Concurrentie? Lekker belangrijk


Met het verkeerde been uit bed gestapt? Geïrriteerd door alle kritiek? Slapeloze nachten over ontploffende laptop batterijen? Het blijft raden wat Ken Kutaragi precies dwars zat, maar toen een journalist van MCV hem onlangs vroeg of hij niet bang was dat één van de concurrerende consoles de komende generatie een groter marktaandeel zou veroveren dan de PS3 antwoordde Sony’s topman kortaf: "We do not care."
Een rondje langs een paar Nederlandse game sites leert dat het Sony kamp de opmerking vooral opvat als een teken van zelfvertrouwen. Misschien was het ook wel zo bedoeld, ik weet het niet. Maar ik vind het toch nogal bot overkomen. Om niet te zeggen onbeschoft. Topmannen van Sony, Microsoft en Nintendo delen voortdurend plaagstoten uit naar elkaar, dat hoort er nu eenmaal bij, blijkbaar. Maar laten we dan toch in ieder geval nog proberen de illusie op te houden dat we in een beschaafde wereld leven. Denk aan de kinderen Ken! Wat zal er later van ze worden, als ze nu al leren om grote problemen gewoon te negeren?

Bron: MCV uk

Zie ook:
- Snake maakt nu al indruk
- Dat wordt toch weer wachten op Wipeout
- Japanse mini-enquete: Wii or PS3?

Lees ook:flOw (PS3) video review
Lees ook:Nieuwe Afrika trailer, maar wat is het?
Lees ook:Pirates of the Carribean: Dead Man’s Chest trailer
Lees ook:Phil Harrison hint naar 3 maart voor Europa
Lees ook:Het Pokémon Dagboek dag 20: Schattige Pokémon in Amity Square

7 reacties op “Concurrentie? Lekker belangrijk

  1. Brian

    TUURLIJK! Hun zijn degene die zoveel hun best doen om de 360 en wii te verslaan. Dan moet die wel stoned zijn geweest. En Nintendo heeft nooit kritiek in de console war, hun nemen een andere (en betere) weg.

      /   Beantwoorden  / 
  2. midas

    hup concurentie blijf maar veel nieuwe dingen maken zoals de ds en wii zijn super!!

      /   Beantwoorden  / 
  3. Bakker

    Er wordt hierboven weer lekker een conclusie getrokken uit een zeer eenduidig verhaal. Misschien ontbrak er enigszins wat respect aan de kant van de MCV Journalist… zeg?

      /   Beantwoorden  / 
  4. AltijdvoorS

    Ja er word hier namelijk niet verteld wat er allemaal gevraagd is. En ook ik zou ook gek worden als iedereen gaat beweren dat de andere consoles beter in verhouding staan als jouw eigen console terwijl ik personelijk twijfel aan dat iedee. Sony heeft zijn plannen wel liggen en ze doen nu alsof de ps3 een wat centrale uitstraling geeft maar ik geloof dat ze heel veel nieuwtjes klaar hebben liggen die veel mensen zullen bekeren terug of voor het eerst naar Sony playstation. geloof mijn woorden de consoles strijd is pas het begin ;)

      /   Beantwoorden  / 
  5. erik

    “Misschien ontbrak er enigszins wat respect aan de kant van de MCV Journalist… zeg?”

    Dan nog zou hij beter moeten weten! Ik vind het gewoon geen professionele reactie van zo’n man.

    “En ook ik zou ook gek worden als iedereen gaat beweren dat de andere consoles beter in verhouding staan als jouw eigen console terwijl ik personelijk twijfel aan dat iedee.”

    Pfff, als hij niet tegen kritiek of lastige vragen kan heeft hij toch echt het verkeerde beroep gekozen. ;) Journalisten proberen altijd primeurs te scoren door achterbakse vragen te stellen. Als je daar niet mee om kan gaan moet je je niet laten interviewen. Phil Harrison zou zoiets nooit gezegd hebben. Ken Kutaragi heeft zonder twijfel inzicht en visie, en misschien dat hij tijdens interviews in zijn eigen taal wat beter overkomt. Maar in Engelstalige interviews is hij een ramp. Er kan geen maand voorbij gaan of Kutaragi heeft weer iets bizars geroepen.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Prakash

    Oh boy,

    Ken is weer bezig. Het afgelopen jaar is Ken nou niet bepaald sterk geweest in zijn uitspraken omtrent de playstation brand. Als je dan nog niet doorhebt dat bepaalde uitspraken een negatieve impact hebben op de imago van je bedrijf is het probleem structureel.
    Ken zou toch kennis moeten hebben van wat goede marketing inhoudt. Hij schijnt er al bij te zijn geweest toen de eerste playstation en playstation 2 werden gelanceerd. De manier waarop die 2 consoles de markt veroverden was briljant. De cd speler van de eerste playstation en de dvd speler van de 2de playstation waren een gouden zet in het veroveren van de leidende positie in de homeconsolemarkt. En de marketing apparaat was geweldig op dreef.Goede commercials, de juiste imago alles leek goed gedaan te worden. Maar de laaste tijd kun je je niet aan de indruk onttrekken dat er te veel blunders zijn gemaakt. Sony zal ongetwijfeld weer een geweldige console op de markt brengen, maar er zal wel het een en het ander gedaan moeten worden om het gekwetste imago weer enigszins op te poetsen.

      /   Beantwoorden  / 
  7. Martin

    Haha wat had die dan moeten zeggen?:
    “we zijn inderdaad bang om marktaandeel te verliezen?” of zoiets als: “de XBOX is er een dik jaar eerder en we kunnen onszelf haast niet indenken deze achterstand nog in te lopen? Mijn goed mensen blaas alles toch niet zo uit properties. Ken geeft aan gewoon lekker met hun dnig bezig te zijn zonder achtig achterom te kijken. Ik vind het een goede uitspraak vol zelfvertrouwen en PR managment.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.