Metroidvania-beat’em up met Mexicaanse worstelaars gesignaleerd voor PS3/Vita


“…our new Mexican-themed co-op-multiplayer dimension-swapping Metroid-vania beat-em-up platformer, titled “Guacamelee!“

Wow, met zo’n introductie heb ik al bijna geen trailer meer nodig. Zoveel van mijn favoriete woorden hebben nog nooit bij elkaar in één zin gestaan. Bekijk die trailer trouwens toch maar, want in beweging ziet Guacamelee! (het uitroepteken hoort bij de titel) er nog veel beter uit. Zodra je ziet hoe Juan Aguacate in één soepele combo een walljump maakt, een paar dodelijke stekels ontwijkt, door het plafond breekt, in een tunnel snoekduikt én drie vijanden uitschakelt lijkt Beat’Em Up + Metroid opeens niet meer zo’n rare combinatie. Wat een held! Het enige element in deze trailer waar ik nog wat twijfels over heb is het dimensie-swappen. Die truc met de wisselende platformpjes heb ik iets te vaak meegemaakt in andere spellen. Daar is de verrassing nu echt wel vanaf.

Maar verder dus absoluut geen klachten. Guacamelee! wordt ontwikkeld door Drinkbox Studios, die je misschien nog kent van hun vrolijke science fiction-spel About A Blob. Het spel verschijnt voor de Vita én de PlayStation 3 (met voor iedere versie een paar “special features” die Drinkbox nu nog niet wil verklappen) en er is een lokale co-op stand voor twee spelers. Nee niet online helaas. Drinkbox-medewerker Graham Smith legt hieronder uit waarom niet. Handig voor als je in de toekomst nog eens wilt weten waarom een kleine indiegame niet beschikt over online gameplay.

Kijken op YouTube

“A bunch of people are asking about this topic. From the developer perspective, online multiplayer is a *VERY* expensive feature to add. A few of us here have worked on multiplayer support on games in the past, and we know it can literally take man-years of work, split across multiple people, to get multiplayer support in to a game. We also looked at the public reaction to bigger games that have local-only co-op (e.g New Super Mario Bros. Wii) and found that most people were pretty happy with the way those games turned out.

We have a fixed budget for Guacamelee, and so we had to make a tough decision to either spend a large amount of money and resources on making the game have online multiplayer, or instead taking that money and putting it towards the single player experience. Our focus now is to make a game that players will really enjoy the single player. The co-op aspect of it is an optional (fun!) bonus if you have happen to have a friend over.”

[g.forum]

Lees ook:Nieuw van de makers van Guacamelee: ninja-spel Severed
Lees ook:Miyamoto: New Super Mario Bros Wii eerst ontworpen voor singleplayer
Lees ook:Gametrailers bespreekt Monster Hunter Tri
Lees ook:World of Goo gameplay filmpjes
Lees ook:Ex Clover-medewerkers richten nieuwe studio op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

Current ye@r *