Katamari Damacy heeft wel een gevoelige snaar geraakt bij veel mensen. Fans leven zich uit door het krankzinnige spel zelf zelf na te spelen, en ook aan reclamemakers is het fenomeen niet ongemerkt voorbij gegaan. Hieronder één van de spectaculairste commercials die ik ooit heb gezien. Katamari in het echt.
…even apeldoorn bellen
Bron: adfoblog
Zie ook:
- Gamers onthouden reclame beter
- Gamers hebben vaker lucide dromen
- Vetter kunnen we’t niet maken. Wel chiller.
- Tetris in de kofferbak van een Honda
- B.I.G. campagne groot succes
Lees ook:Gamers onthouden reclame beter
Lees ook:Nederlanders houden van shooters
Lees ook:Tetris in de kofferbak van een Honda
Lees ook:MIT brengt tekeningen tot leven
Lees ook:De favoriete game van minister Zalm
Dat zou een werk geweest zijn om te maken.
Wel een toffe reclame, doet me een beetje denken aan die vette PS2 reclames.
Tja, eerst Katamari, toen die Amerikaanse verzekeraar Travelers, maar nog voor die Yank was er een Belgische commercieel voor World Aids Day. Goed pikken mag. Maar moet je wel toegeven…
zie:
http://adsoftheworld.com/media/tv/world_aids_day_human_ball
“een Belgische commercieel voor World Aids Day. Goed pikken mag. Maar moet je wel toegeven…”
Inderdaad precies hetzelfde idee. Leuk om te zien dat het maffe idee van één programmeur voor een spelletje wereldwijd zo aanslaat.
Die Aids-commercial is wel aangrijpend trouwens. Ik denk vooral omdat het liedje wat ze zingt zo aandoenlijk is. Alle andere mensen zijn duidelijk computeranimaties, maar die ene vrouw maakt het menselijk. Erg mooi gedaan.