Gametrailers bespreekt Heavy Rain


Gametrailers is er deze keer vroeg bij. Ook in Amerika komt Heavy Rain echt pas volgende week uit, maar de recensie is nu al te bekijken. Zoals altijd weet Gametrailers de voor- en nadelen in een paar minuten weer helder op een rij te zetten om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat: “no matter how much interactivity you demand from your games, Heavy Rain’s story will get its hooks into you.” Daar moeten we dan maar op vertrouwen. Afgaande op de demo ga ik me op momenten zeker weten ergeren aan de besturing, maar op zo’n unieke manier een goed verhaal meemaken is hopelijk wel een paar frustraties waard. Heavy Rain is te koop vanaf woensdag 24 februari.

[g.forum]

Lees ook:Eén Heavy Rain-scene, vijf verschillende uitkomsten
Lees ook:Kijken: de quick time events van Heavy Rain
Lees ook:Heavy Rain demo gepland voor 11 februari
Lees ook:Als Se7en een spel van Quantic Dream zou zijn
Lees ook:Nieuwe trailer maakt nieuwsgierig naar Heavy Rain

13 reacties op “Gametrailers bespreekt Heavy Rain

  1. frank

    de besturing werkt gewoon goed dus zeur niet dat hij niet frusterend is leer gamen.

      /   Beantwoorden  / 
    1. SISO

      jemig! doe ff rustig, das toch zijn mening? :)

        /   Beantwoorden  / 
  2. frank

    een besturing die niet lekker is kan geen mening zijn dat moet een feit zijn. en lopen met r2 wat is daar lastig aan. en de handelingen met de anologe stick is even wennen dus de mening slaat nergens op

      /   Beantwoorden  / 
    1. SISO

      nou en dan hoef je niet zo boos reageren!

        /   Beantwoorden  / 
    2. Erik

      “en lopen met r2 wat is daar lastig aan.”
      .
      Ik draai het liever om: wat is daar makkelijk aan? Of beter gezegd: wat is daar het nut van? De controlstick is een prachtige manier om subtiel door een driemensionale wereld te lopen (hollen, sluipen, richting bepalen… allemaal met één duim te besturen), waarom dan in hemelsnaam zo ingewikkeld? Het is niet lastig als in “dit spel is onspeelbaar dankzij de besturing” maar het is gewoon niet erg intuïtief.
      .
      Daarnaast heb ik ook gewoon een hekel aan quick time events, dat wordt voor mij waarschijnlijk de grootste bron van ergernis.
      .
      “en de handelingen met de anologe stick is even wennen dus de mening slaat nergens op.”
      .
      Sorry frank, maar ik denk toch echt dat jij meningen en feiten door elkaar haalt. ;) Voor jou was het misschien een kwestie van wennen, maar neem van mij aan dat niet iedereen elk spel op jouw manier ervaart. Voor sommige mensen zal het tot de laatste scene omslachtig blijven voelen.

        /   Beantwoorden  / 
      1. SISO

        ik leef met je mee erik, met die quick time events.
        zo kwam ik soms bij pirates of the caribbean niet verder omdat ik op een knop moest drukken. maar in plaats van een toets te laten zien, lieten ze een plaatje zien, de functie van die toets. en omdat er twee plaatjes niet veel verschilden zat ik soms vaak vast.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Kikujiro

          Goed punt. Ik kon in de demo het ”vierkantje’ maar moeilijk onderscheiden van het ‘cirkeltje’.

            /   Beantwoorden  / 
          1. SISO

            uch… ik had het pirates of the caribbean. lol XD

              /  
          2. Kikujiro

            Weet ik. ;) Heavy Rain heeft een beetje hetzelfde probleem (slecht te onderscheiden buttons), vooral voor mensen die nog geen HDTV hebben. :(

              /  
          3. Erik

            Een mooie vormgeving was voor Quantic Dream belangrijker dan een functionele vormgeving. Het ziet er fantastisch uit, die letters die in de driedimensionale ruimte zweven, maar het komt de leesbaarheid niet altijd ten goede. De symbooltjes hadden ook makkelijk duidelijker gekund (bijvoorbeeld door ze dezelfde kleur te geven als op de controller – zoals de meeste spellen het doen), maar dat zou niet stijlvol zijn. Dan krijg je dat.
            .
            Maar dat is nu wel iets waar ik verwacht aan te wennen. Als je ze maar vaak genoeg ziet ga je de symbooltjes vanzelf steeds sneller herkennen denk ik

              /  
  3. Kikujiro

    Alweer een goede Gametrailers review. Die opmerking over een ‘major plot hole’ verontrust mij wel een beetje. Nu kan ik straks waarschijnlijk nergens anders meer aan denken als ik Heavy Rain speel. *hehe* Ik denk dat het met de besturing nogal meevalt. Na een paar keer de demo gespeeld te hebben, krijg je het al gauw onder de knie. Alleen als de camerahoek plotseling verandert, wordt het soms even lastig. In de review wordt dan ook opgemerkt: ‘luckily the strain of using these controls is minimal’. Het enige dat mij in de demo tegenviel was de duidelijkheid van de teken- en lettergrootte in het wat Gametrailers het ‘hintsystem’ noemt. Ik kon deze vaak slecht zien op mijn poor man’s digital scan breedbeeld. Misschien toch maar wachten met deze game tot ik een HDTV heb. In ieder geval ben ik erg enthousiast en ben ook benieuwd of Heavy Rain goed zal gaan verkopen.
    Hint system

      /   Beantwoorden  / 
    1. Linkster/G.Tom

      De muziek is inderdaad subliem. Ik denk dat het wel zal loslopen met de besturing. Resident Evil (de oudere) hebben waarschijnlijk ergere besturing.

        /   Beantwoorden  / 
  4. Kikujiro

    Wel triest dat we hier in Nederland 65 euro voor moeten betalen, terwijl bij verschillende Engelse webwinkels, inclusief verzenden, omgerekend maar 45 euro gevraagd wordt.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.