Violist speelt Super Mario-soundtrack live, inclusief geluidseffecten


De muziek van Super Mario Bros. naspelen kan natuurlijk iedere muzikant (stel ik mij zo voor), maar kunnen ze het ook live? Terwijl het spel wordt gespeeld? Inclusief alle geluidseffecten? Deze Japanse violist doet het. Sceptici zullen zeggen dat we niet zeker weten of het spel wel echt live wordt gespeeld. Ik naam aan dat we dat inderdaad niet weten, maar dan nog is het een hele prestatie om de muziek + geluidseffecten van SMB zo geloofwaardig uit een viool te persen. Klik verder om te zien hoe Teppei Okada zich ook waagt aan live-soundstracks voor Super Mario Bros. 3, Dragon Quest en Yoshi’s COokie. (Dank aan Kikujiro voor de tip!)

[g.forum]

Lees ook:Koopa Kids keren terug in New Super Mario Bros.
Lees ook:Japanse verpakking New Super Mario Bros wordt GEEL
Lees ook:De laatste New Super Mario Bros scan uit Famitsu
Lees ook:Nieuw filmpje op officiële New Super Mario Bros site
Lees ook:Amerikaanse New Super Mario Bros boxart

5 reacties op “Violist speelt Super Mario-soundtrack live, inclusief geluidseffecten

  1. Gulzt

    Je onderschat de muziek van Super Mario 1 als je denkt dat elke muzikant dat kan hoor :-)

    Deze speelt het ook zeker niet vlekkeloos. Hier en daar ook z’n eigen interpretatie op de harmonie.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Erik

    Mijn gebrek aan muziekkennis speelt me weer eens parten. Hopelijk heb ik geen beginnende muzikanten een complex aangepraat omdat ze de muziek van SMB niet beheersen. ;)
    .
    Voor een a-muzikaal iemand als mijzelf blijft het evengoed
    een indrukwekkend filmpje, schoonheidsfoutjes of niet.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Gulzt

      Qua ritmiek is het stuk vrij pittig, ook de ambitus van de melodie (bereik zeg maar, verschil tussen laagste en hoogste noot) is groot, wat het op veel instrumenten lastig maakt.

      sidenote:
      Als je weet met wat voor tools ze moesten componeren in die tijd is het zelfs onvoorstelbaar dat iemand zulke muziek heeft kunnen geschreven. Met name het swingende ritme is fascinerend. Niet onmogelijk, maar gewoon heel knap.

      sidenote 2:
      Hoe gaat het met jouw game eigenlijk?

        /   Beantwoorden  / 
      1. Erik

        Ja, SMB was op meer dan één manier een heel vooruitstrevend spel en de muziek hoort daar zeker ook bij. In één van die Iwata Vraagt interviews heeft Kondo eens gezegd dat het tempo van de muziek was aangepast aan de actie op het scherm en het ritme waarin spelers op de knoppen drukken. Erg indrukwekkend.
        .
        En ja dat spel… allerlei vervelende echte-wereld-verplichtingen hebben ervoor gezorgd dat ik er al een paar maanden niets aan heb gedaan. :( Ongetwijfeld een bekend verhaal voor duizenden would-be indie developers over de hele wereld. ;) Maar ik heb de hoop nog niet helemaal opgegeven! Zodra ik iets nieuws te melden heb ben jij de eerste die het hoort.

          /   Beantwoorden  / 
  3. Linkster/G.Tom

    Prachtig, vooral Dragon Quest.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.