Herprogrammeer de spelwereld in Double Fine’s Hack ‘N’ Slash

hackslash
Dit is Hack ‘N’ Slash, een nieuw spel van ontwikkelaar Double Fine (Costume Quest, Stacking, Broken Age). Ik had hier al eerder van gehoord, maar ik begreep nooit zo goed wat nu precies de bedoeling was. Volgens regisseur Brandon Dillon zou het een Zelda-achtig avonturenspel worden dat spelers alleen konden uitspelen door als een echte hacker de broncode te wijzigen. Na het zien van dit video interview op Kotaku begrijp ik al iets beter wat hij daarmee bedoelde.

Hack ‘N’ Slash lijkt inderdaad op de oude 2D Zelda-spellen, met als belangrijkste verschil dat heldin Alice een USB-stick bij zich heeft in plaats van een zwaard. Die gebruikt ze om voorwerpen te herprogrammeren. Bij een typische Zelda schuifpuzzel kun je het jezelf bijvoorbeeld makkelijk te maken door aan te geven dat een blok 10 keer verschoven mag in plaats van 1 keer. Ook het gedrag van vijanden kun je op die manier aanpassen en even later vindt Alice zelfs een voorwerp waarmee ze haar eigen levensbalk kan hacken. Dat lijkt verdacht veel op valsspelen, maar volgens Brandon Dillon zit het spel vol met lastige puzzels waardoor het niet uitmaakt dat Alice min of meer onkwetsbaar is. Ik ben benieuwd!

Hack ‘N’ Slash verschijnt nog dit jaar voor pc en Mac.

Kijken op YouTube

[g.forum]

Lees ook:Eindelijk: dus zo ziet Alice: Madness Returns er in het echt uit
Lees ook:Bekijk de eerste 18 minuten van Bloodborne
Lees ook:Alice in Wonderland op de DS, geen gewoon licentiespel
Lees ook:Pirates of the Caribbean: At World’s End PS3/Xbox 360 trailer
Lees ook:Teaser-trailer van EA’s Alice: Madness Returns

Eén reactie op “Herprogrammeer de spelwereld in Double Fine’s Hack ‘N’ Slash

  1. Gulzt

    Origineel idee.. maar goed, double fine…….

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.