Phantasy Star Zero (DS) leent een paar ideeën van Pictochat


Sega's online multiplayer RPG Phantasy Star komt naar de Nintendo DS. Dit ongetwijfeld tot groot plezier van duizenden fans, maar zelf ben ik niet echt van het grinden (en ik moet nog zien hoe dat werkt, een MMORPG met friend codes). Waar ik wel meteen van onder de indruk ben is de innovatieve manier waarop Sega spelers met elkaar laat communiceren. Niet met voicechat, maar met een pictochat-achtige interface waar iedereen zelf kan schrijven of tekenen. De resulaten worden vervolgens weergegeven in een spreekwolkje boven het hoofd van je personage (screenshot rechts-boven). Briljant! Waarom gebruiken niet meer online DS-spellen dat idee, terwijl het eigenlijk zo voor de hand ligt?

Zie ook:
- Eén Tales of Hearts trailer, twee verschillende tekenstijlen
- Dragon Ball Origins lijkt op Phantom Hourglass

[games.blog forum]

Lees ook:Het Enchanted Folk dagboek – dubbele signalen
Lees ook:Engels leren met zombies
Lees ook:Banjo Kazooie doen mee aan Xbox-versie Sega All-Stars Racing
Lees ook:“Picture Typing of the Dead but with Guitar Hero guitars”
Lees ook:Virtua Tennis 3 PSP trailer

2 reacties op “Phantasy Star Zero (DS) leent een paar ideeën van Pictochat

  1. nathan

    Waarom gebruiken niet meer online DS-spellen dat idee, terwijl het eigenlijk zo voor de hand ligt?

    Omdat als ik zit te karten of metroid speel dat ik niet echt de kans heb snel iets te krabelen;)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Gulzt

    MMORPG met Friendcodes haha. Dat wordt nog wat. MM staat voor “Massive Multiplayer”, dat zit er toch niet in dan he?

    Indd een vet die integratie van iChat

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.