Satoru Iwata’s kadootje voor het publiek

De gelukkige mensen die afgelopen donderdag aanwezig waren bij Satoru Iwata’s speech op de Game Developers Conference werden na afloop ook nog eens beloond met een gratis exemplaar van Brain Training voor de Nintendo DS, met het daarbij ingesloten het onderstaande briefje:

Wat lief.
En waarschijnlijk ook het officieuze begin van Nintendo’s Amerikaanse Brain Training campagne. In Japan werd het spel geholpen door de, in dat land, grote bekendheid en populariteit van Dr. Kawashima en zijn methodes. In het westen zal Brain Training het op eigen kracht moeten redden.

Afgaande op dit briefje wordt Nintendo’s strategie (net als bij de DS zelf met zijn tournee door winkelcentra) om het spel door zoveel mogelijk mensen zelf te laten spelen, en die mensen vervolgens te smeken om het op hun beurt ook weer aan anderen te laten zien. Misschien een riskante strategie, maar ik zou ook geen betere kunnen verzinnen. Dit spel is zo anders dan alle andere titels voor de DS, traditionele advertenties en reclamespotjes zullen waarschijn amper resultaat hebben. Mensen weten niet wat ze ervan moeten verwachten, en op het eerste gezicht ziet het spel er ook uit als een uit de hand gelopen enquette die je af en toe vraagt hardop teksten voor te lezen. Leg dan nog maar eens uit dat dat een leuk en verslavend spelletje moet voorstellen.

Nee, dit is een titel die vraagt om veel demopods. Liefst ook van het soort waar je gratis demo’s kunt downloaden op je eigen DS.

Bron: joystiq

Zie ook:
- Geïllustreerd Animal Crossing dagboek
- Brain Training. 19 mei. Nederlandse vertaling. Budget prijs.
- Eerste niet-Japanse bespreking van Brain Age
- Bekijk hier het Zelda: Phantom Hourglass filmpje (direct feed)

Lees ook:Brain Training 2 trailer
Lees ook:Animal Crossing verkoopt 4x beter dan Nintendo had verwacht
Lees ook:Nintendo: Brain Training-achtige casual games komen ook naar de 3DS
Lees ook:Nintendo’s Brain Training in de strijd tegen dementie
Lees ook:Blik in het hoofd van een distributeur

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.