Kyle Gabler’s (2D Boy) nieuwste spelletje heet Sunshine


Benieuwd wat Kyle Gabler (één helft van 2D Boy en de bedenker van World of Goo) tegenwoordig uitspookt? Voor het Experimental Gameplay Project heeft hij vorige maand Sunshine in elkaar gezet. Voor iets dat Kyle zelf omschrijft als “my crappy prototype” was ik er gisteravond verdacht lang mee bezig. Het is een simpel spelletje over een plant die eindeloos blijft groeien. Ontwijk rotsblokken en maak bloemen door een cirkeltje om één (of meer!) van de vallende mensen te trekken. De afmeting van die cirkel luistert nogal nauw. Dat is in het begin even wennen, maar als je de smaak eenmaal te pakken hebt wordt de drang om hoger te groeien ontzettend sterk. Voordat ik mezelf gisteravond dwong om te gaan slapen stond mijn record op 1007 meter. Wie biedt meer?

World of Goo begon ooit op precies dezelfde manier. Een speelbaar prototype op Experimental Gameplay dat later uitgroeide tot het avonturenspel waar we allemaal van houden (download die gratis demo Wii-bezitters!) Je weet nooit hoe zulke dingen lopen, maar Sunshine voelt wederom als een veelbelovend begin. Leuke muziek ook!

[g.forum]

Lees ook:Stoer nieuw Prototype filmpje
Lees ook:Makers van World of Goo en Henry Hatsworth pakken Experimental Gameplay Project weer op
Lees ook:Animal Crossing dagboek – dag 156
Lees ook:Animal Crossing dagboek – dag 116
Lees ook:De makers van World of Goo en Henry Hatsworth presenteren Little Inferno

Eén reactie op “Kyle Gabler’s (2D Boy) nieuwste spelletje heet Sunshine

  1. G.Roland

    die tweede keer kwam ik tot 736 meter, en toen had ik het eigenlijk wel weer n beetje gehad, erik.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

Current ye@r *