Kijken: El Shaddai: Ascension Of The Metatron – psychedelisch actiespel


Het eerste spel van ontwerper Sawaki Takeyasu (zijn belangrijkse wapenfeit was hiervoor ‘monster designer’ in Devil May Cry) ziet er veelbelovend uit. En niet alleen vanwege de kale omgevingen of de minimalistische graphics. Ook op andere manieren wil Takeyasu het actie-genre nieuw leven inblazen. Zo vertelde hij Famitsu dat hij de besturing simpel heeft gehouden door zo min mogelijk knoppen te gebruiken. Om die simpelheid te bewaken leert hoofdrolspeler Enoch tijdens zijn avontuur ook geen nieuwe aanvallen. Gevolg is dat spelers, als het spel eenmaal is afgelopen, het gevoel hebben dat zij zelf – en niet Enoch – beter zijn geworden. Dat is althans Takeyasu’s bedoeling. Een andere interessante feature is het ontbreken van een levensbalk of andere storende elementen op het scherm. Je merkt het vanzelf als vijanden zwakker worden omdat er onderdelen van hun harnas afbreken. Meer informatie op de E3, maar Takeyasu’s back to basic-aanpak en de bijzondere beelden spreken nu al tot de verbeelding. Ik verheug me op de eerste uitgebreide trailer. (Hieronder alvast een korte teaser).

[g.forum]

Lees ook:Trailer: El Shaddai wordt geen gewoon actiespel
Lees ook:Nieuwe screenshots van El Shaddai
Lees ook:Online spelletje: Fairune
Lees ook:Nintendo’s 2DS heeft stiekem één groot scherm
Lees ook:Trailer: platformspel Toki Tori 2 komt naar de Wii U

Eén reactie op “Kijken: El Shaddai: Ascension Of The Metatron – psychedelisch actiespel

  1. Hert

    wow…. doe me ook aan het werk van Moebius denken…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.