Scribblenauts 2 aangekondigd op de cover van Nintendo Power. Het eerste spel was een succes voor uitgever Warner Bros (meer dan een miljoen verkochte exemplaren) en dus moest er een vervolg komen. Maar hoe doe je dat, een vervolg maken op het spel waarin alles al mogelijk was? Blijkbaar voeg je nog meer mogelijkheden toe. Scribblenauts 2 herkent 10.000 nieuwe woorden. Ook is de besturing verbeterd en legt het spel de nadruk op (“focus on“) bijvoeglijke naamwoorden. Zou 5th Cell werkelijk bedoelen dat we nu niet alleen “boom” kunnen schrijven maar ook “grote boom”, “kromme boom,” “lelijke boom”, “brandende boom” en “blauwe boom?” Want dat lijkt mij onmogelijk. Al zei ik dat destijds ook over he concept van Scribblenauts 1. Hm. Hopelijk is Jeremiah Slaczka deze week op de Game Developers Convention om uitleg te geven en vragen te beantwoorden. Zoals: werken de 10.000 woorden uit het eerste spel ook in dit vervolg?
Lees ook:Kijken: Super Scribblenauts gebruikt bijvoeglijke naamwoorden
Lees ook:Wat is er mis met Super Scribblenauts?
Lees ook:Link’s dagboek dag 9: het heet niet voor niets The Lost Woods
Lees ook:Als ze de Scipionyx nu maar niet vergeten!
Lees ook:Einstein vs. een vlammenwerper, maak het mee in Scribblenauts
PS. Nu ik wat aandachtiger naar de illustratie kijk zie ik wel opeens dingen als een Spiky Refridgerator, Spotted Hippo en een Striped Elephant. Zou het spel dan echt alle bijvoeglijke naamwoorden herkennen?
is dit nou de grote aankondiging van hun blad. Als dat het is hebben ze een hype gecreerd voor een niet echt intresante game voor mij.
Eneehh.. D-pad control zou ook wel leuk zijn.
Tja, ik vind het nu niet zo’n heel leuk spelletje.. En dat komt vooral door de besturing, dus als ze dat zouden fixen..
Ik vind het hardstikke leuk maar het zou fijn zijn met betere bestuuring ;D
kusje krisje