Nintendo over de geheimen van het winkelkanaal


Wist jij dat de de achtergrondmuziek in het winkelkanaal van de Wii is geschreven door Kazumi Totake? De man achter de muziek in Animal Crossing? Totakeke? K.K. Slider? Ik wist het ook niet, maar ik las het zonet in dit interview met de makers van het winkelkanaal. Het winkelkanaal zelf vind ik een ramp (qua navigatie en het ontbreken van nuttige informatie) maar de sfeer is er dankzij die muziek wel altijd top. Ook de klassieke Mario sprite in beeld tijdens het downloaden maakt me altijd overdreven vrolijk.

Nog wat fascinerende details over dat downloadscherm:

- Mario pakt precies 100 muntjes, en ieder muntje staat voor 1% van de data die je al hebt binnengehaald.

- Welke animatie je precies te zien krijgt is willekeurig.

- In totaal zijn er zes verschillende animaties, waaronder één überzeldzame waarin Mario en Luigi samen door het beeld heen zwemmen. Achteraf vragen de ontwikkelaars zich af of ze die animatie niet té zeldzaam hebben gemaakt, waarschijnlijk heeft nog bijna niemand hem ooit kunnen zien.

- Als je de witte Fire Flower Mario te zien krijgt kun je hem met de A-knop vuurballetjes af laten schieten.

Het is allemaal weer heel typisch Nintendo. Een waardeloze interface, maar de details zijn piekfijn in orde.

Interessant genoeg wist één van de ontwikkelaars ook nog over het winkelkanaal te melden dat hij er liever een breder aanbod van spellen zou zien:

Dit is een hele persoonlijk wens, maar ik zou willen dat het winkelkanaal meer een museum werd. Als je bijvoorbeeld aan honderd mensen vraagt wat het leukste spel is dat ze ooit gespeeld hebben, dan krijg je waarschijnlijk honderd verschillende antwoorden. Ik denk dat je niet één spel kunt aanwijzen wat voor iedereen het leukste is.

Ik zou er ook graag arcade-versies van oude spelletjes willen zien. Niet de Famicom (NES) versies, maar de oorspronkelijke arcade-versie van bijvoorbeeld Donkey Kong. Volgens mij is Miyamoto-san zelf ook veel meer gehecht aan die arcade-versie.

Eh ja… ik vind dat dus ook. Gemiddeld drie nieuwe spellen per week is echt te weinig. Maar waar ik weinig anders kan doen dan daarover klagen, zijn dit dus mensen die bij Nintendo werken. Doe er dan wat aan jongens!

Bron: Nintendo

Zie ook:
- Ik kan het nog!
- Beautiful Katamari naar de Wii

Lees ook:Super Mario Kart vrijdag in het winkelkanaal
Lees ook:Hanabi Festival! Japanse spellen in PAL winkelkanaal
Lees ook:Nintendo doet test met demo’s voor WiiWare-spellen
Lees ook:Super Mario Kart volgende week in het Amerikaanse winkelkanaal
Lees ook:Iwata demonstreert het winkelkanaal van de 3DS

4 reacties op “Nintendo over de geheimen van het winkelkanaal

  1. sorcererke

    Dat idee van dat museum moeten ze meer uitwerken, vindt ik. Ik had ergens gelezen dat Nintendo het Mii-kanaal wilt uitbreiden. Dat ze gewoon een 3D-museum maken in de stijl van de Mii’s en laat ons dan met ons Mii-personage daar rondlopen en dan is volgens mij ook overzichtelijker. En zoals in de films kan men dan een stemmetje meer info laten geven over het spelletje dat je bekijkt.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Ruben

    MIJN WIFI DOET HET!!! YES!
    …en wel via de buren..(of iemand):P
    nu nog wiipoints..:D

      /   Beantwoorden  / 
  3. Sebastiaan

    Kazumi Totake maakte ook de muziek voor o.a. Yoshis Story.. ;-)

      /   Beantwoorden  / 
  4. Thomas

    Heb vannochtend de zwemmende Mario & Luigi animatie gekregen! Downloaden ging (helaas) te snel, heb enkel het eind op foto vast kunnen leggen (zie blog).

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.