maart 2006 – Atlus U.S.A., Inc., een toonaangevende uitgever van interactief entertainment, kondigde vandaag aan dat ze de rechten hebben verworven om Contact, een actie role-playing game voor de Nintendo DS, te mogen uitgeven in Noord Amerika. Ontwikkeld in Japan door Marvelous Interactive Inc., staat Contact nu gepland voor een release in de zomer van 2006.

"Contact is weer een zeldzaam voorbeeld van het soort bizarre RPG dat doorgaans een fanatieke fanbase weet te verwerven met z’n krankzinnige verhaallijnen, settings en personages," zei Tomm Hulett, projectleider voor Atlus U.S.A., Inc. "Ik vind het geweldig dat spelers nu ook in staat zullen zijn om de gekte te verspreiden naar duizenden andere spelers via de Nintendo Wi-Fi Connection!"

Over CONTACT

Het klaxon alarm gaat af! Er is iets mis! De Professor worstelt met de besturing van zijn beschadigde ruimteschip en kan nog net een noodlanding maken op een vreemde planeet.

In de dagen na de noodlanding, ontdekt De professor dat de krachtbronnen van zijn schip, Cells geheten, tijdens de crash verspreid over de hele planeet zijn terecht gekomen. Om alle Cells weer terug te halen roept De Professor de hulp in van een dappere jongeman die Terry heet. En van een dappere videogame speler die bekend staat als jou! De Professor en Terry zullen jou in de loop van het avontuur voortdurend om hulp vragen, waarbij ze de Nintendo DS gebruiken om "contact" met je op te nemen.

Lukt het De Professor om alle Cells te verzamelen en terug te keren naar het heelal? Zal jij de reden ontdekken waarom er ook nog een mysterieuze organisatie is die probeert om de Cells voor zichzelf te verzamelen? De toekomst van een complete planeet ligt in jouw handen!

De belangrijkste kenmerken van CONTACT

- Een overvloed aan mogelijke activiteiten. Onder andere het trainen van dieren, het verzamelen van voorwerpen, het jagen op monsters en old-school mini-games!

- Het dubbele scherm van de DS wordt volop benut! Plattegronden van je huidige missie, gebouwen tegelijkertijd van binnen en van buiten kunnen zien, en nog veel meer!

- Real time gevechten met speciale vaardigheden en krachtige "Decal Attacks"!

- Character design door Atsuko Fukushima, wiens portfolio onder andere de recente PSP hit PoPoLoCrois omvat!

Iedere keer dat ik er meer over lees raak ik verder gefascineerd. Waarom wordt De Professor consequent met hoofdletters geschreven? Speel jij echt als jezelf een rol in het verhaal? Wat moet ik me voorstellen bij die old-school mini-games?

Alles aan dit spel klinkt gewoon zo… interessant!

Het is nog niet bekend of westerlingen ook zo’n stoer Contact beschermhoesje voor hun DS krijgen als ze het spel pre-orderen, maar ik zou mijn adem er niet voor inhouden.

Bron: Atlus

Zie ook:
Scans van Contact, de nieuwe game van Killer7 makers
Contact niet naar Europa & Amerika?
Killer 7 verkoopcijfers.
Een boeiend Revolution interview met Nintendo Frankrijk – deel 1
Animal Crossing dagboek met illustraties

Lees ook:Contact niet naar Europa & Amerika?
Lees ook:Zie CONTACT in beweging
Lees ook:Heel veel Touch Detective plaatjes
Lees ook:Contact definitief naar Europa
Lees ook:Dingen die je wel op de achterkant van de Contact verpakking zult vinden:

4 reacties op “Contact, een ongebruikelijke Action RPG, komt naar Amerika

  1. Afello

    Erik, je bent niet de enige die halsreikend uitkijkt naar dit zinneprikkelende spelletje! Killer7 was één van de meest verrassende games die ik vorig jaar gespeeld hebt (ondanks de repetitieve kant van het spel) en alleen al daarom zal ik een nieuw Grasshopper spel aanschaffen. Merken we daarna wel of onze voorbeoordeelde nieuwsgierigheid omgezet wordt in bevrediging!

      /   Beantwoorden  / 
  2. erik

    Joepie, nog een Concact-fan!

    “onze voorbeoordeelde nieuwsgierigheid”

    Daar zit eigenlijk wel wat in ja. Eigenlijk weten we er nog veel te weinig vanaf om nu al zo enthousiast te zijn. Maar Killer7 heeft net als op jou echt een hele diepe indruk op mij achter gelaten.

    Het is één van de weinige games waar ik dagenlang nadat ik het had uitgespeeld nog steeds over na zat te denken. Als Conctact zelfs maar een klein beetje dezelfde sfeer heeft dan zou dat al fantastisch zijn.

    Ik vond het vooral heel sterk dat iedereen behalve jou, zelfs de hoofdpersoon, perfect leek te begrijpen wat er allemaal gebeurde. Je had echt gevoel dat je de hele tijd op je tenen moest lopen om mee te kunnen komen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik zo werd uitgedaagd door een spel, meestal wordt alles helemaal voorgekauwd. Killer7 zei gewoon: “Dit is het verhaal dat ik ga vertellen, als je heel goed je best doet kun je het misschien volgen.” Heel stoer. :)

    “ondanks de repetitieve kant van het spel”

    Dat vond ik juist wel fijn. Iets meer variatie in vijanden had misschien wel gekund, maar dat elk level precies dezelfde structuur volgde vond ik eigenlijk heel prettig. Dat bood tenminste nog een beetje houvast. En het leek ook per herhaling meer betekenis te krijgen. Als een ritueel. Telkens die tocht door de vinculum gate. Je voelde gewoon dat dat een hele belangrijke plek was in het verhaal.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Will

    Nog een Contact / Killer7 fanaticus hier ;)

      /   Beantwoorden  / 
  4. erik

    Goed om te weten dat ik niet de enige ben die het spel straks gaat importeren. :D

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.