Michel Ancel: “I work on Beyond Good & Evil 2″


Recht, zoals de Engelsen zo mooi zeggen, uit de mond van het paard zelf. Ubisoft's wonderkind Michel Ancel die in een interview met JeuxVideo letterlijk zegt: "I work on Beyond Good & Evil 2. We have been in réproduction for one year, and we carry out a research task in small committee. But for the moment, it is at the stage of outline, Ubisoft did not give its agreement yet."

Met een klein team van twaalf mensen is de Franse ontwerper het afgelopen jaar bezig geweest om een eerste opzet te maken voor het vervolg op zijn avonturenspel. Ubisoft heeft het project nog niet officieel groen licht gegeven, maar met twaalf man die er samen met hem aan werken moet Beyond Good & Evil 2 wel meer zijn dan alleen een droom in het hoofd van Ancel.

"We want to be in the continuity of the first: a large variety of phases of play, much of emotions in the gameplay and the attaching characters. This time we approach the future of planet, the report/ratio with the animals [...]”.

Bron: JeuxVideo, Babelfish vertaling

Zie ook:
- Gerucht: Ubisoft werkt aan Beyond Good & Evil sequel
- Raving Rabbids komen naar het Balance Board

[games.blog forum]

Lees ook:Beyond Good & Evil 2 bestaat echt, Pey’J en Jade in trailer
Lees ook:Gerucht: Ubisoft werkt aan Beyond Good & Evil sequel
Lees ook:Beyond Good & Evil krijgt HD-makeover
Lees ook:Eerste spelbeelden Beyond Good & Evil 2
Lees ook:Beyond Good and Evil 2 leeft! Nieuwe trailer

3 reacties op “Michel Ancel: “I work on Beyond Good & Evil 2″

  1. N Stone

    het blijft voor ubisoft natuurlijk een lastig verhaal. BG&E was een fantasche game. alleen niemand heeft de moeite genomen om het spel werkelijk te kopen.

    het is dus voor ubi een IP die geen geld opbrengt. ik kan het ook niet verklaren waar om de game niet verkoopt. ook ik heb eerst 3 keer met het doosje in mijn handen gestaan en toch een ander game gekocht. pas de vierde keer heb ik hem mee genomen. en zelfs toen heeft eerst een jaar bij mijn op de plank gestaan voordat het is opgestart werd.

    de review van de game waren positief dus daar kan het niet aan hebben gelegen. blijkbaar is het doosje toch nog steeds een beslissende factor in het aan schaven van de game. het zelfde lijkt te gelden voor psychonauts. een geweldige platformer die niet verkoopt. of zou het gewoon erg lastig zijn voor onbekende platformers?

      /   Beantwoorden  / 
  2. erik

    Ja nu je het zegt, ik kocht BG&E ook niet meteen op de dag van de release. En toen ik het uiteindelijk wel deed was het toch nog steeds met de nodige twijfels. Het was pas toen ik begon te spelen dat ik overtuigd werd.

    Het valt toch niet mee om een nieuwe franchise in de markt te zetten. Aan de andere kant heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat het spel hem tegenviel. Grote kans dat iedereen die deel 1 heeft gespeeld nieuwsgierig genoeg is naar de rest van het verhaal om deel 2 ook een kans te geven.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Will

    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.