Online spelletje: Verge


Wat een rotzak is Kyle Pulver eigenlijk. Ingenieuze, originele platformspelletjes programmeren kan hij als geen ander (zie ook Depict1), maar waarom heeft hij altijd zo weinig medelijden met de speler? Verge uitspelen op de normale manier is goed te doen, maar om toegang te krijgen tot de geheime bonuswereld moet je in ieder level een vlinder verzamelen. En nu komt het: er is geen ‘level select’-scherm. Even terug naar level 6 voor de ontbrekende vlinder kan dus niet. Wie er één mist mag meteen het hele spel overdoen.

Dat duurt maar een kwartiertje, maar na drie mislukte pogingen begint al die herhaling toch te irriteren. Wéér die vuurspuwende vijaden verslaan. Wéér die schuifblokkenpuzzel oplossen. Stop er dan mee, zou je zeggen, maar Verge is zo intrigerend dat ik dat bonuslevel (met het bijbehorende échte einde) per se wil ontdekken. En dus begin ik zodadelijk toch maar aan een vierde poging.

Wat dit spel dan zo intrigerend maakt? Dat zit hem in de hoofdrolspeler. Steeds als die sterft belandt hij in de hel. Speltechnisch komt dat goed van pas (bijna alle puzzels draaien om het wisselen tussen die twee werelden), maar je kunt je voorstellen dat hij liever naar de hemel zou gaan. En volgens mij kan dat ook. In de loop van het spel zie je voortdurend engeltjes, maar telkens net buiten bereik. Die vlinders zijn absoluut de sleutel, maar het lukt me maar niet om ze allemaal te vangen. Vierde poging, here I come.

Protip: de vlinders zijn altijd verstopt in de ondergrondse “hel”-levels.

Kijken op YouTube

Bekijk alle Online Spelletjes

[g.forum]

Lees ook:Axiom Verge lijkt op Metroid, komt naar PS4 & Vita
Lees ook:Online spelletje: Bullet Bill 2
Lees ook:Animal Crossing dagboek – dag 413
Lees ook:Over Butterfly Island
Lees ook:Grand Theft Auto IV in New York

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.