Kijk dit: indiegame Closure wordt alsmaar mooier


Het wordt steeds moeilijker om te geloven dat dit spel begon als een simpel flash-spelletje. Inmiddels werkt ontwerper Tyler Glaiel al ruim twee jaar aan een uitgebreide console-versie (eerst voor de PlayStation 3, later ook voor de pc), waarvan je hieronder de nieuwste trailer kunt bekijken. Het leuke is dat Closure er ook daadwerkelijk iedere keer een stukje mooier uitziet. Vanwege het centrale spelmechanisme bestaan de graphics nog steeds uit zwart/wit lijntekeningen, maar illustrator Jon Schubbe voegt steeds meer nieuwe details toe. Regenbuien, stofdeeltjes, vuurvliegjes, luchtbellen, fraaie onderwatereffecten en ga zo maar door. Het is inmiddels echt een bewegend kunstwerk geworden. (Met, dat mag ook weleens gezegd worden, schitterende muziek).

En dat centrale spelmechanisme? Waar het op neerkomt is dat dingen alleen tastbaar worden als ze zijn verlicht. Een muur waar geen lamp op schijnt, daar kun je dus gewoon doorheen lopen. Als je het niet ziet… bestaat het niet. Zo ontstaat een fascinerend puzzelspel waarin je voortdurend lichtbronnen verplaatst om het level te manipuleren. Klinkt ingewikkeld, is dat ook wel een beetje, maar toch legt de trailer het heel aardig uit. Verwacht de PS3-versie begin 2012!


Kijken op YouTube

[g.forum]

Lees ook:Kijk dit: nieuwe trailer voor PS3 platform/puzzelspel Closure
Lees ook:The Last Guardian leeft! Volgend jaar naar PS4
Lees ook:Kijk dit: een virtuele arcadehal voor Oculus Rift
Lees ook:Animal Crossing dagboek – dag 378
Lees ook:Lopen op muren en plafonds in Gravity voor de PlayStation Vita

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.