Microsoft onthult de consumable manier van betalen


Het is verwarrend omdat het door de makers zelf constant wordt omschreven als een prachtige ontwikkeling. Extra content voor een game downloaden lang nadat je het spel hebt aangeschaft. Het heeft de toekomst, volgens Microsoft, en het belooft de levensduur van toekomstige games flink op te rekken. En ja, als je het zo brengt, wie kan daar dan bezwaar tegen hebben? Ik ben benieuwd op welke manier Microsoft binnenkort hun Consumables zal omschrijven zodat het niet klinkt alsof je extra moet betalen om content te unlocken die al lang in het spel aanwezig was.
Want daar komt het toch zo’n beetje op neer. Naast het verder integreren van de Live Marketplace met de games zelf (zodat je de extra uitrusting kunt downloaden bij de kraam van een ingame marktkoopman), is Microsoft ook van plan om geld te vragen voor standaard items (die al op de disk staan!) en die ook op kunnen raken. Consumables dus.

Ik vond het maar een vreemd verhaal, en ook IGN schrijft er vandaag een ongekend sarcastisch artikel over. "…promising new and exciting opportunities to spend more money in increasingly diverse ways." Dit kan Microsoft toch niet serieus menen? Het is niet genoeg dat we al hebben betaald voor het spel en voor het Live-abonnement, nu moeten ingame currencies ook nog eens vervangen worden door echt geld?

Vooruitlopend op die promotiecampagne, ik verwacht dat men het zal proberen aan te prijzen als iets dat het spel spannender maakt. Spelers zullen beslist extra op hun hoede zijn als ze hun pas aangeschafte consumable harnas dragen. Als het kapot gaat moeten er immers opnieuw Microsoft Points uitgetrokken worden om het te vervangen. Dat maakt grote bossfight stukken intenser.

En wat te denken van de Live Arcade spelletjes? Voor iedere sessie net als vroeger een kwartje betalen. Eindelijk het echte arcade-gevoel in de huiskamer. Peter Moore kan niet wachten tot het zover is!

Bron: IGN

Zie ook:
- Lollige Dead Rising promo
- Street Fighter II snelst verkopende Live Arcade titel ooit
- 2006 een Xbox Xmas
- Gears of War vs. PS3
- Nieuwe Army Of Two beelden

Lees ook:Bethesda: Consumables a horrible idea
Lees ook:Xbox 360 prijsdaling: €199,95 / €299,95 / €399,95
Lees ook:Fraaie Dream-Build-Play inzending: Guru Guru
Lees ook:Microsoft heeft Gridrunner+++ goedgekeurd, komt uit in april
Lees ook:Gratis XBLA game als goedmakertje

7 reacties op “Microsoft onthult de consumable manier van betalen

  1. Oscar Mopperkont

    Op zich is jouw voorstel, dus niet het idee van MS, van betalen per keer dat je een spel speelt niet zo’n heel gek idee. Ik heb op een gegeven moment mijn GameCube gemod, omdat ik geen andere manier weet om erachter te komen of een spel leuk is, zonder er klauwen met geld aan uit te geven.

    Als het nu gewoon zo was dat je bv een x bedrag betaald per keer dat je een spel speelt en dat je het uiteindeljk oneindig kunt spelen op moment dat je bv het bedrag van het spel (+10%, anders koopt niemand meer een spel direct in zijn geheel) er aan hebt besteed, dan zou ik zó’n systeem best aardig vinden. Dan ga je veel meer verschillende spellen spelen dan nu het geval is en omdat iedereen dat doet zullen de inkomsten over het geheel denk ik eerder stijgen dan dalen. Maar dat moet je natuurlijk wel eerst uitzoeken ;-)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Jelle

    Die unlockables kun je toch ook gewoon downloaden op de XBox? (met een gemodde) Misschien net als bij Windows XP, 1 week nadat ie uit was waren er al ,,no activation crack”s en zo

      /   Beantwoorden  / 
  3. ben

    de gamescene schreeuwd op alle site moord en brand, en terecht als ze dit door zetten en concurentie doet leuk mee. dan ga ik mijn controller aan de wilgen hang.

    stelletje &^*#$! van een %&$^(* daar in redford zijn ze helemaal *&^%% uit ba$%&^$#!? geslingert, pisberen.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Roald

    gamen doe je voor de lol ja niet om armer te worden!!!
    Als ze dit zo gaan invoeren gaat mijn 360 de deur uit want om voor elk kapot wapen in een spel te gaan betalen MY ASS

      /   Beantwoorden  / 
  5. Kikujiro

    ‘t Is Redmond by the way… Redford is een acteur…

      /   Beantwoorden  / 
  6. erik

    “Ik heb op een gegeven moment mijn GameCube gemod, omdat ik geen andere manier weet om erachter te komen of een spel leuk is, zonder er klauwen met geld aan uit te geven”

    Maar wordt het daar dan niet heel vrijblijvend van? Ik heb vroeger weleens van die 350 in 1 cartridges voor de NES en de Gameboy geleend van mensen. En in het begin is dat heel gaaf, maar na een paar uur werd ik er enorm blasé van. Alles uitproberen, en zodra ik ergens zelfs maar een beetje vast zat, of even op een iets minder leuk punt kwam… hup door naar het volgende spel.

    Misschien ben ik wel ouderwets, maar ik vind het toch wel wat hebben om echt een spel uit te kiezen en er dan voor te gaan. Even doorbijten door rotstukjes heen soms, maar uiteindelijk is dat volgens mij veel bevredigender.

    En in navolging van microsoft zullen sony en nintendo ook vast wel demo’s van hun nieuwe games online aan gaan bieden, dat volstaat dan toch ook wel om je te laten bepalen of een spel leuk genoeg is om aan te schaffen?

      /   Beantwoorden  / 
  7. Floris

    hmm misschien worden de games dankzij consumables een paar euro goedkoper en zometeen doet sony (die ook graag veel winst maken) het ook en slaat het over op pc games

    afwachten maar

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.