Eerste screenshots Mirror’s Edge


Mirror's Edge is een first-person spel maar, volgens de ontwikkelaar, nadrukkelijk geen first person shooter. Zelfs al komen er wel pistolen in voor, Mirror's Edge gaat meer om interactie met de spelwereld. De gameplay is volgens DICE geïnspireerd op de urban sport Parkour, waarbij deelnemers zo snel mogelijk van punt A naar punt B moeten komen. Bij voorkeur zo acrobatisch en spectaculair mogelijk. Zoals Assassin's Creed dus, maar dan in first person! Ik was enthousiast toen ik dat las, en nu zien de screenshots er ook nog goed uit.


De kleuren (rood, blauw) geven de verschillende routes aan die een speler zou kunnen nemen. Korte routes zijn meestal gevaarlijker dan lange routes, maar uiteraard wel een stuk eh… korter.

Dus. Mirror's Edge. Onthou die titel. Het verschijnt voor PS3, Xbox 360 en PC en als de ontwikkelaar alles waar kan maken wat ze beloven, wordt het zeker een spel om in de gaten te houden.

Bron: NeoGAF

Zie ook:
- Hoe lang gaat dat Water Hazard level eigenlijk nog duren?
- Allereerste Devil May Cry 4 review

Lees ook:EA toch nog niet klaar met Mirror’s Edge?
Lees ook:Nieuwe Mirror’s Edge gameplay trailer
Lees ook:Citaat: DICE over Mirror’s Edge Catalyst
Lees ook:Eerste trailer zombiespel Dying Light
Lees ook:Mirror’s Edge komt naar de iPhone

3 reacties op “Eerste screenshots Mirror’s Edge

  1. Bart

    Een eerste persoons Crackdown. Het heeft wel wat.

      /   Beantwoorden  / 
  2. I ELiTE

    vet, inderdaad first person crackdown, met een snufje racing erin.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Free Running Bird

    Het is meer een first person kat en muis spel, waarbij je probeert te ontkomen aan je belagers en waarbij je een zeer atletische/acrobatische manier van rennen/springen/duiken/duikelen hanteert om obstakels op je pad creatief te counteren. Deze vrije vorm heet ook wel Free Running buiten Frankrijk (waar het Parkours heet).
    Wat zo speciaal aan deze game is dat je eigen lichaam in (fps view)beeld komt, net als in het echt wanneer je hard rent/springt etc, dan zie je je handen/armen ook bewegen in je gezichtsveld.
    Daarnaast proberen ze je het gevoel te geven dat je echt vrij bent in deze first person game zonder beperkingen qua springen/duiken/sprinten/sliden/klimmen/grijpen etc die je in een ‘normale’ first person game (grotendeels shooters dus) wel hebt (springen en ladders klimmen etc, voelt nooit echt natuurlijk in fps)
    Er heeft maanden geleden al een grote preview van deze game in de Edge (gamesbijbelmag) gestaan.
    Het concept is zeer revolutionair. Nu is de vraag of de uitvoering dit ook zal zijn.
    Dat de makers een toffe game met bijbehorende indrukwekkende game-engine kunnen fabriceren is bekend, het zijn de gasten van DICE (van Battlefield faam).

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.