Als ze de Scipionyx nu maar niet vergeten!

“Pas geleden in het boom-level, schreef iemand ‘aambeeld’, wat op het eerste gezicht niet zo’n nuttig voorwerp is als je een Starite uit een boom wilt halen. Maar daarna schreef hij ‘lijm’, en hij plakte het aambeeld vast aan de Starite. Door het gewicht vielen ze vervolgens allebei uit de boom.”

Dat is een oplossing waar ik zelf nooit op was gekomen en we hebben zoiets ook helemaal niet geprogrammeerd. Maar omdat alle voorwerpen de juiste fysieke eigenschappen hebben kan het spel zelf berekenen of een oplossing werkt of niet. Wij hoeven ons daar verder niet druk om te maken.”

Het bestaat niet Jeremiah Slaczka en zijn team echt ieder denkbaar woord in hun spel Scribblenauts verwerkt hebben… toch? Of wel? In dit interview met Eurogamer lijkt hij behoorlijk zeker van zijn zaak. Deze week zijn we toevallig bezig met dinosaurussen. Als je een paleontoloog bent en je vraagt je af of die en die obscure dinosaurus ook in het spel zit, er wordt aan gewerkt!

Zie ook:
- Scribblenauts is een spel over alles
- Nintendo heeft hoge verwachtingen van DS-spel Girls Mode

[games.blog forum]

Lees ook:Hoe maak je een vervolg op Scribblenauts?
Lees ook:Nieuwe Scribblenauts trailer
Lees ook:Scribblenauts is een spel over alles
Lees ook:Einstein vs. een vlammenwerper, maak het mee in Scribblenauts
Lees ook:Kijken: Super Scribblenauts gebruikt bijvoeglijke naamwoorden

5 reacties op “Als ze de Scipionyx nu maar niet vergeten!

  1. Berend jan

    Best leuk maar hoe houd je het herspeelbaar? En hoe kan je het in een tof spel verwerken, ik wil echt dat het gaat lukken het lijkt me geniaal om te spelen en te bedenken hoe je een ster kan pakken (hmmzzzz vage zin) maar hoe lang blijft het leuk tot je een gouden combinatie hebt gevonden die overal werkt.
    .
    “Vishengel” opschrijven en hengelen maar.
    .
    Ik hoop zo dat het een Mieters Kék spel gaat worden maar het heeft de schijn tegen, is dit niet teveel van het goede voor een spelmaker.
    .
    Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat dit NIET wordt gelocaliseerd, zodat ik NL woorden kan intikken :) nu moet ik er een internet dutch -> engels woordenboek bij hebben :(

      /   Beantwoorden  / 
  2. Erik

    “maar hoe lang blijft het leuk tot je een gouden combinatie hebt gevonden die overal werkt.”
    .
    Zolang de levels maar genoeg van elkaar verschillen lijkt me dat niet zo’n probleem. De ene keer hangt de ster in een boom, de volgende keer ligt hij op de bodem van de zee en weer een level later is hij drie meter onder de grond begraven. Bijvoorbeeld. Dan zul je toch echt drie verschillende oplossingen moeten verzinnen.
    .
    Ik meen me ook te herinneren dat je ieder level maar één keer op een bepaalde manier mag oplossen. Als je level A één keer met een ladder hebt opgelost MOET je de volgende keer iets anders verzinnen.
    .
    Er wordt over nagedacht, maar ik moet zeggen dat ik ook nog niet helemaal ben overtuigd. Als software lijkt het me fascinerend om uit te proberen, als spel ben ik benieuwd hoe lang het leuk blijft.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Kayleigh

    Dus dáár zijn die Nederlands-Engelse woordenboeken voor :D

      /   Beantwoorden  / 
  4. WP

    Lijkt mij nog steeds technisch onmogelijk op deze generatie handhelds

      /   Beantwoorden  / 
  5. otherotter

    iets groter fabeltje dan dat fabel is,.. ik geloof er niks van dat het boeiend kan zijn,.. tenzij,.. ze het aan google images hangen oid. maar voorlopig denk ik meer praatjes dan daadjes. of misschien dat ze wel veel plaatjes hebben maar dat ze wel erg veel het zelfde reageren,.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.